سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / نیمه شعبان از روزهای با عظمت در اسلام بود که با میلاد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) اهمیت این روز دوچندان شد

نیمه شعبان از روزهای با عظمت در اسلام بود که با میلاد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) اهمیت این روز دوچندان شد

 از وظایف مهم شیعیان شناخت جایگاه امامت است/ یکی از آثار معرفت به امام زمان(عج) انتخاب صحیح مسیر برای خود انسان است

انتخاب نتیجه باور انسان است زیرا روشن است که باور و اعتقاد هر کس، گرایش ، منش ، روش و گزینش انسان را می سازد و انسان بر اثر این باور و گرایش است که تصمیم گیری می کند و به یک انتخاب می رسد.
  حجت الاسلام سید حجت حسینی، کارشناس مسائل دینی  : عظمت نیمه شعبان با میلاد امام زمان(عج) در این روز دو چندان شد چرا که خود روز پانزدهم شعبان از صدر اسلام داری جایگاه ویژه‌ای در نزد اهل بیت(ع) بوده است. ازامام صادق(ع) نقل می‌کنند که حضرت امیرالمومنین(ع) به غیر از شب قدر چهار شب عید فطر، عید قربان، اول رجب و نیمه شعبان را احیا می گرفتند.

این کارشناس مسائل دینی همچنین با اشاره اهمیت خجسته سالروز میلاد منجی عالم بشریت گفت: از وظایف مهم شیعیان درباره امام زمان(عج) شناخت جایگاه امامت و معرفت نسبت به امام است.

حجت الاسلام‌ حسینی با بیان اینکه آدمی همواره در حال انتخاب و تصمیم گیری است، افزود: قطعا انتخاب درست باعث رفع موانع و راهگشای انسان در مسیر پر پیچ وتاب زندگی است. شناخت جایگاه امامت آنقدر مهم است که شناخت خداوند متعال و بندگی درست ساحت الهی متوقف بر معرفت به امام و مقام امامت است تا جایی که حضرات معصومین سلام الله علیهم فرموده اند “بِنا عُرِفَ الله و بِنا عُبِدَ الله” یعنی خدا را از طریق ما بشناسید و بندگی کنید.

وی تاکید کرد: یکی از آثار شناخت و معرفت نسبت به امام زمان علیه السلام انتخاب صحیح برای انسان است.

این کارشناس مسائل دینی گفت: انتخاب نتیجه باور انسان است زیرا روشن است که باور و اعتقاد هر کس، گرایش ، منش ، روش و گزینش انسان را می سازد و انسان بر اثر این باور و گرایش است که تصمیم گیری می کند و به یک انتخاب می رسد.

لذا اعتقاد و باور آدمی در سرنوشت انسان جایگاه بسیار بالایی دارد و سعادت و شقاوت منبعث از اختیار و انتخاب انسان در گروی باور و معرفت است. به همین جهت شناخت صحیح جایگاه امام و امامت ضامن سعادت دنیوی و اخروی انسان است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خانه امام زمان عجل الله تعالی فرجه کجاست؟

آیه ۵۵ سوره قمر

درمحضر قرآن _ ماه رمضان شب دهم

نبی نبأ عظیم 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.