سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ت️رامپ: حمله نظامی نزدیک «بود»، اکنون هیچ تصمیمی برای مواجهه با ایران نداریم

ت️رامپ: حمله نظامی نزدیک «بود»، اکنون هیچ تصمیمی برای مواجهه با ایران نداریم

رسانه‌های خاص با تحریف این خبر از قریب الوقوع بودن حمله به ایران در صورت عدم مذاکره خبر دادند، در صورتی که در این خبر گفته شده که حمله قریب‌الوقوع «بود» و ترامپ اکنون هیچ تصمیمی برای حمله نظامی به مواضع ایران ندارد.

پس از آن که شب گذشته نیویورک تایمز خبر از حمله احتمالی محدود به مواضع موشکی ایران در سحر روز جمعه خبر داد، موجی از نگرانی و ترس توسط رسانه‌های خاص و کاسبان ترس در فضای مجازی شدت گرفت. این خبر البته هیچ وقت رنگ واقعیت به خود نگرفت و دقایقی قبل از حمله وعده داده شده، اعلام شد که ترامپ از این تصمی صرف نظر کرده و خواهان هیچ رویارویی و جنگی با ایران نیست.

کاسبان ترس البته همچنان بیکار ننشسته و سناریوی جدیدی را کلید زدند. چند ساعت قبل، خبرگزاری رویترز از دبی اعلام کرد که دو مقام ایرانی در گفتگو با این پایگاه خبری از انتقال پیام ترامپ به ایران از طریق عمان خبر داده‌اند. این خبر البته چند ساعت بعد از بهره‌برداری‌های خبری، از سوی ایران و آمریکا تکذیب شد؛ هر چند این پایگاه همچنان این خبر را در خروجی خود نگه داشته است.

 

در این خبر اعلام شده که ترامپ گفته است که حمله نظامی محدود به مواع موشکی ایران «قریب‌الوقوع» بوده است اما او اکنون از این تصمیم منصرف شده و خواستار مذاکره با ایران ظرف مدت کوتاهی شده است. اما یک ترجمه اشتباه از این خبر باعث شد تا موج جدیدی از وحشت‌آفرینی توسط حامیان دولت و کاسبان ترس و آرزومندان مذاکره با آمریکا شکل بگیرد. این رسانه‌ها با تحریف این خبر از قریب الوقوع بودن حمله به ایران در صورت عدم مذاکره خبر دادند، در صورتی که در این خبر گفته شده که حمله قریب‌الوقوع «بود» و ترامپ اکنون هیچ تصمیمی برای حمله نظامی به مواضع ایران ندارد.

 

نکته مهم‌تر ایکه خبر رویترز درباره پیام ترامپ به ایران، که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته، را دو مقام دولتی ایرانی به رویترز داده‌اند. این در حالی است که رویترز تلاش کرده با استفاده از خبر این دو مقام ایرانی، به تکمیل کمپین تبلیغی امریکا پرداخته و ترامپ را طالب مذاکره و ایران را نقطه مقابل آن تعریف کند.

️همه این‌ تبلیغات با وجود خروج ترامپ از برجام، افزایش تحریم‌ها و حداکثری کردن سطح تنش با ایران بوده است. در واقع در در این کمپین تبلیغاتی تلاش شده تا سال‌ها مذاکره، توافق و اقدامات ایران در مسیر توافقات، و همچنین رفتار تنش‌زای ترامپ نادیده گرفته شده و ایران نفی کننده مذاکره معرفی شود.

سوال مهم اینجاست که این دو مقام دولتی ایرانی که به سود منافع امریکا با یک خبرگزاری انگلیسی گفتگو کرده‌اند چه کسانی هستند؟

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هلاکت ۳ نظامی صهیونیست در مرکز غزه

سه نظامی رژیم صهیونیستی در کمین گردانهای قسام

چند دلیل وحشت صهیونیست‌ها از خیزش دانشجویان آمریکا

انقلاب دانشجویی در آمریکا سیطره صهیونیسم بر رسانه جهانی را از بین برده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.