سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / انتخابات تمام شد چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟

انتخابات تمام شد چه کسی برد؟ چه کسی باخت؟

با پایان انتخابات ۱۱ اسفند و مشارکت معنادار و پرشور مردم در این انتخابات ملت ایران برنده واقعی و دشمنان ایران بازنده اصلی آن شدند.

ماراتن انتخابات یازدهم اسفند ماه با برگزاری بی‌نقص و همچنین شرکت دشمن شکن ملت ایران به پایان رسید.

این انتخابات اولین انتخاباتی است که پس از فتنه

زن، زندگی، آزادی در سال 1401 برگزار ‌شد. انتخابات ۱۱ اسفند به صحنه اتحاد براندازان، عاملان داخلی آنان، مدعیان اصلاحات و بوقچی‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی داخلی و خارجیشان برای قهر مردم با صندوق رای و القای جدایی بین ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی تبدیل شد.

این کمپین خائنانه از آغاز سال 1402 و بالاخص با شروع فرآیند پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام انتخاباتی، با ترویج گزاره‌های کذبی همچون خالص‌سازی، انتخابات فرمایشی و ردصلاحیت‌های حداکثری و هدفمند و… به دنبال عدم حضور مردم در صحنه انتخابات، پایین آمدن مشارکت و در نهایت ضربه به کشور و ملت ایران بود.

هرچه به روز برگزاری انتخابات نزدیک می‌شدیم، این کمپین با شدت بیشتری توسط برخی از افراد در خارج و داخل کشور تبلیغ شده و همچون گذشته از سوی مدعیان اصلاحات و سرمایه‌های اسرائیل در ایران نیز پشتیبانی می‌شد.

این تبلیغات سوء تا حدی بود که در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات و در روز رأی‌گیری، برخی رسانه‌های جریان استکبار با ارائه آمار‌های کذب سعی در ضعیف نشان دادن مشارکت مردم در انتخابات و القای شکست انتخابات در اذهان عمومی بودند.

در این راه طیف تندرو مدعیان اصلاحات نیز از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و با تمام توان خویش بر طبل قهر با صندوق‌های رای کوبیدند. این روش که راهبرد همیشگی مدعیان اصلاحات به شمار می‌آید، ناشی از ترجیح خائنانه منافع باندی بر منافع ملی است.

آنان که در دو دهه اخیر با توهم خودمردم پنداری و خود بزرگ‌پنداری، ضررهای متعددی را به منافع کشور وارد کرده‌اند، این بار نیز با ارزیابی شکست احتمالی خود در این انتخابات، به جای رقابت سالم، سعی در زیرسؤال بردن اصل انتخابات به عنوان رکن مردم‌سالاری داشتند.

از سویی دیگر عده‌‌ای نیز در خیال خام خود، انتظار کاهش مشارکت در این انتخابات نسبت به انتخابات مجلس یازدهم در سال 98 را داشتند، برآورد آنان این بود که فشار اقتصادی چندین ساله موجب گسست ملت از نظام و ناامیدی آنان نسبت به آینده کشور و لزوم تغییر و تحول خواهد شد.

آنان از این نکته غافل شدند که دولت سیزدهم در تعامل با مجلس یازدهم برخلاف بیش از دوسال گذشته، اقدام به بازسازی کشور پس از هشت سال رکود دولت سابق کرده و روند رو به نزول دهه 90 را اصلاح و کشور را به مسیر توسعه بازگرداند در نتیجه مردم نیز که شاهد تغییر در روند مدیریت کشور و همچنین اصلاح ساختارهای قدیمی قانونی کشور و در یک کلام اهمیت انتخاب خود بودند بار دیگر این دسته از افراد را در بهت و حیرت از مشارکت خود قرار دارند.

با پایان رأی‌گیری در روز 11 اسفند، شکست این کمپین و مشارکت معنادار مردم در این دو انتخابات، براندازان، مدعیان اصلاحات، برخی از سیاسیون غافل در داخل کشور و همچنین تمام کسانی که منتظر شکست ملت ایران بودند، بار دیگر متوجه غلط بودن نگاه خود و انتظار خود از ملت ایران شدند.

