سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / یادبود افسر آمریکایی که در اعتراض به جنایات اسرائیل خودسوزی کرد

یادبود افسر آمریکایی که در اعتراض به جنایات اسرائیل خودسوزی کرد

ساکنان نیویورک، برای افسر آمریکایی که در اعتراض به «نسل‌کشی» مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه خود را مقابل سفارت «اسرائیل» به آتش کشید، مراسم یادبود گرفته و خواستار توقف جنایات در غزه شدند.

اظهارات «آرون بوشنل»، افسر نیروی هوائی آمریکا پیش از خودسوزی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی و اعلام این که، در اعتراض به نسل‌کشی در غزه خود را می‌سوزاند، و تصویربرداری از آن، دیگر جای هیچ‌گونه تحریف و روایت دروغ درباره این رویداد مهم را برای رسانه‌های تاثیرگذار و وابسته غرب -چه فارسی و چه انگلیسی زبان- نگذاشته است. او گفت دیگر نمی‌خواهد در نسل‌کشی غزه شریک باشد و می‌خواهد یک حرکت اعتراضی در حمایت از مردم غزه انجام دهد. این خبر و تصاویر به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

ایرنا در این رابطه ضمن انتشار تصاویری از یک تجمع اعتراضی در نیویورک همزمان با برگزاری مراسم یاد بود برای این افسر جوان 25 ساله نوشت صدها نفر از جمله یهودیان با وجود بارش باران در میدان تایمز شهر نیویورک تجمع کردند تا یاد سرباز نیروی هوائی آمریکا «آرون بوشنل»‌که در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی در مقابل سفارت این رژیم در واشنگتن خودسوزی کرد را گرامی دارند. همزمان همین خبرگزاری به نقل از «نیویورک پست» به جزئیات تازه‌ای درباره چرایی این خودسوزی پرداخت.

این رونامه آمریکایی به نقل از یکی از دوستان این افسر آمریکایی نوشت: «این نظامی ارتش ایالات متحده پیش از اقدام به خودسوزی از دخالت نظامی مستقیم واشنگتن در جنگ علیه حماس خبر داده بود. یکی از دوستان آرون بوشنل که به تازگی در برابر سفارت [رژیم] اسرائیل در آمریکا خودسوزی کرده و جان باخت، در یک تماس تلفنی با نیویورک‌پست افشا کرد که بوشنل ساعاتی پیش از خودکشی با وی تماس گرفته و اعلام کرده بود که اطلاعات فوق سری از نبرد نیروهای آمریکایی در تونل‌های غزه را در اختیار دارد. دوست بوشنل این را هم گفت که شغل او مرتبط با پردازش داده‌های اطلاعاتی بود که برخی از آنها به درگیری اسرائیل و غزه مربوط می‌شد و یکی از چیزهایی که بوشنل به من گفت آن است که مداخله ارتش آمریکا در نسل‌کشی جاری در فلسطین یکی از موارد مورد بررسی وی بوده است.»

اسماعیل هنیه: آمریکا به اهدافش نمی‌رسد

 اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اما اعلام کرد صهیونیست‌ها و آمریکا نخواهند توانست با دسیسه‌های سیاسی به مقاصد خود برسند. اشغالگران پلیدترین جنایت‌های کشتار و کوچاندن و اعدام‌های میدانی را که بشریت شناخته است، مرتکب می‌شوند…۷۰۰ هزار نفر از مردم دلاور ما همچنان ریشه در خاک خود در شمال نوار غزه دارند و آنجا هستند… به صهیونیست‌ها و همدست و شریک جرم آنها آمریکا تاکید می‌کنم که آنچه را در میدان نبرد نتوانستند تحمیل کنید، با دسیسه‌های سیاسی نخواهید توانست به‌دست بیاورند… هرگونه نرمشی که ما در مذاکرات برای حفظ خون ملت خود و پایان دادن به رنج آنها در جنگ نسل‌کشی نشان می‌دهیم، همراه با آمادگی ما برای دفاع از ملت خود است… این وظیفه ملت عربی و اسلامی و کشورهای پیرامون غزه است که برای شکستن توطئه گرسنه نگه داشتن مردم در شمال غزه پیشقدم شوند.

