سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار /  دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر حامیان فلسطین دانشجویان از ییل تا‌ هاروارد تحصن کردند

 دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر حامیان فلسطین دانشجویان از ییل تا‌ هاروارد تحصن کردند

پس از دستگیری و اخراج گروهی از دانشجویان دانشگاه کلمبیا، که در اعتراض به نسل‌کشی در غزه علیه اسرائیل تجمع کرده بودند، دانشجویان سایر دانشگاه‌های آمریکا نیز در حمایت از این دانشجویان و فلسطینی‌ها، تجمع کردند.

 

پای «اسرائیل» که به میان کشیده می‌شود، آمریکا تمام ارزش‌هایی که تبلیغ‌شان را کرده و دیگر کشورها را به بهانه «رعایت نکردن آن» تحت فشار قرار می‌دهد، فراموش می‌کند و همین امر برای آمریکا گران تمام شده است. به قول ستون‌نویس «فایننشال‌تایمز» این امر باعث شده اسرائیل به جای این که «سرمایه راهبردی آمریکا» باشد، به «وبال راهبردی آمریکا» تبدیل شود. دلیل حمایت‌های بی‌قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی نیاز به بررسی جداگانه دارد. به هر تقدیر آمریکایی‌ها نگاهی ایدئولوژیک به آمریکا دارند و حاضرند به بهای رسوا شدن در جهان و هزینه‌های سنگین دیگر، از این رژیم تحت هر شرایطی حمایت کنند.

یکی از هزینه‌های سنگینی که این روزها آمریکا برای حمایت از صهیونیست‌ها متحمل می‌شود، مربوط می‌شود به زیر سؤال رفتن ادعای بزرگ «کشور آزاد» و «آزادی بیان» در این کشور. این کشور پس از جنگ جهانی دوم، خود را «کشور آزاد» معرفی کرد؛ کشوری که همه می‌توانند در آن آزادانه نظرات خود را بیان کنند. اما دستگیری و اخراج شماری از دانشجویان دانشگاه کلمبیا- که در حمایت از فلسطین تجمع کرده بودند- و محاکمه برخی رؤسای دانشگاه‌هایی که در آن تجمعات ضد اسرائیلی برگزار شده بود، ادعای «کشور آزاد بودن آمریکا» را به شدت زیر سؤال برده است. دانشگاه «کلمبیا» یکی از دانشگاه‌های معروف نیویورک است که این روزها به دلیل دستگیری و اخراج شماری از دانشجویان آن- به جرم اعتراض به نسل‌کشی در غزه- بر سر زبان‌ها افتاده است. اما دستگیری و اخراج دانشجویان این دانشگاه باعث شده، شمار دیگری از دانشجویان دانشگاه‌های این کشور علیه این اقدام تحصن کرده، و در حمایت از ساکنان غزه، شعار دهند. طبق تصاویر و گزارش‌هایی که از دانشگاه‌های «ییل» و «هاروارد» منتشر شده است، دانشجویان با تجمع در محوطه این دانشگاه‌ها، ضمن محکوم کردن نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه، خواستار قطع ارتباط مجامع علمی دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی شده‌اند.

دانشجویان هاروارد، پارچه‌نوشته بزرگی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود: «نسل‌کشی در غزه را متوقف کنید.» از نکات جالب توجه این که، دانشجویان ضمن حمل پرچم فلسطین در محوطه این دانشگاه‌ها، چفیه بر گردن انداخته و علیه جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت دولت آمریکا از این جنایات شعار می‌دادند.

تاکنون این‌گونه بوده که پس از برگزاری این تجمعات، ضمن شناسایی دانشجویان معترض و اخراج آنها، مسئولین دانشگاه‌ها را هم به صورت علنی محاکمه کرده‌اند. آنها متهم به «یهود‌ستیزی» و «حمایت از حماس» شده و غالبا هم محکوم و اخراج می‌شوند. دیروز تصاویری هم از برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی در اردن، آرژانتین، ژاپن و آمریکا منتشر شد. در اردن این تظاهرات، گسترده عنوان شده است.

تحولات غزه

امروز عملیات «طوفان‌الاقصی» وارد 197اُمین روز خود شد. چند روز پس از این عملیات تاریخی، صهیونیست‌ها یورش به غزه و کشتار زنان و کودکان و نوزادان را شروع کردند. اما جز رسوایی و بی‌آبرویی در دنیا، چیزی عایدشان نشد. کشتار زن و کودک که افتخاری ندارد. اما در میادین واقعی جنگ، تلفات و خسارات سنگینی دیدند. این تلفات آن‌قدر سنگین و بی‌سابقه بوده است که روزی نیست در این سرزمین اشغال شده، علیه نتانیاهو موضعی گرفته نشود. بسیاری از صهیونیست‌ها نتانیاهو و کابینه‌اش را عامل بدبختی‌های این روزهای خود می‌دانند و خواستار برکناری فوری و محاکمه او هستند. حتی در بین اعضای کابینه او، هستند کسانی که دنبال برکناری نتانیاهو هستند.