در سمت دیگر این هماوردی و در برابر این اتحاد شوم، ملت ایران بزرگ‌ترین پیروز این انتخابات است. ملتی که با تیزبینی و هوشمندی خود، منافع ملی را مقدم بر هر منفعتی دانسته و با حضور خود در این انتخابات و مشارکت در آن و همچنین انتخاب عاقلانه و هوشمندانه خود، کشور خود را در این برهه مهم از تاریخ یاری کردند.

ملتی که برخلاف تصور دشمنان، جاهلان و سوءاستفاده‌گران، با حضور خود نشان دادند که هیچ‌گاه خود را جدا از نظام و نظام را جدا از خود نمی‌بیند. برنده واقعی این انتخابات در یک کلام مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

تکلیف ۲۳۱ کرسی مجلس مشخص شد

اکنون به بررسی آخرین اخبار انتخابات می‌پردازیم. سخنگوی ستاد انتخابات کشور دیروز عصر، خبر داد که از ۲۹۰ کرسی مجلس، تکلیف ۲۳۱ کرسی مشخص شده است، دیروز اسامی منتخبان اقلیت‌های مجلس نیز اعلام شد، همچنین انتخابات مجلس در برخی حوزه‌ها به دور دوم کشیده شد. در این میان، 30 نفر از اعضای فهرست‌های جبهه انقلاب در تهران با رأی ملت راهی مجلس شدند و لیست صدای ملت اصلاح‌طلبان و اعتدالیون با شکست کامل مواجه شد.

پیش از ظهر دیروز دیروز جدیدترین وضعیت شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اعلام شد، البته نتایج نهائی انتخابات مجلس در تهران تا پایان زمان تنظیم این گزارش هنوز اعلام نشده است.

گفته می‌شود، به احتمال زیاد انتخاب تعدادی از نمایندگان تهران به دور دوم کشیده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اسامی منتخبان تهران به همراه تعداد آراء بر اساس اعلام پیش از ظهر دیروز به شرح زیر است:

