سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / سیلی سخت حزب‌الله و انصارالله به صهیونیست‌ها در آسمان و زمین و دریا

سیلی سخت حزب‌الله و انصارالله به صهیونیست‌ها در آسمان و زمین و دریا

از یک‌سو خبرها حاکی از سرنگونی پهپاد پیشرفته رژیم صهیونیستی و همچنین حاکی از چندین حمله سنگین به مقرهای این رژیم توسط حزب‌الله لبنان است، از سوی دیگر خبر می‌رسد که انصارالله یمن چندین عملیات در دریای سرخ و عدن داشته است. همچنین مقاومت اسلامی عراق از حمله به یک هدف «حیاتی» در بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی عراق حدود 7 ماه است که در حمایت از مردم غزه وارد میدان شدند و رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا، را زیر فشار بردند. بعد هم مقاومت اسلامی یمن به جریان عملیات‌های علیه رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست تا فشارها مضاعف شود.

شکار پهپاد پیشرفته صهیونیست‌ها

مقاومت لبنان صحنه‌هایی را از عملیات سرنگونی پهپاد «هرمس۹۰۰» ارتش رژیم صهیونیستی در حریم هوائی لبنان منتشر کرد.

آن‌طور که ایسنا نوشته است، ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این اذعان کرد یک موشک زمین به هوا به سمت پهپاد نیروی هوائی در آسمان لبنان شلیک شد که منجر به سقوط آن شد.

گفتنی است، هرمس ۹۰۰ نوعی پهپاد چندمنظوره سایز متوسط با استقامت پروازی بالاست که جهت مأموریت‌های تاکتیکی ارتفاع متوسط در شرکت البیت سیستمز رژیم صهیونیستی طراحی و توسعه یافته‌ است. این پهپاد با ارتقای طرح کلی هرمس ۴۵۰ پهپاد قدیمی‌تر شرکت البیت ساخته شده‌ است و عملیات‌های شناسایی، مراقبت و کمک به نیروی زمینی و عکس برداری اطلاعاتی از زیرساخت از مأموریت‌های آن هستند.

عملیات سنگین حزب‌الله

حزب‌الله لبنان امروز اعلام کرد که در حمایت از ملت مقاوم فلسطین در غزه و در حمایت از مقاومت قهرمان و شریف آن مبارزانش فرماندهی پدافند هوائی در پادگان کیلع و پایگاه موشکی یوآو در جولان اشغالی را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین در بیانیه خود تأکید کرد که این عملیات را در پاسخ به تجاوزات اشغالگران به منطقه البقاع انجام داده است. خبرنگار الجزیره اوایل امروز گزارش داده بود که ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مواضع اشغالگران در الجلیل و جولان اشغالی سوریه شلیک شد. به نقل از شبکه الجزیره، دور دومی از حملات با ده‌ها موشک پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در اصبع الجلیل و جولان اشغالی را هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در المناره و مرگلیوت در اصبع الجلیل از بیم حمله موشکی خبر دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شلیک سه موشک از جنوب لبنان به سمت مرگلیوت و المناره در اصبع الجلیل اشاره کردند.

از طرف دیگر، همزمان توپخانه رژیم صهیونیستی حومه شهرک حولا در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد. درحالی که تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش صهیونیستی در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد، منابع خبری از حمله مجدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حومه شهر بعلبک در منطقه بقاع لبنان خبر دادند.

همچنین خبرها حاکی از بمباران دیرقانون در جنوب لبنان برای اولین از سوی رژیم صهیونیستی است.

نعیم قاسم: اسرائیل باید همچنان بترسد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که بازگشتی وجود ندارد و زمان لبنان ضعیف گذشته و زمان لبنان قدرتمند فرا رسیده است.

نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت: «یکی از نتایج طوفان الاقصی این است که ارزش‌های غربی آمریکایی را از الگوی الگوپذیری در جهان خارج و ثابت کرد که آنها ارزش‌های شکست خورده، ساقط، انحرافی و غیرانسانی هستند و نمی‌توانند آینده‌ای برای مردم یک دولت یا سرزمین ایجاد کنند و توانایی این ارزش‌ها برای تأثیرگذاری بر مردم منطقه ما و مردم جهان بسیار ضعیف شده است و ان‌شاءالله بیش از پیش از بین خواهند رفت.»

وی تأکید کرد که برای لبنان بازگشتی وجود ندارد. زمان لبنان ضعیف گذشته است و زمان لبنان قدرتمند فرا رسیده است و قوی خواهد ماند و قوی‌تر خواهد شد. نعیم قاسم افزود: «ما از غزه حمایت کرده، از کشور خود محافظت می‌کنیم و بازدارندگی ایجاد می‌کنیم. بنابراین، ما برای ایجاد این اصول اساسی تلاش کرده‌ایم مبنی بر اینکه لبنان از اسرائیل هراس و ابایی ندارد و اسرائیل باید از این نیروی واقعی که بی‌عدالتی و اشغالگری را نمی‌پذیرد، بترسد.»

چند عملیات دریایی انصارالله

شرکت انگلیسی امنیت دریایی «امبری» شنبه شب از دریافت گزارش‌ها مبنی بر هدف قرار گرفتن یک کشتی در دریای سرخ خبر داد.

شرکت انگلیسی امنیت دریایی «امبری» اعلام کرد گزارش‌هایی مبنی بر هدف قرار دادن یک کشتی در دریای سرخ و فاصله ۶۱ مایل دریایی جنوب غربی الحدیده دریافت کرده است.

