سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / افتخار می‌کنیم امروز، مستقل‌ترین کشور جهان جمهوری اسلامی ایران است

افتخار می‌کنیم امروز، مستقل‌ترین کشور جهان جمهوری اسلامی ایران است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خودِ شاه در خاطراتش می‌گوید که ‌ای کاش این همه نوکری برای آمریکا نمی‌کردم، گفت: به فضل خدا، با پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی، کشور مستقل شد و به صراحت می‌گویم، افتخار می‌کنیم امروز مستقل‌ترین کشور جهان، جمهوری اسلامی ایران است.

آیت‌الله سید احمد خاتمی، در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب تغییر یک دولت به دولت دیگر نبود، تغییر یک گفتمان به یک گفتمان دیگر بود، به ۴ ویژگی در این موضوع اشاره کرد و گفت: اولین نکته این است که تغییر گفتمان انزوای اسلام و از صحنه بیرون کردن اسلام به گفتمان حضور دین در صحنه تبدیل شد، الآن بعد از ۴۵ سال این مطلب مثل آفتاب روشن است که سلسله پهلوی برای اسلام‌زدایی آمدند و نمونه‌اش تغییر تاریخ هجری شمسی به تاریخ ننگین شاهنشاهی بود و بعد از آن بنا داشتند که اسلام را در این کشور از رسمیت بیندازند، حکومتی که ارکان آن را بهائي‌ها پر کرده بودند و خدا به آنها

امان نداد.

به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران افزود: انقلاب پیروز و قانون اساسی تدوین شد که در این قانون اساسی، محور اسلام قرار داده شد و طبق اصل چهارم قانون اساسی، کلیه قوانین و مقررات باید بر اساس موازین اسلام باشد، امروز سرمان را بلند می‌گیریم که الله بر ما حاکم است.

وی اظهار داشت: این قانون اساسی یک جزوه

۵ صفحه‌ای نیست، حداقل ۵۰ فقیه و ۵۰ مجتهد، ۹۰ روز روی کلمه به کلمه قانون اساسی کار کردند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: دوم، تبدیل گفتمان بردگی و زیر سلطه بودن به گفتمان استقلال است.

امام جمعه موقت تهران گفت: انگلیس‌ها رضاخان را بر سر کار آوردند و سپس او را بردند و پسرش را سر کار آوردند و از سال ۱۳۳۲ کشور را به آمریکا سپردند، به‌طوری که خودِ شاه در خاطراتش می‌گوید که ‌ای کاش این همه نوکری برای آمریکا نمی‌کردم.

وی بیان داشت: به فضل خدا، با پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی، کشور مستقل شد و به صراحت می‌گویم، افتخار می‌کنیم امروز مستقل‌ترین کشور جهان، جمهوری اسلامی ایران است.

آیت‌الله خاتمی گفت: سوم، گفتمان طاغوت، استبداد و خفقان بود، ندیدند نسل بعد که چه‌ها بر این ملت گذشت و اگر به شاه نمی‌گفتند اعلیحضرت، می‌گفتند به شاه اهانت کردی و باید به زندان بروی.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در گزارش‌هایی هست که برخی از مخالفان شاه را در قفس‌های شیر باغ وحش انداختند و شاه هم خندید و گفت که این چنین باید مخالفان را تنبیه و مجازات کرد.

وی بیان داشت: خدا آیت‌الله فاضل لنکرانی را رحمت کند، می‌گفت کسانی که قدر جمهوری اسلامی ایران را نمی‌دانند، طاغوت را ندیده‌اند، نمی‌دانند که در این دوره سیاه چه خبر بود و استبداد و دیکتاتوری حرف اول را می‌زد، کتاب‌های فراوان نوشته شده، این کتاب‌ها را بخوانید. آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: چهارم، تغییر گفتمان فحشا و گناه به گفتمان حیا و عفاف بود، جشن هنری که در ماه رمضان سال ۵۷ در خیابان‌های شیراز برگزار شد، آنچنان زشت و سخیف بود که سفیر وقت انگلیس می‌گفت که به شاه گفتم که این صحنه در هرکدام از خیابان‌های انگلستان اتفاق می‌افتاد، فرماندار آن شهر عزل می‌شد، شاه هم قاه‌قاه خندید.

وی افزود: گرچه ما و شما از این بی‌حجابی‌ها رنجیده‌ایم، بی‌حجابی‌ها را ناسپاسی نسبت به انقلاب می‌دانیم، اما مقایسه این زمان با طاغوت قیاس مع‌الفارق است و امروز حجاب و عفاف قانون و بی‌حجابی خلاف شرع و قانون است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اطمینان می‌دهم که 12 عضو شورای نگهبان، دین‌شان را به دنیای خود و به دنیای دیگران نمی‌فروشند، خاطرنشان کرد: تأیید شورای نگهبان به‌معنای این است که یک کاندیدا کفِ صلاحیت را دارد و تعیین سقف صلاحیت با مردم، رأی و انتخاب اصلح است.