۱- سیدمحمود نبویان ۵۴۵۸۰۵

۲- حمید رسائی ۴۴۶۹۱۰

۳- امیرحسین ثابتی منفرد ۴۴۵۷۷۰

۴- محمدباقر قالیباف ۴۰۹۸۰۸

۵- رضا تقی پورانوری ۳۸۵۹۹۴

۶-روح‌الله ایزدخواه ۳۷۱۵۹۷

۷- مرتضی آقاطهرانی ۳۶۹۸۰۷

۸- منوچهر متکی ۳۶۸۷۲۵

۹- اسمعیل کوثری ۳۵۱۶۷۱

۱۰- مهدی کوچک زاده ۳۳۵۴۹۳

۱۱- سیدعلی یزدی‌خواه ۳۰۵۰۱۶

۱۲- علی خضریان ۳۰۲۹۷۰

۱۳- مالک شریعتی نیاسر ۳۰۱۲۲۸

۱۴- کامران غضنفری ۲۸۹۰۲۶

۱۵- احمد نادری ۲۷۵۷۶۰

۱۶- ابراهیم عزیزی ۲۶۲۶۲۰

۱۷- پیمان فلسفی ۲۵۲۰۸۸

۱۸- سمیه رفیعی ۲۴۷۶۷۶

۱۹- ابوالفضل ظهره وند ۲۴۵۵۵۶

۲۰- حسین نجابت ۲۴۲۳۴۷

۲۱- عبدالحسین روح الامینی ۲۴۰۷۴۲

۲۲- ابوالقاسم جراره ۲۴۰۵۴۸

۲۳- محمد سراج ۲۴۰۴۶۰

۲۴- زهره سادات لاجوردی ۲۳۱۰۱۴

۲۵- زینب قیصری ۲۲۹۷۵۴

۲۶- علیرضا سلیمی ۲۲۱۸۸۹

۲۷- ریحانه اخلاقی ۲۲۱۰۰۱

۲۸- زهره طبیب زاده نوری ۲۱۹۸۰۸

۲۹- صالح اسکندری ۲۰۷۳۵۸

۳۰- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی ۲۰۳۸۲۷

خبر دیگر از نتایج انتخابات اینکه، محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور عصر یکشنبه درباره آخرین آمار انتخابات گفت: تاکنون از ۲۰۸ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی، نتایج ۲۰۷ حوزه نهائی شده است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: از ۲۹۰ کرسی نیز، تکلیف ۲۳۱ کرسی تاکنون مشخص شده است. آنچه که مشخص نشده مربوط به آرای تهران و حوزه‌های انتخابیه‌ای است که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است. اسلامی گفت: ۳۰ حوزه انتخابیه مجلس خبرگان رهبری نیز نهائی شده و از ۸۸ کرسی، ۷۲ کرسی نماینده خود را شناختند.

وی همچنین درباره حوزه انتخابیه خرم‌آباد گفت که محمدرضا ملک‌شاهی، رضا سپهوند، قدرت‌الله ایمانی و ‌هادی‌هاشمی‌نیا به دور دوم راه یافتند.

اسامی منتخبان اقلیت‌های مجلس

سید عباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران نیز عصر یکشنبه درخصوص نتایج شمارش آرای شعب اخذ رأی استان تهران تا ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۱۳ اسفندماه، اظهار کرد: طی روز گذشته نتایج آرای ۴ حوزه انتخابیه ورامین، شهریار، رباط کریم و دماوند از مجموع ۵ حوزه اعلام و فقط حوزه انتخابیه پاکدشت باقی مانده بود که امروز اعلام شد.

به گزارش مهر، رئیس ستاد انتخابات استان تهران از نتیجه آرا حوزه انتخابیه پاکدشت خبر داد و گفت: در این حوزه «فرهاد بشیری» با کسب ۳۰ هزار و ۵۸۲ رأی، میزان ۳۶.۱۸ صدم درصد از آرا را به خود اختصاص داد و به عنوان نماینده مردم پاکدشت معرفی شده است.

جوهری درخصوص حوزه اقلیت‌ها مجلس شورای اسلامی افزود: منتخبان حوزه‌های اقلیت‌های دینی که به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند نیز اسامی به شرح ذیل می‌باشد؛

۱) در حوزه زرتشتیان: «بهشید برخوردار» با کسب یک هزار و ۲۱ رأی

۲) در حوزه مسیحیان ارمنی شمال ایران «آرا شاوردیان» با کسب ۵ هزار و ۵۸ رأی

۳)در حوزه کلیمیان «همایون سامه یح نجف آبادی» با کسب یک هزار و ۴۰۶ رأی

۴) در حوزه مسیحیان آشوری و کلدانی «شارلی انویه تکیه» با کسب ۲ هزار و ۲۶۸ رأی

به گزارش مهر، بر اساس آماری که به دست آمده است، جمع زیادی از نمایندگان مجلس یازدهم در مجلس آتی نخواهند بود. عدم حضور نمایندگان مجلس یازدهم در مجلس بعدی فقط رأی نیاوردن نیست چراکه بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان موقع ثبت‌نام باید حداقل ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام داشته باشند و بر این اساس، سید مصطفی میرسلیم و حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی مطابق با این اصل از قانون انتخابات، برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام نکردند.

همچنین برخی از نمایندگان مجلس یازدهم برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس دوازدهم از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت نشدند. علاوه‌بر این، برخی از نمایندگان مجلس فعلی مانند ابوالفضل عمویی و عزت‌الله اکبری تالارپشتی پیش از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از شرکت در انتخابات مجلس انصراف دادند.

با همه این تفاسیر و بر اساس آماری که تاکنون اعلام شده است، ۱۴۷ نماینده مجلس یازدهم، در مجلس آینده نخواهند بود و شاکله مجلس دوازدهم دستخوش تغییرات اساسی شده است.