همزمان سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس هم اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۶۱ مایل دریایی جنوب غربی الحدیده واقع در غرب یمن دریافت کرده است.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس روز یکشنبه از وقوع یک حادثه امنیتی در آب‌های منطقه‌ای یمن خبر داد. سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: گزارشی مبنی بر یک حادثه امنیتی در آب‌های یمن دریافت کرده‌ایم. طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است که طبق گزارش دریافتی این حادثه در ۵۹ مایل دریایی در جنوب غرب خلیج عدن در یمن رخ داده است. این سازمان به جزئیات بیشتری از این حادثه اشاره نکرده است.

شرکت امنیت دریایی انگلیس (امبری) امروز از هدف قرار گرفتن یک کشتی در بندر «المکلا» یمن خبر داد. آن‌طور که ایسنا گزارش کرده است، شرکت امنیت دریایی انگلیس در این‌باره اعلام کرد اطلاعاتی مبنی بر هدف قرار گرفتن یک کشتی در آب‌های یمن دریافت کرده است. طبق گزارش رویترز، امبری گزارش داد این حمله در ۱۰۲ مایل دریایی جنوب غرب بندر المکلا در استان «حضرموت» یمن انجام شده است.

حملات مقاومت عراق ادامه خواهد داشت

خبر دیگر از مقاومت عراق است. یکی از نمایندگان پارلمان عراق بر تداوم حمله‌های مقاومت این کشور علیه رژیم صهیونیستی تا زمان ادامه یافتن تجاوز علیه نوار غزه تأکید کرد. «حسن سالم»، نماینده فراکسیون پارلمانی الصادقون، تأکید کرد که حمله‌های گروه‌های مقاومت در عراق حضور آمریکا را در این کشور و در منطقه تهدید می‌کند. وی افزود: «به فضل حمله‌های نیروهای مقاومت، حضور آمریکایی‌ها در عراق و منطقه در حال کمرنگ شدن است. این نیروها نقش مهمی در کاهش حضور آمریکایی‌ها در عراق ایفا می‌کنند.»

حمله به ایلات اشغالی

آخرین خبرها آن که آژیر خطر نفوذ پهپاد در بندر اشغالی ایلات و اطراف آن به صدا درآمد. آژیرهای خطر در اثر هشدار برای نفوذ پهپاد یا سقوط موشک در منطقه آزاد و صنعتی بندر اشغالی ایلات به صدا درآمد. مقاومت اسلامی عراق بامداد روز یکشنبه از حمله به یک هدف «حیاتی» در بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسئولیت حمله بامداد امروز به منطقه اشغالی ایلات واقع در بندر ‌ام الرشراش در جنوب فلسطین اشغالی را برعهده می‌گیریم.»

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق در این باره آمده است: مقاومت اسلامی عراق، در ادامه رویکرد مقاومت در برابر رژیم اشغالگر، حمایت از مردم در غزه و در پاسخ به قتل عام رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالمندان، بامداد روز شنبه با استفاده از پهپاد به یک هدف حیاتی در منطقه «ام الرشراش» در ایلات را هدف قرار داد. این حمله با استفاده از پهپاد انتحاری به یک هدف در ایلات صورت گرفت. این حملات علیه اشغالگران صهیونیست ادامه خواهد یافت.

آخرین خبر

* یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: ما 5 عملیات نظامی طی 72 ساعت در راستای یاری فلسطین و در واکنش به حمله آمریکا و انگلیس به کشورمان انجام دادیم.

نیروهای یمنی یک کشتی انگلیسی را در دریای سرخ هدف قرار دادند. این کشتی مورد اصابت مستقیم قرار گرفت. دو کشتی صهیونیستی در اقیانوس هند و دریای عمان هدف قرار گرفت. به گفته سریع، نیروهای یمنی دو کشتی جنگی آمریکا را نیز با شماری پهپاد هدف قرار دادند.

سریع افزود: نیروهای یمنی 2 کشتی اسرائیلی را در دریای عمان و اقیانوس هند هدف قرار دادند.

اما اطلاعات کشتی‌های مورد حمله قرار گرفته توسط نیروهای مسلح یمن: کشتی هوپ ایسلند (جزیره امید) یک کشتی کانتینربر است که از سال ۲۰۰۶ میلادی با پرچم جزایر مارشال در حال فعالیت است. این کشتی از مبدأ بندر جده در غرب عربستان به سمت بندر مومباسا در کنیا در حال حرکت بود که در فاصله ۶۱ مایلی جنوب غربی الحدیده مورد حمله ارتش یمن قرار گرفت. به ادعای انگلیسی‌ها، انصارالله در شامگاه ۱۸ فروردین ماه دو فروند موشک بالستیک به سمت این کشتی شلیک کرد که در نزدیکی کشتی فرود آمد. کشتی‌ام اس سی‌گریس اف (MSC GRACE F) یک کشتی باری عمومی است که از سال ۱۹۹۱ میلادی با پرچم پاناما در حال فعالیت است.

مبدأ این کشتی بندر موگادیشو در سومالی بوده و به سمت مقصد نامشخصی (احتمالا بنادر اسرائیلی) در حال حرکت است. کشتی ‌ام‌اس‌سی جینا (MSC GINA) نیز یک کشتی کانتینربر است که از سال ۱۹۹۹ میلادی با پرچم پاناما در حال فعالیت است. مبدأ این کشتی بندر کلمبو در سریلانکا ذکر شده و به سمت بندر الصلاله در عمان در حال حرکت بوده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آل سعود قرآن را برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی تحریف می‌کند

عربستان رژیم صهیونیستی، قرآن را تحریف می‌کند

واکنش طنز ایرانیان به قمپز در کردن اسرائیل

رسانه‌های معاند و صهیونیست، نابودی اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.