سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کتابی که رهبری می‌گویند خوب است بچه‌های ما آن را بخوانند

کتابی که رهبری می‌گویند خوب است بچه‌های ما آن را بخوانند

غرفه‌داران انتشارات هرمس کتابی از آگاتا کریستی و کتاب «دنیای سوفی» را به رهبر انقلاب نشان دادند و خانم غرفه‌دار، اشاره‌ای به آشنایی رهبر انقلاب با کتاب «دنیای سوفی» کرد. آقا فرمودند «بله؛ این کتاب را بچه‌های ما خوب است بخوانند.»

روز دوشنبه و در بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب معظم له به غرفه انتشارات هرمس رفته و با حاضران در این غرفه گفتگو کردند.

روایتی از این بازدید در ادامه می آید؛

دوازدهمین غرفه انتشارات هرمس بود. در این غرفه هم سراغ کتاب‌های تازه رفتند. از قیمت کتاب‌ها پرسیدند. کتابی از دکتر کاکایی، نسخه‌ای از شاهنامه‌ای و کتاب اخلاق خسروانی اثر مهدی‌پور را ارائه دادند. کتابها قیمت بالایی داشت ظاهراً چون آقا فرمودند این کتاب‌ها نشان از وجود رونق در بازار کتاب است. یکی از غرفه‌داران کتابی به نام «معنای عشق» را به رهبری معرفی کرد و رهبری گفتند «پس بالاخره ایشان عشق را معنا کرده‌اند» که همه خندیدند.

‌‌

وزیر اینجا آمار مختصری از رشد کمی و کیفی کتاب‌های جدیدالانتشار داد. بعد غرفه‌داران کتابی از آگاتا کریستی و کتاب «دنیای سوفی« را به رهبر انقلاب نشان دادند و خانم غرفه‌دار، اشاره‌ای به آشنایی رهبر انقلاب با کتاب «دنیای سوفی» کرد.

آقا فرمودند «بله؛ این کتاب را بچه‌های ما خوب است بخوانند.» قبل از خارج شدن از غرفه، یکی از غرفه‌دارها کتاب‌های دیوان ملک‌الشعرای بهار، حضور خلوتانس اثر کریمی زنجانی و «نخستین رویارویی‌های اسلام و سکولاریسم» را به رهبر انقلاب هدیه داد. که آقا با لبخند پذیرفتند  و به شوخی گفتند «کتاب‌های باب میل ما را می‌آورند.

گفتنی است، دنیای سوفی، یک رمان فلسفی اثر یوستین گردر نویسنده نروژی است که چاپ اوّل آن در سال ۱۹۹۱ میلادی در نروژ منتشر شد. این اثر داستانی است که تاریخ فلسفه را به زبان ساده برای نوجوانان تشریح می‌کند. این کتاب تاکنون به ۵۹ زبان برگردانده شده و علاوه بر نوجوانان، توجه بزرگ‌سالان را هم به‌خود جلب کرده‌است. از روی کتاب دنیای سوفی فیلم و بازی رایانه‌ای به همین نام ساخته شده‌است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است

امام خامنه‌ای ،رهبر معظم انقلاب

رمز عاقبت بخیری …

ويدئو/ حاج قاسم عزیزمون گفت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.