انتخابات مجلس در کدام حوزه‌ها

به دور دوم کشیده شد؟

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مشهد، شیراز، خرم‌آباد و چگنی و 16 حوزه دیگر به دور دوم کشیده شد.

8 کاندیدای تبریز

در دور دوم با یکدیگر رقابت می‌کنند

به گزارش فارس، در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، روح‌الله متفکرآزاد و مسعود پزشکیان در دور اول با رای مردم راهی بهارستان شدند اما انتخاب 4 نماینده دیگر مرکز استان آذربایجان شرقی به دور دوم کشیده شد تا 8 نفر در اردیبهشت برای این کرسی‌ها با یکدیگر رقابت کنند.

در حوزه انتخابیه میانه نیز،‌ مریم عبداللهی در دور اول به مجلس رفت تا مهدی اسماعیلی و سید مرتضی حسینی در میانه راه بهارستان بمانند و منتظر تعیین نتیجه نهائی در دور دوم بمانند.

اردیبهشت شیراز هم انتخاباتی شد

در مرکز استان، تعیین دو نماینده‌ی شیراز و زرقان قطعی شده و روح الله نجابت، جعفر قادری از حالا در بهارستان هستند؛ 2 نماینده دیگر این شهرها هم از میان علیرضا پاک فطرت، ابراهیم عزیزی، سیداسماعیل حسینی و رحمت‌الله مزروقی به دور دوم راه یافتند در دور دوم به مجلس خواهند رفت.

یک گام برای انتخاب نماینده مرودشت، ارسنجان

و پاسارگاد باقی ‌ماند

رئیس حوزه مرکزی ستاد انتخابات شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد گفت: با پایان شمارش و قطعی شدن نتایج آرای نامزدهای انتخاباتی، انتخابات مجلس دوازدهم در این حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد.

بدین ترتیب پس از شمارش نهائی آرای مأخوذه در حوزه انتخابیه هر سه شهرستان، اسفندیار عبداللهی با کسب١۸هزار و ۵٩٨ رای و سیروس سجادیان با کسب ١۴هزار و ۵٣٠ رأی و با کسب آرای بیشتر راهی دور دوم انتخابات شدند.

نماینده خرم‌آباد و چگنی

در دور بعد رأی‌گیری مشخص می‌شود

انتخابات حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌ حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد تا مردم از چهار فرد راه یافته به این دور، در نهایت ۲ منتخب خود را به بهارستان بفرستند.

انتخاب دو نماینده از 5 نماینده مشهد

به دور دوم موکول شد

فرماندار مشهد گفت: پژمانفر، ظهوریان و نخعی‌راد به عنوان سه نماینده مشهد به مجلس راه یافتند؛ 2 نماینده دیگر مشهد از میان احسان عظیمی‌راد، معتمدی‌فر، حسنعلی اخلاقی امیری و جواد قدوسی در دور دوم انتخابات مشخص خواهد شد.

مردم آبادان، «رامهرمز و رامشیر»

دور دوم هم رأی می‌دهند

در خوزستان، انتخابات دو حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد. در حوزه انتخابیه آبادان جلیل مختار مستقیم در دور اول به مجلس راه یافت و در دور دوم آقایان جواد سعدون زاده، صادق کمایی، محمد مولوی و امیر موسوی به مرحله دوم رسیدند تا دو نماینده دیگر آبادان انتخاب شوند.

در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر هم ابراهیم متینیان و امیرحسین نظری به دور دوم راه یافتند.

کرج، فردیس و اشتهارد؛ یک نفر به مجلس رفت

جای یک نفر خالی ‌ماند

در این حوزه، علیرضا عباسی با رای مردم مستقیم راهی بهارستان شد و علی شیرین‌زاد و مصطفی سعیدی در پی کسب نظر مردم در دور دوم انتخابات خواهند بود.

مردم پارس آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار

دور دوم هم رأی می‌دهند

در استان اردبیل، در نتیجه انتخابات حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز، ابراهیم فهیمی و امیدعلی رعنایی به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند.