نبردهای سنگین در «الزیتون»

از تحولات میدانی غزه نیز خبر می‌رسد در محله «الزیتون» نبرد سنگین و خونینی بین نظامیان صهیونیست و جوانان مسلح فلسطینی درگرفته است. آن طور که مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نوشته است، یکی از افسران تیپ ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی وقوع «نبردهای بسیار سخت در محله الزیتون غزه» را تایید کرده است. این افسر صهیونیست گفت که ده‌ها نفر از مبارزان فلسطینی با گلوله‌های خمپاره و راکت‌های ضدزره و تفنگ‌های تک‌تیراندازی آن‌ها را مورد حمله قرار دادند. این افسر صهیونیست همچنین اذعان کرد که در این نبردها تلفات سنگینی به نیروهای صهیونیست وارد شده است.

دیروز منابع عبری زبان از حمله موشکی از نوار غزه به شهر اشغالی عسقلان هم خبر دادند. این منابع تاکید کردند که برای اولین بار طی ۱۰ روز گذشته آژیر خطر در شهر عسقلان به صدا درآمده است. رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند که بر اثر این حمله موشکی، یک دستگاه خودرو به آتش کشیده شده است. کانال «اخبار فلسطین» نیز به نقل از منابع عبری اعلام کرده است که 30 نظامی صهیونیست به یک قارچ کشنده در نوار غزه مبتلا شده‌اند که دو نفر از آنها جان باخته‌اند.

بایدن: من یک صهیونیست هستم

در حالی که دلیل خودسوزی آن افسر صهیونیست، آگاه شدنش از همکاری دولت بایدن با نتانیاهو در نسل‌کشی غزه عنوان شده است خبر می‌رسد، بایدن برای چندمین بار گفته، یک صهیونیست است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پس از نزدیک به 150 روز از جنگ و نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه که تا این لحظه منجر به شهادت حدود 30 هزار نفر و زخمی شدن بیش از 70 هزار نفر دیگر شده است، بار دیگر در یک برنامه تلویزیونی حمایت خود را از این رژیم جنایتکار اعلام کرد و خود را یک صهیونیست نامید. او از آغاز جنگ تاکنون حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از رژیم صهیونیستی به عمل آورده و تسلیحات پیشرفته آمریکایی را برای کشتار مردم غزه در اختیار جنایتکاران اسرائیلی قرار داده است. حتی خبرهایی منتشر شده که نشان می‌دهد، نظامیان آمریکایی کنار صهیونیست‌ها با فلسطینی‌ها می‌جنگند.

اولمرت: نباید به رفح حمله کنیم

یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده درباره جنگ غزه، حمله رژیم صهیونیستی و آمریکا به رفح، جنوبی‌ترین نقطه غزه و محل پناه گرفتن نیمی از ساکنان غزه است. مسئله‌ای که تقریبا هیچ کشوری در دنیا، جرات محکوم نکردنش را نداشته است. در همین رابطه نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز گفته است: در صورت حمله به رفح، اسرائیل با پیامدهای خطرناکی مواجه خواهد بود. بلومبرگ به نقل از ایهود اولمرت بیان کرد که نتانیاهو باید فورا جنگ در غزه را متوقف کرده و بر طرحی برای خروج از غزه و ورود نیروهای بین‌المللی به این باریکه متمرکز شود.گفتنی است، صهیونیست‌ها تلفات سنگینی در این جنگ داده‌اند و اصولا مهم‌ترین دلیل جنایاتشان علیه زنان و کودکان، متوقف کردن جوانان مسلح فلسطینی و کاستن از خسارات و تلفاتشان است. از آن سو، سایر جبهه‌های مقاومت مثل مقاومت عراق، لبنان و یمن نیز تاکید کرده‌اند، حملات خود به صهیونیست‌ها و متخدانش را در صورت ادامه جنایات در غزه تشدید خواهند کرد. این در حالی است که صهیونیست‌ها می‌گویند، حزب‌الله لبنان به تنهائی حجم حملاتش به صهیونیست‌ها را به شکل «حیرت‌آوری» افزایش داده و این در حالی است که هنوز با یک سوم توانش هم وارد این جنگ نشده است! آنها ورود آمریکا و انگلیس به جنگ با یمن را هم «اشتباهی بزرگ» دانسته‌اند چرا که دست‌کم نیمی از تجارت حامیان رژیم صهیونیستی در دریای سرخ «هوا» شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازداشت ۶۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به نسل کشی در غزه

پلیس آمریکا صدها دانشجوی معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.