سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آزادی دوگانه

آزادی دوگانه

قریب به سه سال پیش، مردمی که احساس می‌کردند به آزادی آنها خدشه وارد شده و آزادی آنها محدود شده در اعتراض به طرح قرنطینه شهرها برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا دست به اعتراضات گسترده زدند و شعار «آمریکا سرزمین آزادی» سر دادند. آنها به طرحی که ابتدا ضامن سلامتی خودشان بود و در بسیاری از کشورها اجرائی شده بود اعتراض کردند؛ چون فکر می‌کردند این نقض آشکار یکی از اصول‌شان یعنی آزادی است.

اما مردم آمریکا امروز شاهدند که کشورشان به طور علنی و یک‌تنه پرچم حمایت از رژیم غاصب‌پیشه‌ای را یدک می‌کشد که خود را قوم برتر زمین می‌داند و هیچ تقدسی برای مالکیت قائل نبوده و درصدد انجام غصب جدیدی از سرزمین فلسطینیان است. رژیمی که آشکارا نقض حقوق بشر می‌کند و به حقوق ابتدائی دیگر ملت‌‌ها تجاوز می‌کند و قائل به حق حیات دیگر ملت‌‌ها نیست. دولت آمریکا همچون همه سالیان گذشته از رژیمی حمایت می‌کند که آزادی عمل مردم فلسطین را از آنها گرفته و برای مردم فلسطین تعیین تکلیف کرده و قصد دارد که بار دیگر آنها را از سرزمین خودشان بیرون کند و مردمی را که در مقابل این قصد مقاومت می‌کنند با سلاح‌های آمریکایی می‌کشد. امروزه جنایات وحشیانه و نسل‌کشی بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی دیگر بر کسی پوشیده نیست، گویا زمان آن رسیده که آمریکا دست از حمایت‌های بی‌چون و چرایش بردارد و به ارزش‌های مورد ادعای خود درباره آزادی و حقوق بشر برگردد و یا بپذیرد که این ارزش‌ها برای آمریکا بی‌اهمیت بوده و همواره صرفاً جنبه نمایشی داشته است.

در سوی دیگر میدان اما ایران که هنوز بعد از چهار دهه طعم تلخ روزگاران عدم استقلال و آزادی را فراموش نکرده و روحیه انقلابی خود را از دست نداده به محور حمایت از مردم فلسطین تبدیل شده است. کشوری که با موضع‌گیری‌های خود در رخداد‌های گوناگون به دفعات ثابت کرده همواره پشتیبان ملت‌‌ها است و اختیار عمل و آزادی ملت‌‌ها را به رسمیت می‌شناسد و عدم دخالت در تصمیم‌گیری‌های داخلی کشور‌های مختلف را یکی از اصول سیاست خارجی خود می‌داند. آزادی عمل امروز محور مقاومت در کارزار فلسطین، مرهون حمایت‌های ایران از ملت‌ مسلمان این کشورها در جهت حفظ استقلال و آزادی آنها در سال‌های اخیر بوده است. ایران همچنین از هیچ تلاشی برای کمک به مردم فلسطین در جهت به دست آوردن استقلال و آزادی خود دریغ نکرده است. از تلاش برای ائتلاف کشورهای مسلمان علیه اسرائیل و گرفتن حمایت‌های چین و روسیه به عنوان دو قدرت بزرگ جهانی تا هزینه‌افزایی برای کشور‌های حامی اسرائیل. کمکی که شاید مردم فلسطین بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارند تا صدای مظلومیت‌شان به گوش جهانیان برسد.

مهدی عراقی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رفتار آمریکا در قبال دانشجویان حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد

رفتار خشونت‌آمیز آمریکا با«اعتراض بدون خشونت و تخریب» دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، دلیل دیگری بر اثبات موضع جمهوری اسلامی ایران در بدبینی به دولت آمریکا دانستند.

ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا در دانشگاههای سراسر آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.