لنجان و سمیرم در اصفهان در گام بعدی انتخابات

در استان اصفهان دو حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد؛ در سمیرم، رحیم کریمی و سید محمد موسوی به دور دوم راه یافتند.

در لنجان هم حسین رجائی و علی کیانی برای رسیدن به صندلی بهارستان در مرحله بعدی انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بیرجند و دریمان و خوسف یک نماینده دارند

که در دور بعدی مشخص می‌شود

در خراسان جنوبی، رای کاندیدها برای انتخاب نماینده‌شان در شهرهای بیرجند و دریمان و خوسف به

حد نصاب نرسیده و سیدحسن‌هاشمی و علی مولوی حقیقی به دور دوم راه یافتند.

خدابنده، زنجان و طارم

دو حوزه دور دومی استان زنجان

در زنجان و طارم مصطفی طاهری اولین نمایده مردم در مجلس شد و نبی‌الله محمدی و محمد اسماعیلی به دور دوم راه یافتند.

مردم خدابنده هم از میان سعید رفیعی، احمد بیگدلی در دوم نماینده خود را انتخاب خواهند کرد.

تنها یک نفر از کرمانشاه در دور اول به مجلس رفت

در کرمانشاه، محمد رشیدی با رای مردم در دور اول مجلس نشین شد و عبدالرضا مصری، رنجبر، امینی، رحیمی به دور دوم راه یافتند تا دو نماینده از میان آن‌ها توسط مردم انتخاب شود.

تعیین نماینده گنبدگاووس گلستان تا اردیبهشت

شهر گنبدکاووس هم در دور دوم انتخابات از میان عبدالحکیم آق ارکاکلی و قرجه طیار، نماینده خود در مجلس را خواهد شناخت.

تعیین نماینده یک حوزه انتخابیه در مازندران

به دور دوم موکول شد

دو نماینده شهرهای سوادکوه، جویبار، سیمرغ، قائم‌شهر و سوادکوه‌شمالی در دور دوم از میان عمران عباسی و مصطفی معلمی، کمال علی‌پور و علی کشوری مشخص خواهد شد.

یک نفر از ملایر به مجلس رفت

نفر دوم در دور دوم مشخص می‌شود

ملایر در استان همدان هم، تنها در دور اول احد آزادی‌خواه را به عنوان نماینده خود در مجلس شناخت و حسین احمدی و احمد آریایی نژاد به دور دوم راه یافتند.

بر این اساس به جز تهران، تکلیف 26 کرسی بهارستان در سال آینده و طی دور دوم انتخابات مجلس مشخص خواهد شد.

میزان آرای باطله در انتخابات حوزه تهران

«زیر ۱۲ درصد» است

به گزارش مهر، برخلاف گمانه‌زنی‌ها که میزان آرای باطله انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر را بالای ۴۰ درصد اعلام کردند، شنیده‌های مهر حاکی از آن است که آرای باطله فقط کمتر از ۱۲ درصد کل آرای مأخوذه در این حوزه را شامل می‌شود.

سازمان بسیج اساتید:

وزارت کشور و شورای نگهبان در نحوه کنشگری تحریم‌کنندگان انتخابات

بر اساس سیره عملی حضرت امام خمینی(ره) تجدید نظر کنند

خبر دیگر اینکه، سازمان بسیج اساتید کشور طی پیامی ضمن ستایش هوشمندی و بصیرت ملت بزرگ ایران در ناکام گذاشتن غرب، معاندان نظام اسلامی و جریان غربگرای همسوی با آنان، از شورای نگهبان و وزارت کشور خواست تا با جریان‌هایی که با خط تحریم دشمن همراهی کردند وفق اندیشه و سیره عملی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) عمل کنند.

