سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / صادرات یک و نیم میلیون دلاری باروت و قطعات یدکی سلاحِ ترکیه به رژیم صهیونیستی!

صادرات یک و نیم میلیون دلاری باروت و قطعات یدکی سلاحِ ترکیه به رژیم صهیونیستی!

ترکیه بارها از سوی منتقدان داخلی و خارجی در طول جنگ اخیر به دلیل ادامه و حتی گسترش همکاری اقتصادی با رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار گرفته است.

: مرکز آمار ترکیه گزارش داد که این کشور در ماه ژانویه و در اوج جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، باروت، مواد منفجره، قطعات یدکی سلاح و مواد شیمیایی مختلف به تل آویو صادر کرده و حجم این صادرات حدود ۵۰ میلیون لیره (۱.۵ میلیون دلار) بوده است.

وزارت تجارت ترکیه اما در بیانیه‌ای در واکنش به گزارش مرکز آمار ترکیه اعلام کرد که مواد منفجره و باروتی که به سرزمین‌های اشغالی صادر شده برای تولید بازی‌های آتش‌زا و مواد قابل اشتعال بوده است و تسلیحات و قطعات یدکی تسلیحات صادراتی به رژیم صهیونیستی نیز تجهیزات مورد نیاز برای صید حیوانات بوده است!

دولت ترکیه بارها از سوی منتقدان داخلی و خارجی در طول جنگ اخیر به دلیل ادامه و حتی گسترش همکاری اقتصادی با رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار گرفته است. در طی جنگ اخیر غزه بارها معترضان در ترکیه خواستار قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی و تحریم اقتصادی این رژیم جعلی شده‌اند اما پاسخ دولت ترکیه به رهبری اردوغان به این درخواست‌ها منفی بوده است!

دولت ترکیه حتی در طول جنگ اخیر غزه فرصت را محیا دیده و دست به گسترش مناسبات اقتصادی با رژیم صهیونیستی زده است. در روزهای ابتدایی تهاجم زمینی به غزه انتشار تصاویری از آب معدنی‌های تولید ترکیه در دستان سربازان رژیم اشغالگر موجب خشم کاربران فضای مجازی از نفاق و دورویی اردوغان و دولت ترکیه شد.  

پس از گزارش اخیر اداره آمار ترکیه که خشم افکار عمومی این کشور و جهان اسلام را در پی داشت، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای هر گونه همکاری نظامی و تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرده و دولت ترکیه را همراه و حامی فلسطین معرفی کرد. 

ادعایی که با توجه به سابقه ترکیه در همکاری اقتصادی با رژیم صهیونیستی دور از واقعیت است. حتی آمار منتشر شده اخیر نیز تاییدی بر نفاق ترکیه است. دولت ترکیه حتی در روزهایی که مردم غزه تحت محاصره شدید قرار گرفته‌اند نیز رابطه اقتصادی خود با رژیم را قطع نکرده و حتی از صادرات مواد منفجره و قطعات سلاح به سرزمین‌های اشغالی نیز چشم پوشی نمی‌کند. 

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

توراست معجزه در کف، ز ساحران مهراس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.