آنها معتقدند، نتانیاهو حریف متحدان ایران از جمله حماس و حزب‌الله لبنان نشده و نخواهد شد. یکی از کارشناسان سیاسی صهیونیست «الون بن دافید» نام دارد. او می‌گوید: «ما در این جنگ راه‌مان را گم کرده‌ایم… در تونل‌ها گم شده‌ایم، مخصوصا در تونل‌های خان‌یونس. ما فشار نمی‌آوریم.» کارشناس دیگر صهیونیست با نام «یارون آبراهام» شرایط جنگ غزه را این‌طور توصیف می‌کند: «یحیی سنوار گفته است، به ازای هر 20 اسیری که آزاد می‌کند، باید 42 روز آتش‌بس برگزار شود که در کنفرانس پاریس نیز روی آن توافق شد. او می‌گوید: بدون تضمین‌های بین‌المللی در این مرحله و قبل از رسیدن به توافق و قبل از مرحله دوم که جنگ را پایان دهد، مرحله اولی در کار نخواهد بود. کابینه جنگ ما اما می‌گوید یا به توافق می‌رسیم و جنگ تمام می‌شود یا به توافق نمی‌رسیم و جنگ ادامه می‌یابد.» «ایلان سیغف»، کارشناس سوم تلویزیون رژیم صهیونیستی است که با جمله «یحیی سنوار ما را مثل لیمو در حد امکان فشار می‌دهد و می‌چکاند….» به خوبی شرایط حاکم بر این رژیم در مواجهه با حماس را توضیح می‌دهد.

تظاهرات ضددولتی در 55 نقطه سرزمین‌های اشغالی

یکی از نقاطی که صهیونیست‌ها را به شدت تحت فشار قرار داده و می‌دهد، اعتراض‌ها و شکاف‌های داخلی رژیم صهیونیستی است. این اختلافات، هم در میان مقامات و چهره‌های سیاسی این رژیم دیده می‌شود و هم در بین صهیونیست‌های کوچ داده شده به این سرزمین از نقاط مختلف دنیا. در همین رابطه دیروز اعلام شد، در 55 نقطه این سرزمین اشغال‌شده صهیونیست‌ها تظاهرات ضددولتی برگزار کردند. روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» جمعه‌شب در این‌باره اعلام کرد: شامگاه امروز تظاهرات‌هایی در 55 نقطه علیه دولت نتانیاهو برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این تظاهرات‌ها خواستار تعیین زمان برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

نبردها در کرانه باختری

تحولات خونین کرانه باختری به ویژه منطقه «طولکرم» تحت تاثیر جنگ غزه، کمتر دیده می‌شود. دیروز اعلام شد، درگیری‌های خونینی بین فلسطینی‌های ساکن اردوگاه «نور» با صهیونیست‌ها رخ داده که طی آن 7 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. در این درگیری‌ها که 38 ساعت ممتد ادامه داشته است، صهیونیست‌ها هم تلفات و خساراتی متحمل شده‌اند که طبق روالی معمول آن را اعلام نمی‌کنند. شمار فلسطینی‌های مجروح نیز «زیاد» اعلام شده و این درگیری‌ها تا لحظه تنظیم این گزارش، ادامه داشت. ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شدن 8 نظامی خود در این درگیری‌ها را تایید کرده است.

تاید و وایتکس 130 صهیونیست را بستری کرد!

دیروز خبر ویژه‌ای از تحولات مربوط به جنگ غزه منتشر شد که بازتاب زیادی هم داشت. خبر این بود: «130 سرباز و افسر صهیونیست پس از خوردن غذا مسموم شدند. حال 17 نظامی وخیم است.» ماجرا از این قرار است که فردی داخل دیگ‌های غذای یکی از پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی یعنی پایگاه آموزشی «نیستانیم» پودر لباسشویی و مایع سفید‌کننده ریخته و باعث مسمومیت 130 نظامی صهیونیست شده است. طبق این گزارش 47 نظامی مسموم‌شده نیز قادر به فعالیت نیستند و بستری شده‌اند. هنوز عامل این اقدام و انگیزه احتمالی آن مشخص نشده است.

لاهه یا به نفع اسرائیل رای می‌دهد یا تحریم می‌شود!

دیروز اظهارات سناتور «تام کاتن» درباره پرونده اسرائیل در دادگاه لاهه ماهیت استکباری آمریکا را بهتر از هر چیزی برملا کرد. خلاصه اظهارات تام کاتن این جمله بود: «دادگاه لاهه باید به نفع اسرائیل رای دهد، در غیر این صورت تنبیه می‌شود.»(!) به گزارش «نورنیوز» این سناتور آمریکایی گفت: مقامات لاهه اگر ضد اسرائیل رأی دهند تحریم می‌شوند… من به مقامات دادگاه بین‌المللی کیفری هشدار می‌دهم؛ اگر در کنار ایران و حماس(متحدان پوتین) بایستید و وارد نبرد سیاسی در مقابل اسرائیل شوید، تحریم خواهید شد. همین حالا دلارهای خود را از آمریکا خارج و با سفر مجدد به آمریکا خداحافظی کنید.» دیروز شبکه تلویزیونی 12 رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که «نتانیاهو از صدور حکم دستگیری خود توسط دادگاه لاهه نگران بوده و از وزرای خارجه آلمان و انگلیس در این رابطه کمک خواسته است.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رفتار آمریکا در قبال دانشجویان حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد

رفتار خشونت‌آمیز آمریکا با«اعتراض بدون خشونت و تخریب» دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، دلیل دیگری بر اثبات موضع جمهوری اسلامی ایران در بدبینی به دولت آمریکا دانستند.

ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا در دانشگاههای سراسر آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.