به گزارش فارس، در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حمد و سپاس خدای سبحان را که بار دیگر مردم ایران را مشمول رحمت خاصه خویش قرار داد و آنها را در آزمونی دیگر سربلند کرد. سلام و درود به پیشگاه ملت شریف ایران که با هوشمندی و بصیرت زایدالوصفی خط تحریم انتخابات را شکسته و برنامه‌های آمریکا و غرب، معاندان و بدخواهان ملت ایران و جریان‌های همسو با دشمن را ناکام گذاشتند. درود بیکران به ساحت قدسی امام راحل و عظیم‌الشأنی که سال‌ها پیش این مردم را بهتر از امت رسول‌الله در سرزمین حجاز معرفی فرمودند. در ادامه این پیام آمده است: اساتید بسیجی کشور به عنوان بخشی از پیکره تاثیرگذار جامعه دانشگاهی و نخبگان کشور با تمام وجود در برابر عظمت این ملت بزرگ سر تعظیم فرود آورده و بر وجود چنین ملت بزرگی افتخار می‌کند. بدین‌ وسیله مراتب سپاس و قدردانی خود را از رهبر فرزانه‌ای که با رهنمودهای پیامبرگونه و فرمایشات حکیمانه خویش و طرح و تبیین راهبردهای چهارگانه و تنویر افکار عمومی و گرم کردن تنور انتخابات بیرق روشنگری و جهاد تبیین را برافراشتند، اعلام نموده و ضمن تشکر از یکایک شخصیت‌ها، تشکل‌ها و جریانات فعال به‌ویژه استادان جهاد تبیین و رسانه‌های جمعی، اجر و پاداش اخروی برای کلیه برگزارکنندگان انتخابات، مجریان وزارت کشور، ناظران شورای نگهبان، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان عزیز، فرهنگیان فرهیخته و سایر دستگاه‌های اجرائی به‌ویژه رسانه ملی که با تدبیر بی‌وقفه در اطلاع‌رسانی و ترغیب مردم به حضور حداکثری تلاش خالصانه‌ای مبذول داشتند، از خدای بزرگ مسئلت داریم.

سازمان بسیج اساتید خاطرنشان کرد: همچنین از متولیان امر سیاست به‌ویژه کمیسیون ماده 10 احزاب در وزارت کشور و شورای محترم نگهبان و هیئت‌های نظارت انتظار می‌رود تا در نحوه کنشگری تحریم کنندگان انتخابات بر اساس سیره عملی حضرت امام خمینی(ره)، تجدید نظر کنند. در خاتمه پیروزی قریب‌الوقوع جبهه مقاومت و شکست رژیم کودک کش صهیونیستی را ملتمسانه از درگاه ایزد منان خواستاریم تا ان‌شاء‌الله تعالی کام ملت حماسه ساز ایران اسلامی را شیرین‌تر سازد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

مردم با حضور خردمندانه در انتخابات

زیر میز دشمن زدند

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور نیز درباره مشارکت مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است:

بسم لله الرحمن الرحیم

«قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَة أَنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثْنی وَ فُرادی ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا»؛ «بگو شما را تنها به یک چیز اندرز می‌دهم که دو نفر، دو نفر، یا به تنهائی برای خدا قیام کنید، سپس بیندیشید». بار دیگر مردم فهیم و شریف کشور عزیزمان ایران به همگان علی‌الخصوص معاندین خارج‌نشین نشان دادند علی‌رغم تمامی سختی‌ها و مشکلاتی که در کشور وجود دارد به اصل انتخابات در جمهوری اسلامی معتقد و پایبند هستند. دشمنان این مرز و بوم از سال گذشته برنامه‌ریزی‌های فراوان و دقیقی در جهت کاهش مشارکت در امر انتخابات انجام داده بودند و تا زمان برگزاری انتخابات اهتمام ویژه‌ای در انجام این برنامه‌ریزی‌ها داشتند اما ملت بابصیرت ایران با دستان خود بر زیر میز دشمنان زدند و با حضور شکوهمند و خردمندانه خود در پای صندوق‌های رای، وطن دوستی خود را به رخ جهانیان کشیدند.

