سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اسرائیل در جنگ غزه ۶ برابر جنگ ۳۳ روزه خسارت ‌دیده است

اسرائیل در جنگ غزه ۶ برابر جنگ ۳۳ روزه خسارت ‌دیده است

سازمان امور مالیاتی رژیم صهیونیستی داده‌هایی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد، چیزی بالغ بر 500 هزار صهیونیست به دلیل خسارت‌هایی که در جنگ جاری غزه متحمل شده‌اند، درخواست غرامت کرده‌اند و از آن سو، خسارت اقتصادی که این جنگ به صهیونیست‌ها وارد کرده است، 6 برابر خساراتی است که آنها در جنگ 33روزه متحمل شدند!

بنابر دلایل متعدد، صهیونیست‌ها دوست ندارند میزان واقعی تلفات و خساراتشان را منتشر کنند. چرا که اصولا علاقه‌ای به «ضعیف» دیده شدن ندارند. تصویری که در دنیا از «اسرائیل» منتشر می‌شود برای صهیونیست‌ها مهم است؛ لذا همواره تلاش کرده‌اند رژیمی مظلوم، اتوکشیده، مدرن و پیشرفته و قدرتمند در همه حوزه‌ها دیده شوند. مهم‌ترین دلیل علاقه صهیونیست‌ها به این امر نیز می‌تواند، بحث نگرانی‌شان از «مهاجرت معکوس» باشد. حیات این رژیم به مهاجرت وابسته است و یهودیانی که از سرتاسر دنیا به این سرزمین غصب شده کشیده می‌شوند، با وعده‌های عجیب و غریبی روبه رو می‌شوند. فقط کافی است دنیا بداند، مثلا امنیت در این سرزمین غصب شده نایاب است. یا کسانی که مهاجرت کرده‌اند ببینند، آنچه به آنها گفته بودند با آنچه هست، زمین تا آسمان متفاوت است. سیل «مهاجرات معکوس» آغاز می‌شود که دیدیم در جنگ جاری غزه، با چه شدتی آغاز شده است.

ما تصور می‌کنیم راز اعلام قطره چکانی خسارات و تلفات این رژیم در جنگ جاری غزه در همین نکته نهفته است. آنها میزان تلفات و خساراتشان را بسیار کمتر از آنچه هست اعلام می‌کنند چون، نه آبرویی برایشان می‌ماند، نه تصویری که دوست دارند از آنها در دنیا دیده شود، دیده می‌شود و از همه این‌ها مهم‌تر، باعث تشدید مهاجرت معکوس می‌شود. نباید فراموش کرد «اسرائیل کشوری مصنوعی و زورکی است، که با دروغ و وعده سرپا است.»(!) حالا، سایت عبری زبان «والا» در ادامه انتشار قطره چکانی آمار‌های مربوط به خسارت اقتصادی این رژیم طی 150 روز جنگ غزه نوشته است، این رژیم 6 برابر بیشتر از خساراتی که از حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه و سال 2006 متحمل شد، خسارت ‌دیده است.

در همین رابطه دیروز «ایرنا» به نقل از این پایگاه خبری صهیونیستی نوشت سازمان امور مالیاتی این را هم اعلام کرده است که نیم میلیون صهیونیست درخواست غرامت جنگی به دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی داده است… و علاوه‌بر از دست رفتن ثبات سیاسی، ثبات اقتصادی نیز متزلزل شده است. پیش از این و در جریان همین جنگ نیز گزارش‌های متعددی از کاهش رتبه اعتباری مراکز مالی و اقتصادی این رژیم منتشر شده بود. این گزارش-به دلایلی در که بالا اشاره شد- به جزئیات بیشتر و رقم این خسارات اشاره‌ای نکرده است! یادآوری می‌کنیم که صنعت گردشگری این رژیم نیز به طور کامل منهدم شده است.

جنگ اعصاب در کابینه نتانیاهو

آنچه راجع به شرایط اقتصادی و اجتماعی رژیم اسرائیل گفتیم، بر فضای سیاسی این رژیم نیز سایه انداخته است. تازه‌ترین مورد این «بحران سیاسی» باز می‌گردد به جنگ نتانیاهو با وزیر جنگش. همین‌طور اختلافات عجیب و غریبی که بین دارو دسته «بن گویر»(وزیر امنیت داخلی) و «نتانیاهو» در جریان است. کار به جایی رسید که اعلام شد، وزیر جنگ این رژیم بدون هماهنگی با رئیسش یعنی نتانیاهو، به آمریکا سفر کرده و نتانیاهو پس از شنیدن این موضوع با مقامات آمریکایی تماس گرفته و گفته با او دیداری نکنند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حتی با سفارتخانه‌های این رژیم هم تماس گرفته و گفته است، از او هیچ استقبالی صورت نگیرد! همین قدر افتضاح! طبق گزارش‌های متعدد، شرایط «کابینه جنگ» اسرائیل آن‌قدر وخیم است که، کنترل امور جنگ به طور کامل در دست آمریکایی‌هاست! همین دیروز «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم خطری برای امنیت داخلی آن است و هر نخست‌وزیری که طبیعی باشد، فورا او را برکنار خواهد کرد. یائیر لاپید در شبکه اجتماعی ایکس(توئیتر سابق) نوشت: «بنیامین نتانیاهو دیگر شایسته اداره کابینه نیست و انتخابات جدید باید فورا برگزار شود. به خاطر امنیت و پیروزی همین حالا به انتخابات نیاز داریم.»

