سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تزریق 855 میلیون متر مکعب گاز همزمان با جهش مصرف خانگی و تجاری

تزریق 855 میلیون متر مکعب گاز همزمان با جهش مصرف خانگی و تجاری

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: تداوم کاهش دما در کشور سبب شد طی ۲۴ ساعت گذشته
۸۵۵ میلیون مترمکعب گاز به شبکه تزریق و برای مصارف بخش‌های مختلف توزیع شود.

وزارت نفت، «مجید چگنی» با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت (پنجشنبه، ۱۲ بهمن‌ماه) نزدیک به ۸۵۵ میلیون مترمکعب گاز از پالایشگاه‌ها به شبکه توزیع تحویل شده است، افزود: براثر کاهش دمای هوا در هفته جاری، مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری برای نخستین بار در سال جاری از مجموع ۶۰۰ میلیون مترمکعب عبور کرد. وی با اشاره به گزارش‌های هواشناسی مبنی بر تداوم کاهش دما و پایداری سرما در سراسر کشور طی روزهای آینده، تصریح کرد: مجموعه صنعت گاز با همه توان و آمادگی کامل در حال خدمت‌رسانی است و امیدواریم که هموطنان به‌ویژه در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده که در این مقطع زمانی بیش از ۷۰ درصد گاز تولیدی را به خود اختصاص داده‌اند با توجه بیشتر به مدیریت بهینه مصرف و بهره‌برداری درست از این نعمت خدادادی به خدمتگزارانشان در شرکت ملی گاز ایران و بخش‌های مختلف آن کمک کنند تا افزون بر حفظ پایداری شبکه به‌ویژه در نقاط مستقر در انتهای خطوط، شاهد توزیع مناسب گاز برای همه مشترکان در سراسر کشور باشیم.

سعید عقلی؛ مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور هم گفت: با تداوم کاهش فراگیر دما در کشور، مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری روند صعودی خود را حفظ کرده و طی ۲۴ ساعت (پنجشنبه)، به ۶۱۱ میلیون مترمکعب رسیده است.

او توضیح داد: مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده طی ۲۴ ساعت در روز (چهارشنبه، ۱۱ بهمن‌ماه) برای نخستین بار از ابتدای سال، به بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز، رسید و عدد ۶۱۰ میلیون مترمکعب را ثبت کرد که این عدد بیش از ۷۰ درصد کل گاز تولیدی کشور است. وی با اشاره به گزارش‌های هواشناسی درباره تداوم کاهش دما در سراسر کشور طی هفته پیش‌رو افزود: پیش‌بینی می‌شود با تداوم بارش‌ها و کاهش دما در سراسر کشور، حجم مصرف روزانه گاز در هفته آینده در بخش خانگی و تجاری از مرز ۶۵۰ میلیون مترمکعب عبور کند.

مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور با اشاره به حجم مصرف گاز در استان‌های مختلف گفت: براساس دسته‌بندی اقلیم‌ها، به ترتیب استان آذربایجان غربی در اقلیم یک، استان کردستان در اقلیم ۲ و استان تهران در اقلیم ۳ بیشترین حجم مصرف گاز را ثبت کرده‌اند.

عقلی افزود: نکته حائز اهمیت اینکه طی ۲۴ ساعت پنجشنبه، مقدار مصرف در سه استان خراسان رضوی، تهران و اصفهان حدود هفت میلیون مترمکعب افزایش یافته است که معادل کل مصرف استان چهارمحال و بختیاری است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ گاز نگیر!

بایدن احمق

پوششهای پلیمری برای ترمیم خطوط انتقال گاز

متخصصان دانش بنیان کشور موفق شدند با تولید پوشش هایی پلیمری، خطوط انتقال گاز را بدون نیاز به قطع گاز، ترمیم کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.