در ادامه بیانیه یادشده خاطرنشان شده است: به راستی که در انتخابات امسال دانشجویان موذنین حقیقی جامعه بودند و نتیجه انتخابات امسال متأثر از نقش‌آفرینی خردمندانه دانشجویان و جهاد تبیین پیرامون نقش مجلسین در تعیین سرنوشت کشور و افزایش شور و تحلیل سیاسی در جامعه به ویژه دانشگاه‌های سراسر کشور بود. اکنون دانشگاه‌ها بعد از سال‌ها رخوت، شور سیاسی به خود دیده و نیاز جامعه‌ی ما حفظ این شور به همراه افزایش بینش سیاسی می‌باشد. حفظ این شور سیاسی در دانشگاه‌ها ملزم به همت ویژه تشکل‌های دانشجویی و مسئولین دانشگاه‌ها است تا این امر خطیر که مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز می‌باشد به وقوع بپیوندد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

دولت به بهترین نحوه انتخابات را برگزار کرد

همچنین، ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو ایرنا در مورد نحوه برگزاری روند انتخابات در کشور اظهار داشت: انتخابات یک مانور بزرگ سیاسی برای کشور بود همان طور که مانور نظامی، نمایش قدرت کشور و پدافند غیر عامل است، به طور قطع حضور مردم در انتخابات هم یک مانور و قدرت اجتماعی برای نظام است و جامعه را در مقابل آسیب‌های احتمالی بیمه می‌کند.

وی تصریح کرد: مردم با وجود مشکلات اقتصادی و جنگ روانی دشمن در فضای مجازی در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و یاوه‌گویان را مایوس کردند و در شرایط کنونی هم مسئولان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند و بتوانند در حل مشکلات معیشتی جامعه قدم‌های استواری بردارند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به تلاش دولت برای بهتر برگزار کردن انتخابات اظهار داشت: دولت به عنوان مجری همراه با سایر نهادها به بهترین نحو انتخابات را برگزار کرد و در این دوره بدون هیچ‌گونه مشکلات امنیتی و دخالت دولتمردان، انتخابات با صحت و سلامت برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری شیوه الکترونیکی انتخابات در برخی از حوزه‌ها اظهار داشت: این شیوه مطلوب و دوره گذار از شیوه سنتی در رأی‌گیری است و در قانون انتخابات هم به این موضوع پرداخته شده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با تشکر از همه افرادی که برای تقویت مشارکت در انتخابات تلاش کردند، گفت: افرادی که جهاد فی سبیل‌الله انجام دادند در این مسیر هزینه‌هایی را تقبل کردند و به انتخابات رونق بخشیدند در پیش خداوند اجر و پاداش دارند.

قدردانی بطحایی از برگزاری سالم و امن انتخابات

سیدمحمد بطحایی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و عضو لیست صدای ملت نیز در گفت‌وگو با ایرنا روند برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند را از لحاظ شکلی و اجرائی ساده‌تر و روان‌تر از ادوار قبل ارزیابی کرد و با اشاره به حضور افراد با اخلاق و برخوردهای محترمانه در شعب اخذ رأی به عنوان عوامل اجرائی برگزاری انتخابات، تأکید کرد: این موارد حکایت از آن دارد که این افراد آموزش دیده هستند و با دقت گزینش شده‌اند و از این بابت این اقدام شایسته قدردانی است.

وی همچنین جو آرام و خالی از اضطراب‌ حوزه‌های انتخابیه و مکان‌های اخذ رأی را از دیگر نکات مثبت برگزاری این دوره از انتخابات عنوان کرد.

بطحایی همچنین افزود: با وجود نقاط قوت اما به نظر می‌آید تمرکز و انرژی دستگاهها بیشتر صرف برگزاری شکلی انتخابات شد و از حیث تبلیغات شهری که می‌توانست مردم را بیشتر به مشارکت ترغیب کند، کم‌توجهی صورت گرفت.