تأیید شورای نگهبان هرگز به‌معنای این نیست که یک کاندیدا اصلح است.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: به کاندیداهای مورد تأیید شورای نگهبان نیز می‌گویم، یادتان باشد که شما کاندیدای جمهوری اسلامی هستید، جنس تبلیغات باید با دیگران تفاوت داشته باشد و باغ سبز دروغین نشان دادن، اسراف و تبذیر و همچنین تخریب دیگران برای رأی‌آوری در شأن کاندیدای جمهوری اسلامی ایران نیست.

دشمن خواهد دید مردم در انتخابات

مثل همه سال‌های بعد از انقلاب

از خون شهیدان صیانت خواهند کرد

حشمت‌الله قنبری، رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: بیش از نیم قرن حکومت یک پدر و پسر ننگ دست‌نشاندگی را بر پیشانی تاریخ ایران نشانده بود. مردم ایران مسلمان بودند اما ایران در اختیار غرب و اداره کشور در دستان یهودیان و بهائيان بود و هر آنچه به آنان دیکته می‌شد عمل می‌کردند. تغییر دادن آن شرایط در باور کسی نمی‌گنجید. برای تغییر و استقرار اراده الهی در این سرزمین به یک مرد الهی نیاز بود. با او دنیا فهمید موسای زمان معاصر، روح‌الله الموسوی الخمینی(ره) است.

وی در تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) بیان داشت: امام یک شخصیت استثنایی و کم‌نظیر بود که توانست با اندیشه‌های الهی مسیر تاریخ را تغییر دهد. امام ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشت که به واسطه آنها می‌توانست در صحیفه زمان بماند. امام(ره) به شکلی باور نکردنی از جامعیت علمی برخوردار و مرجع تقلیدی والامقام بود و در عین حال بزرگ‌ترین انقلاب را در جهان معاصر رهبری کرد و با همراهی مردم، نظامی بر پایه اسلام بنیان‌گذاری کرد.

به گزارش ایرنا، قنبری ادامه داد: ایشان شخصیت بزرگی بودند که با عبودیت و بندگی ناب برابر هیچ طغیان‌گری، سر فرود نیاوردند. امام(ره) رهبری پرصلابت و قاطع و صولتی منحصربه‌فرد بود. ایشان سران غرب را به حساب نمی‌آورد اما مقابل مستضعفان سر فرود می‌آورد. امام این‌گونه در قلب و دل مردم جا باز کرد و ایران نجات پیدا کرد. پیوند بین امام(ره) و مردم طوفانی کوبنده‌تر از طوفان نوح را به‌وجود آورد و به انقلابی بزرگ تبدیل شد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در این باره برای زیر سؤال بردن انقلاب اسلامی ایران سؤال‌هایی را مطرح می‌کردند می‌پرسیدند دستاورد انقلاب اسلامی چه بود؟ گزارش‌هایی برای پاسخ دادن به این سؤال‌ها از سوی مسئولان ارائه می‌شد. ارائه این گزارش‌ها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و تجربه ثابت کرده ما هرجا کار کشور را به نیروهای انقلابی سپردیم، از کشورهای توسعه یافته عبور کردیم. اما برخی که انقلابی نبودند، منفعلانه عمل کردند و همین سپردن کار به آنها باعث عقب‌ماندگی‌هایی شد. اگر قرار است از دستاوردهای انقلاب اسلامی صحبت کنیم، باید سراغ خواسته‌های مردم برویم. مهم‌ترین و ملموس‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی همان مطالباتی بود که در راهپیمایی‌ها فریاد می‌زدند؛ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی. وی بیان داشت: انقلاب اسلامی این ۳ مطالبه مهم را محقق کرد و به برکت انقلاب اسلامی ما نه تنها تحت سلطه مستبدان قرار نداریم، بلکه نام ایران رسم الخط آزادی میان تمام ملت‌های آزاده دنیاست. انقلاب اسلامی، استقلال عزت‌آفرین را به مردم ایران داد و هیچ فردی روی زمین نمی‌تواند استقلال ایران را

انکار کند.

حاصل سپردن کارها به افراد مؤمن و انقلابی

معجزه‌ساز است

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حاصل سپردن کارها به افراد مؤمن و انقلابی معجزه‌ساز است وقتی کار به مرد انقلابی سپرده شد، جبهه مقاومت اسلامی در کشورهای اسلامی رقم می‌خورد. وقتی کار به سردار شهید سلیمانی سپرده شد، حیثیت نظام سلطه به نابودی کشیده شد. ما به قاسم سلیمانی‌ها احتیاج داریم.

قنبری اظهار داشت: دشمن خواهد دید مردم مثل همه سال‌های بعد از انقلاب از خون شهیدان صیانت خواهند کرد و با حضور در هر دو انتخابات (مجلس و خبرگان) و انتخاب شخصیت‌های متدین، مؤمن، انقلابی و کارآمد پای همه ارزش‌های انقلاب خواهند ایستاد و در اقتدا به امام و مقتدای خود از دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسداری خواهند کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سیاست آندلسی کردن ایران

ويدئو/

خیزش دانشجویی در کشورهای جهان برای حمایت از فلسطین

اعتراضات دانشجویان کشورهای مختلف در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.