سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / انهدام ۱۰۰۰ تانک و خودروی زرهی اسرائیل طی ۱۴۰ روز جنگ غزه

انهدام ۱۰۰۰ تانک و خودروی زرهی اسرائیل طی ۱۴۰ روز جنگ غزه

چیزی بالغ بر 1000‌تانک، نفربر و خودروی زرهی طی 140 روزی که از جنگ غزه می‌گذرد، به دست جوانان فلسطینی منهدم شده است. صهیونیست‌ها هلاکت نزدیک به 600 افسر و نظامی خود در این مدت را هم تایید کرده‌اند؛ اگر چه تعداد واقعی تلفاتشان، خیلی بیش از این اعداد عنوان می‌شود.

امروز جنگ غزه وارد یکصد و چهل و دومین روز خود می‌شود. جنگی که صهیونیست‌ها در آن حمایت تمام دنیای غرب و برخی کشورهای مرتجع عربی و غیر عربی را در هر حوزه‌ای که تصورش را بکنید دارند و در یک طرف جنگ نیز، تنها چند گروه مسلح فلسطینی قرار گرفته‌اند که فقط از سوی ایران، مقاومت عراق، لبنان، یمن و ملت‌های جهان حمایت می‌شوند.

با وجود نابرابری این جنگ، بنا به دلایل متعدد-که بررسی آن فرصت جداگانه‌ای را می‌طلبد-فلسطینی‌ها توانسته‌اند، ضربات بی‌سابقه‌ای را به صهیونیست‌ها وارد کنند. صهیونیست‌ها نیز برای توقف این ضربات، سیاست کثیف «نسل‌کشی‌» را در پیش گرفته‌اند که با کشتار وحشیانه زنان و کودکان و غیر نظامیان، دنبالش می‌کنند. شهدای غزه در آستانه 30 هزار نفر شدن است که نزدیک به 12 هزار نفر آنها کودکند و تقریبا همین تعداد نیز زن هستند. بنابر اعلام سازمان ملل 70 درصد و بنابر اعلام منابع مستقل، 90 درصد این شهدا غیرنظامی‌اند. اما این تمام ماجرا نیست. صهیونیست‌ها همان‌طور که بالا اشاره شده در این جنگ، ضرباتی خورده‌اندکه تصورش را هم نمی‌کردند. سوای از ضربه‌ای که در عملیات طوفان‌الاقصی خوردند، در جریان همین جنگ غزه نیز چیزی نزدیک به 600 نظامی این رژیم -از سرباز ساده گرفته تا فرماندهان گردان و سرتیپ و..- به هلاکت رسیده‌اند. این عددی است که خود صهیونیست‌ها می‌گویند وگرنه کارشناسان زیادی در دنیا هستند که معتقدند، عدد واقعی دست‌کم دو یا حتی سه برابر عدد اعلامی است. و این تازه، سوای از 2000 تلفاتی است که در عملیات طوفان‌الاقصی متحمل شده‌اند. این اعداد در تاریخ نحس رژیم صهیونیستی سابقه نداشته است.

حالا و با نزدیک شدن این جنگ به یکصد و چهل و دومین روز خود، خبرگزاری صدا و سیما گزارشی درباره میزان خسارات این رژیم در میادین جنگ منتشر کرده و نوشته است، صهیونیست‌ها در این مدت چیزی نزدیک به 1000‌تانک و خودروی زرهی خود را از دست داده‌اند. رسانه‌های صهیونیست هم نوشته‌اند برآوردهای اولیه ارتش این رژیم بیانگر است که از زمان آغاز نبرد زمینی این ارتش در غزه ۴۷۳ فروند ‌تانک خود را به دلیل حملات رزمندگان فلسطینی از دست داده است.

تانک مرکاوا

تانک 65 هزار کیلویی مراکاوا، نماد تکنولوژی نظامی رژیم صهیونیستی که با هزینه بسیار سنگینی طراحی و ساخته شده است، جزو تجهیزات زرهی است که فلسطینی‌ها توانسته‌اند صدها فروند از آن را در این جنگ، منهدم کنند. طبق گزارش‌هایی که از رسانه‌های این رژیم جمع‌آوری شده است، صهیونیست‌ها برای کلید زدن این پروژه پرخرج نظامی(ساختن مرکاوا) حتی پیشنهاد آمریکا برای تحویل صدها دستگاه ‌تانک پیشرفته «آبرامز» را هم رد می‌کنند. به هر تقدیر جوانان فلسطینی 1000‌تانک، نفربر و خودروی زرهی این چنینی را غالبا با راکت «یاسین 105» را منهدم کرده‌اند.