وزیر پیشین آموزش و پرورش با انتقاد از تحریم‌کنندگان انتخابات، جدا شدن از صندوق رأی و انفعال سیاسی را آفت و آسیب‌ توصیف کرد و افزود: حضور و همت مردم در این شرایط قابل ستایش و شایسته شکرگزاری در پیشگاه الهی است. ملت ما حتی در مقیاس جهانی نمره بالایی از حیث بلوغ سیاسی دارد.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان:

نظام بر مبنای تکلیف الهی مردم را به انتخابات دعوت کرد

علاوه‌بر اینها، علی اکبر ضیایی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت:‌ آن چیزی که امروز جمهوری اسلامی در انتخابات بر مبنای آن عمل کرده است و مردم را به طرق مختلف به شرکت در انتخابات دعوت کرده بر اساس تکلیف الهی است و نکته مثبتی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی که با قدرت در مقابل اشرار و دشمنان می‌ایستد از مردم می‌خواهد در سرنوشت کشور دخیل باشند و مردم نیز به تکلیف و وظیفه شرعی خود عمل کردند.

اقراریان: تصمیم شورای ائتلاف

برای دور دوم انتخابات مجلس در روزهای آینده

اعلام خواهد شد

در همین شرایط، مهدی اقراریان، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در تهران در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، اظهار داشت: در روزهای آتی، جلساتی در این زمینه برگزار خواهیم کرد و تصمیم‌مان را اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر ائتلاف مجدد «شورای ائتلاف» و «جبهه پایداری» گفت: این موضوع منوط به تصمیم جلسات آینده شورای ائتلاف است.

سخنگوی امنا:

برای مرحله دوم انتخابات لیست می‌دهیم

مسعود زریبافان، سخنگوی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امنا) نیز در گفت‌وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: مردم شریف ایران اسلامی انتخابات ۱۱ اسفند همانند یوم الله ۲۲ بهمن به میدان جهاد سیاسی و به پای صندوق‌های رای آمدند و با حضور در پای صندوق‌های رای، مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و یاوه‌گویان داخلی آنان زدند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم عزیز،شریف و بصیر به ندای ولی امر مسلمین لبیک گفتند، بیان داشت: از رهنمودهای پیامبر گونه امام امت که امید و خود باوری را در دل مردم ایران تقویت و راه مجاهدت و جهاد سیاسی را به جوانان این مرز و بوم آموخت، قدردانی می‌کنیم.

وی در همین زمینه اظهار داشت: ائتلاف امنا در پاسخ به اعتماد مردم عزیز متعهد می‌شود که نامزدهای دور دوم انتخابات را همچنان بر مبنای خردجمعی و شایسته سالاری معرفی کند تا بتواند در مجلس دوازدهم تلاش خود را برای ایجاد تحول و حل مشکلات مزمن به‌ویژه مشکلات معیشتی و اقتصادی متمرکز کند. وی با بیان اینکه تهیه فهرست برای مرحله دوم انتخابات در دستور کار قرار دارد، مطرح کرد: از آنجا که ائتلاف امنا متعلق به همه نیروهای انقلاب است، از ظرفیت‌ها، نظرات و همراهی‌های همه نیروهای انقلابی و دلسوزان کشور استقبال می‌کنیم.

شکست لیست «صدای ملت» اصلاح‌طلبان

به گزارش ایرنا، در انتخابات ۱۱ اسفند مجلس شورای اسلامی، تعدادی از اصلاح‌طلبان و اعتدالیون با ارائه لیستی تحت عنوان صدای ملت به میدان رقابت پا نهادند.

با این حال اعضای این لیست با اقبال رأی دهندگان تهرانی مواجه نشده و حتی در صورت کشیده شدن رقابت‌ها به دور دوم، جایی در میان نامزدهای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نخواهند داشت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نطق‌ نماینده مجلس‌ ترکیه درباره حمله ایران به اسرائیل

مرگ بر اسرائیل

آغاز طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند یک میلیارد نفر پای صندوق‌های رأی می‌روند

۵۴۳ کرسی مجلس سفلی پارلمان هند، موسوم به لوک سابا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.