سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / پایان مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان نماینده ایران عنوان قهرمانی را به دست آورد

پایان مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان نماینده ایران عنوان قهرمانی را به دست آورد

نماینده کشتی کشورمان با سرمربیگری رضا یزدانی برابر نماینده هند صاحب برتری شد تا قهرمانی هشتمین دوره جام باشگاه‌های جهان را به‌دست آورد.

هشتمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان، از روز شنبه در خانه کشتی تنکابن آغاز شد و دیروز یکشنبه با شناخت تیم‌های برتر به کار خود پایان داد. در این مسابقات ۹ تیم بانک شهر، تنکابن، روسیه، بلاروس، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و هند در دو گروه ۵ و ۴ تیمی رقابت کردند. در دیدار فینال بانک شهر با برتری ۹ بر یک مقابل نماینده هند قدرتمندانه قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد. دیدار رده‌بندی نیز پتروشیمی شازند با برتری ۸ بر ۲ مقابل نماینده قزاقستان در رده سوم قرار گرفت.

کشتی‌های جذاب فینال به طور حتم سه مبارزه وزن ۸۶، ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم بود که هر ۶ نفر آزادکاران ایرانی بودند. تیم هند که با ۷ کشتی‌گیر در این مسابقات حضور پیدا کرده بود، برای تکمیل ترکیب خود اقدام به جذب سه کشتی‌گیر ایرانی کرد. در مبارزه وزن ۸۶ کیلوگرم، سوادکوهی بعد از درخشش خیره‌کننده سال گذشته و پیروزی برابر بزرگانی همچون جردن باروز و سیداکوف، فروغ گذشته خود را نداشت و برابر سجاد غلامی در حالی که ۳ بر صفر پیش بود در یک دقیقه به پایان کشتی خاک شد تا شکست دیگری در کارنامه‌اش ثبت شود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، فیروزپور دارنده ۲ طلای جوانان جهان و طلا و برنز امیدهای جهان مقابل مهدی حاجیلوییان دارنده نقره جوانان جهان قرار گرفت و این فیروزپور بود که با ارائه کشتی حساب شده و زیرگیری‌های بموقع حریف خود را شکست داد. در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز احمد بذری جوان و با انگیزه برابر امیر محمدی با تجربه که سابقه حضور در میادین جهانی را دارد، قرار گرفت و برنده شد.

اتفاق مهم دیدار فینال مصدومیت کشتی‌گیر سنگین وزن هند بود؛ نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم هند که با اجرای فن یک خم، دوخم، مجتبی گلیج به شدت آسیب دیده بود با برانکارد به بیمارستان منتقل شد. هدایت نماینده کشور هند با امیر توکلیان بود. در مراسم اختتامیه مسابقات استاندار مازندران، ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی، سایر مسئولان و پیشکسوتان کشتی حضور داشتند.

نتایج انفرادی دیدار فینال به شرح زیر است:

بانک شهر ایران ۹- نماینده هند یک

* ۵۷ کیلوگرم: مهدی ویسی ۱۰- جاویر صفر

*۶۱ کیلوگرم: رضا اطری ۱۰- آتیش صفر

*۶۵ کیلوگرم: عباس گاژی ماگمدوف (برنده با ضربه فنی)- نیخیل

*۷۰ کیلوگرم: مرتضی قیاسی ۲ (برنده)- آب‌های ‌مانیو ۲

*۷۴ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی ۸ – دیپاک یک

۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی (برنده) – سگر (نماینده‌ای نداشت)

*۸۶ کیلوگرم: علی سوادکوهی ۳- سجاد غلامی ۳ (برنده)

*۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور ۸- مهدی حاجیلوییان صفر

*۹۷کیلوگرم: احمد بذری ۵- امیر محمدی یک

*۱۲۵ کیلوگرم: مجتبی گلیج ۱۰- آشیش صفر

پتروشیمی شازند سوم شد

در دیدار رده‌بندی هشتمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان هم تیم پتروشیمی شازند به برتری ۸ بر ۲ مقابل نماینده قزاقستان دست یافت و روی سکوی سوم مسابقات ایستاد. نتایج انفرادی دیدار رده‌بندی یه این شرح است:

پتروشیمی شازند ۸- نماینده قزاقستان ۲

*وزن ۵۷ کیلوگرم: مجتبی سلطان‌زاده ۴- دولت تمیرژانوف ۵

*وزن ۶۱ کیلوگرم: رضا مؤمنی ۴- کوت آمیرتایف صفر

*وزن ۶۵ کیلوگرم: آرمین حبیب‌زاده ۹- دیدار نوراخمت صفر

*وزن ۷۰ کیلوگرم: علی‌اکبر زرودی ۲ (برنده)- کوانیش دویسنکول ۲

*وزن ۷۴ کیلوگرم: امیرحسین حسینی ۵- سانژار دوژانوف ۳

*وزن ۷۹ کیلوگرم: محسن کوچ‌نژاد ۴- دولت یرگیش ۲

*وزن ۸۶ کیلوگرم: علی شکوری ۳ (برنده)- ژیگر زکیروف ۳

*وزن ۹۲ کیلوگرم: علی منصوری ۱۲ – عبدیمناپ بایگنژایف ۴

*وزن ۹۷ کیلوگرم: رضا شایان‌فر ۲- سریک باکیتخانوف ۱۳

*وزن ۱۲۵ کیلوگرم: ابوالفضل رستم‌پور ۵- نورسلطان آزوف ۲

برتری عرفان الهی برابر قهرمان روس

اما یکی از زیباترین و مهیج‌ترین دیدارهای جام باشگاه‌های جهان در مرحله گروهی بین دو تیم بانک شهر و پتروشیمی شازند برگزار شد که در پایان بانک شهر توانست حریف خود را 8 بر 2 شکست دهد. در یکی از مبارزه‌های حساس این دیدار، رسول گاژی ماگمدوف چهره شاخص کشتی جهان و دارنده ۲ مدال طلای جهان از روسیه که در وزن ۷۴ کیلوگرم برای بانک شهر به میدان رفت با نتیجه ۵ بر ۳ برابر عرفان الهی کشتی‌گیر تنکابنی تیم شازند و دارنده مدال طلای جوانان جهان شکست خورد تا یکی از نتایج عجیب این رقابت‌ها رقم بخورد. الهی پس از کسب این پیروزی در مقابل تماشاگران حسابی کری خوانی

کرد.

همچنین رضا اطری آزادکار با تجربه تیم ملی و دارنده مدال نقره جهان در وزن ۶۱ کیلوگرم برابر رضا مؤمنی از تیم پتروشیمی شازند با نتیجه سنگین ۱۰ بر صفر شکست خورد! محمدحسین محمدیان دارنده مدال برنز جهان نیز که در این رقابت‌ها برای تیم بانک شهر به وزن ۱۲۵ کیلوگرم آمده است،‌ برابر ابوالفضل رستم‌پور به برتری ۱۰ بر صفر رسید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شمسایی قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا کرد

سالروز شهادت شهید حمیدرضا الداغی

پیام تبریک رئیس جمهور به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا

قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.