خودزنی

«خودزنی» از جمله داستان‌های تکراری است که در جنگ جاری غزه، زیاد از سوی صهیونیست‌ها رخ داده است. ماجرا هم معمولا به این شکل بوده که، یا سر بازی بلافاصله از خواب پریده و همقطارانش را به تصور این که «فلسطینی‌ها حمله کردند»، به رگبار بسته یا در شرایط جنگی قرار گرفته که از ترس کشته شدن، به خود فرصت این را نداده که بین دوست و دشمن، تفکیک قائل شود! آمار دقیقی از میزان خودزنی‌ها بین نظامیان صهیونیست منتشر نشده است اما از گزارش‌هایی که غالبا با تاخیر و خیلی «محاسبه شده» از این جور تلفات منتشر می‌شود می‌توان حدس زد، تعداد آن کم نیست. به عنوان مثال دیروز اعلام شد، صهیونیست‌ها به هلاکت یک نظامی دیگر خود به دست خودشان، اعتراف کردند. طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک افسر عضو تیپ ویژه «گفعاتی» در نبرد‌های جنوب نوار غزه کشته شده و سه افسر دیگر نیز به شدت زخمی شده‌اند.

آشوب در تل‌آویو

اوضاع داخلی سرزمین‌های اشغالی نیز تعریفی ندارد و همچنان بحرانی است. صهیونیست‌ها که نتانیاهو و دولت او را «عامل فلاکت و بدبختی» خود می‌دانند، می‌خواهند هر چه سریع‌تر او را از قدرت به زیر بکشند. بنابراین روزهای شنبه با ریختن به خیابان‌ها، علیه او شعار می‌دهند. این وضع حتی پیش از آغاز جنگ غزه وجود داشت. معترضان می‌گویند، نتانیاهو برای فرار از محاکمه در پرونده‌های متعدد فساد، حاضر است صهیونیست‌های بیشتری کشته شوند و جنگ هم تمام نشود. آنها عامل کشته شدن اُسرای صهیونیست را هم شخص نتانیاهو می‌دانند و حتی می‌گویند، نتانیاهو عمدا می‌خواهد این اُسرا کشته شود تا جنگ ادامه یابد. به اعتقاد این طیف از مخالفان نتانیاهو، «حملات شدید به غزه» با «تلاش برای نجات اُسرا» همخوان نیست و تنها راه آزادی اُسرا، ورود به مذاکره با فلسطینی‌هاست. طبق گزارش‌هایی که منتشر شده، پلیس سواره نظام رژیم صهیونیستی اقدام به سرکوب معترضان کرده و دهها نفرشان را هم بازداشت کرده است.

به نوشته خبرگزاری «برنا»، این تظاهرات در شهر ساحلی تل‌آویو برگزار شد و پلیس برای متفرق کردن معترضان از ماشین‌های آبپاش استفاده کرد. رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که پلیس حداقل 21 معترض را دستگیر کرد. خبرگزاری فارس هم نوشته است که، «ایهود باراک» نخست‌وزیر سال‌های 1999 الی2001 این رژیم دیروز خواستار محاصره سه هفته‌ای ساختمان پارلمان این رژیم (کنست) شده است. «باراک» که تاکنون مسئولیت‌های متعددی داشته است، به رادیو ارتش این رژیم گفت: «باید 30 هزار شهروند اسرائیلی به مدت 3 هفته صبح و شب کنست را محاصره کنند، زمانی که همه امور کشور مختل شد، نتانیاهو خواهد فهمید که زمانش به سر آمده است و دیگر اعتمادی به او وجود ندارد.»

حمله به رفح قطعی است!

صهیونیست‌ها مدتی است از «حمله به رفح» می‌گویند. رفح جنوبی‌ترین نقطه غزه و محل پناه گرفتن نیمی از جمعیت این باریکه است. تقریبا همه کشورهای دنیا حتی متحدان نزدیک این رژیم مخالفت خود را با حمله به این شهر اعلام کرده‌اند. دلیل این امر نیز، «بالا بودن تلفات غیرنظامیان» عنوان شده است و کشورها نمی‌خواهند، نامشان را در این حمله، حتی به عنوان یک «حامی زبانی» ثبت کنند. صهیونیست‌ها اما می‌گویند، این حمله انجام خواهد شد، حتی اگر آتش‌بس صورت بگیرد! به عنوان مثال وزیر خارجه این رژیم دیروز گفت در صورت برقراری آتش بس، عملیات ارتش در غزه متوقف نخواهد شد و هیچ کس نمی‌تواند مانع ورود نیروهای ما به رفح شود. به نظر می‌رسد، این مقام صهیونیست، معنای آتش‌بس را نمی‌داند! ایرنا در این باره به نقل از پایگاه خبری «عربی ۲۱» نوشت: «یسرائیل کاتس» این مطلب را در پاسخ به سؤال شبکه ۱۴ این رژیم در مورد فشار دولت بایدن بر کابینه «بنیامین نتانیاهو» برای جلوگیری از عملیات زمینی ارتش این رژیم در رفح، بیان کرد. او گفت که کابینه نتانیاهو جنگ عیله نوار غزه را متوقف نخواهد کرد زیرا با بقای حماس در غزه موافق نیست… و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز بخشی از دولت مدنی در نوار غزه نخواهد بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش اعتراضات دانشجویی در استرالیا

تجمعات دانشجویی حمایت از فلسطین دردیگر دانشگاه‌های استرالیا

سر دادن شعار ضد مینوشه شفیق ،شرمت باد

دانشجویان و معترضان هوادار فلسطین جلو منزل رئیس دانشگاه کلمبیا نیویورک ، مینوشه شرمت باد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.