تجمعات خانواده‌های اُسرای صهیونیست در تل‌آویو در اعتراض به «بی اعتنایی نتانیاهو» درباره سرنوشت 100 اسیر باقی مانده در دستان حماس و به کشته دادن 3 اسیر دیگر صهیونیست، خبر مهم بعدی است که نشان می‌دهد، این رژیم در چه شرایطی قرار دارد.

چهره کریهِ ما !

موضوع بحران‌های پیچیده و بی‌سابقه در سرزمین‌های اشغالی به همین جا ختم نمی‌شود. وقتی صهیونیست‌ها حریف جوانان مسلح فلسطینی نشدند و آن همه تلفات و خسارات در میادین جنگ دادند، به فکر احیاء «قدرت بازدارندگی به هر قیمت ممکن» افتادند. برای این منظور نیز شروع کردند به کودک‌کُشی، گرسنه‌کُشی، زن‌کُشی و استفاده از سلاح‌های عجیب و غریب ممنوعه و غیر ممنوعه و استراتژی «کشتار وسیع» و «نسل کشی». اما این طرح هم نتیجه عکس داد چرا که سیاستی که آنها با آن دنبال بی‌نقص دیده شدن در دنیا بود را به کلی منهدم کرد.

در همین رابطه مدیر اجرائی سازمان صهیونیستی «شکست سکوت» در مقاله‌ای در مجله Foreign Affairs

به چهره کریه که جنایات اسرائیل در غزه از این رژیم در اذهان ساخته است پرداخت و نوشت: «حملات مستمر ارتش اسرائیل به غزه که ظاهرا با هدف از بین بردن شبکه‌های مسلح و غیرممکن کردن تکرار حمله حماس به اراضی اشغالی انجام می‌گیرد، هیچ امنیت و اطمینانی نه به اسرائیلی‌ها و نه همسایگان‌شان نمی‌بخشد.» «اونر گفاریاهو» در بخش دیگری از این مقاله آورده است که «جنگ در غزه طولانی شده بدون اینکه چشم‌اندازی برای توقف آن وجود داشته باشد و نتانیاهو بر ادامه اشغال این منطقه تا زمانی نامشخص اصرار دارد… شمار غیرنظامیان کشته شده در غزه بسیار بالاست همان‌گونه که وزیر دفاع آمریکا هم گفت تعداد کشته‌ها از 25 هزار نفر فراتر رفته و همین مسئله موجب شده تا بایدن ـ همپیمان نزدیک اسرائیل که به این رژیم برای حمله به غزه و انتقام از فلسطینیان چراغ سبز نشان داد ـ مجبور به فشار آوردن به این رژیم شود…اسرائیل ادعا می‌کند هر کاری که در توان داشته باشد برای کاهش تلفات در میان غیرنظامیان در غزه انجام می‌دهد… نتانیاهو اکتبر گذشته ادعا کرد که ارتش اسرائیل، اخلاق‌مدارترین ارتش در جهان است. او کشته شدن هر غیرنظامی را یک فاجعه می‌خواند و مدعی بود این رژیم برای اجتناب از آن همه تلاش خود را خواهد کرد. اما در حقیقت، ارتش اسرائیل هرگز چنین کاری نکرده و حملات وحشیانه‌ای را به غزه انجام داده است و به پروتکل‌های ضروری برای کاهش میزان تلفات در میان غیرنظامیان پایبند نبوده و تحقیقات انجام شده نیز همین را ثابت می‌کند.»

این نویسنده صهیونیست در بخش دیگری از این مقاله آورده است که ارتش رژیم صهیونیستی حتی در جنگ‌های قبلی در غزه نیز ادعا می‌کرد نهایت تلاش خود را برای کاهش تلفات در میان غیرنظامیان به‌کار گرفته اما هرگز این کار را نکرده است و بارها اهداف غیرنظامی را هم بمباران کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آهنگ/ قوم به حج رفته

در بادیه سرگشته شما در چه هوایید

فهرست برخی از دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تحصن و تظاهرات دانشجوئی

سرکوب شدید پلیس آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.