سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آلمان رسماً وارد رکود اقتصادی شد برلین: این دوران می‌تواند طولانی باشد

آلمان رسماً وارد رکود اقتصادی شد برلین: این دوران می‌تواند طولانی باشد

بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) اعلام کرد: آلمان به عنوان بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی اروپا وارد رکود شده است و دوران «ضعف اقتصادی» این کشور می‌تواند بیش از حد انتظار ادامه یابد.

گزارش‌هایی که این روزها از چشم‌انداز اقتصادی آلمان منتشر می‌شود چندان امیدوار‌کننده نیست. شبکه سی‌بی‌اس آمریکا در گزارشی از وضعیت متزلزل اقتصاد آلمان نوشته بود اقتصاد این کشور طی سال گذشته بیش از یک تریلیون یورو کاهش صادرات داشته است. بانک مرکزی آلمان هم در گزارش تازه‌ای از ورود رسمی این کشور به دوران رکود خبر داد. به گزارش ایرنا تارنمای یورونیوز با استناد به گزارش «بوندس بانک» نوشت: رکود اقتصادی آلمان به دلایل متعددی مانند کاهش فعالیت‌های ساخت و ساز، اعتصابات و کاهش تقاضای خارجی بوده است. این هشدار در حالی مطرح شده است که اقتصاد آلمان در سه ماه آخر سال ۲۰۲۳ با کاهش ۰.۳ درصدی مواجه شده است.

این بانک در گزارش ماهانه خود درباره انتظارات اقتصادی در آلمان در فصل کنونی سال جاری میلادی، اعلام کرد: «فاکتورهای فشار» می‌توانند در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ ادامه یابد که این موضوع به معنی «کاهش دوباره تولید اقتصادی» در این بازه زمانی است.

بر اساس این گزارش رشد اقتصادی آلمان به دلایل متعددی در ماه‌های گذشته کاهش یافته است. یکی از مهم‌ترین فشارها بر اقتصاد آلمان کاهش فعالیت‌های ساخت و ساز و بخش مسکن بوده است. شاخص مدیران برای خرید ساخت و ساز (PMI ) در آلمان در اکتبر ۲۰۲۳(مهر) به پایین‌ترین سطح در سه سال گذشته رسید که بزرگ‌ترین دلیل آن کاهش سرعت ساخت پروژه‌های مسکونی در این کشور است. بر اساس این گزارش، در این مدت حجم سفارش‌های جدید ناامید‌کننده بوده‌اند و برخی از مشتریان هنوز هم با تاثیرات بلندمدت همه‌گیری کرونا بر امور مالی خانوارها و کسب و کارها دست و پنجه نرم می‌کنند. همچنین سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های جدید، نسبتا کند بوده است.

به نوشته یورونیوز، تاثیرات مداوم جنگ روسیه و اوکراین و تاثیر آن بر انرژی هنوز در آلمان احساس می‌شود. اگرچه دولت ائتلافی فعلی آلمان بسته‌های حمایتی برای کمک به صنایع تولیدی در قبوض انرژی را ارائه کرده است، اما اثربخشی بلندمدت این اقدامات هنوز قابل مشاهده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آلمان دانش آموزان را برای جنگ آماده می‌کند

وزیر آموزش آلمان

 فرانسه و آلمان و لهستان ائتلافی جدید برای ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین تشکیل دادند

اتحاد آلمان، فرانسه و لهستان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.