سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / غزه، خطرناک‌ترین جای جهان برای کودکان

غزه، خطرناک‌ترین جای جهان برای کودکان

«یونیسف» در تازه‌ترین گزارش خود راجع به وضعیت غزه و جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه کودکان این باریکه اعلام کرد، غزه تبدیل به خطرناک‌ترین جای جهان برای کودکان شده است. نزدیک به 10 هزار نفر از 24 هزار و 762 شهید این باریکه، کودک و نوزاد هستند و رژیم صهیونیستی دقیقا به همین دلیل است که به جرم «نسل‌کشی» در دادگاه بین المللی لاهه در حال محاکمه است.

صهیونیست‌ها پس از ضربه کاری و تاریخی که 7 اکتبر(15 مهر) از مقاومت فلسطین نوش جان کردند، با هدف احیاء بازدارندگی، تمرکز خود را روی «کشتار و تخریب بی‌وقفه و نامحدود»  فلسطینی‌ها گذاشتند تا ضمن استفاده از تکنیک مورد استفاده داعش یعنی «ایجاد وحشت»، بتوانند، مانع از تکرار چنین حملات سنگینی به خود شوند.

در این بین، حمایت نامحدود آمریکا و برخی کشورهای غربی و حتی مرتجع عربی را هم داشتند اما، این استراتژی آن‌قدر «شور» و تبعات بین‌المللی آن آن‌قدر سنگین شد که اکنون در دادگاه لاهه، به جرم «نسل‌کشی» در حال محاکمه‌اند. دیروز اعلام شد پس از آفریقای جنوبی دو کشور شیلی و مکزیک هم علیه رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین المللی شکایت کرده‌اند تا به اتهام «جنایت‌های جنگی» محاکمه شود.

حالا خبر رسیده که، «غزه» به خطرناک‌ترین نقطه جهان برای کودکان تبدیل شده است. این را «یونیسف» یا همان صندوق کودکان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است. به گزارش فلسطین الیوم، یونیسف این را هم اضافه کرده است که «اوضاع این باریکه از شرایط فاجعه بار به شرایط فروپاشی رسیده است.»  همزمان با یونیسف، دیروز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز آخرین آمار شهدای غزه را این طور منتشر کرده است: اسرائیل در 24 ساعت گذشته، 12 جنایت دیگر در این باریکه مرتکب شده است. در این جنایات 142 فلسطینی دیگر شهید و 278 نفر هم زخمی شدند… بدین‌ترتیب شمار کلی شهدا از آغاز جنگ تاکنون به 24 هزار و 762  نفر و شمار مجروحان نیز به 62 هزار و 108 نفر افزایش یافته است… این در حالی است که حدود 7000 نفر نیز هنوز مفقود و زیر آوار مانده‌اند که به احتمال قریب به یقین، همه آنها به شهادت رسیده‌اند.

انهدام دانشگاه با هزاران اثر تاریخی

صهیونیست‌ها علاوه بر کودک‌کشی، تخریب گسترده زیر ساخت‌ها و بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، کلیساها و حتی خانه‌های فلسطینی‌ها را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند. این رژیم نژادپرست و آپارتاید پیش از این ساختمان پارلمان غزه را نیز پس از بمب‌گذاری منهدم و تصاویر آن را در کنار خوشحالی نظامیانش، به صورت گسترده منتشر کرده است، شاید برای روحیه دادن به شهرک‌نشین‌هایی که حالا گفته شده، یک سوم آنها، از ترس دچار اختلالات روحی و روانی شده‌اند و تعداد زیادی از سرمایه‌داران و نخبه‌هایش هم از این سرزمین اشغال شده گریخته‌اند. غافل از این که همین تصاویر اکنون شده سندی برای محاکمه این رژیم در لاهه. در جدیدترین این جنایات خبر رسیده است که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی ساختمان اصلی دانشگاه «الاسراء» در شهر الزهرا واقع در جنوب غزه را به طور کامل منهدم کرد!

اما این که چرا صهیونیست‌ها این طور جنایت می‌کنند، موضوع دیگری است که پاسخ‌های سیاسی و روانشناختی زیادی به آن داده شده است. یکی از این دلایل، باز می‌گردد به ضربه‌ای که آنها در هفتم اکتبر از فلسطینی‌ها خوردند و در این 106 روز نیز هر روز می‌خورند. همین دیروز ارتش رژیم صهیونیستی که عادت دارد آمار تلفات نظامیانش را قطره چکانی و خیلی کم اعلام کند گفت 527 نظامی‌اش را در غزه از دست داده است. برای یافتن عدد واقعی این عدد را باید ضربدر 3 کرد! ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن 3 نفر دیگر در جنوب غزه اذعان کرد. صهیونیست‌ها از شمال به طور کامل عقب‌نشینی کرده‌اند بدون این که حملات موشکی حماس از این نقطه متوقف شده باشد!

افزایش فشارها به نتانیاهو

وضعیتی که صهیونیست‌ها در آن گرفتار شده‌اند، باعث افزایش بی‌سابقه اختلافات داخلی بین رهبران این رژیم نیز شده است. حتی مدتی است آمریکایی‌ها هم-احتمالا به دلیل افزایش هزینه‌های حمایت از رژیم صهیونیستی- مثل روزهای نخست آغاز این جنگ نیستند و از لزوم آغاز مذاکرات و تبادل اُسرا و کاهش تنش‌ها می‌گویند. مثلا «یائیر لاپید» از سیاستمداران صهیونیست گفته «بنیامین نتانیاهو فقط به منافع سیاسی خود توجه دارد و اسرائیل برایش مهم نیست، و به همین سبب باید فورا او را برکنار کرد تا فرد دیگری جایگزینش شود.» یا «لیبرمن» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی که گفته این روزها با هرکسی حرف می‌زنم از نتایج جنگ راضی نیست و می‌گوید ما وضعیت مناسبی نداریم… بیش از ۲۰۰ حمله در روزهای اخیر انجام شده اما وزرای کابینه ما نمی‌توانند کنار هم یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنند…»

همین‌طور روزنامه عبری «هاآرتص» که  به ‌نقل از یک مقام در وزارت امنیت رژیم صهیونیستی نوشته است: «جنگ هیچ آینده‌ای ندارد و نتانیاهو تنها به دنبال فرار از مسئولیت و خریدن زمان است.» يديعوت آحارونوت یکی دیگر از رسانه‌های عبری زبان نیز به نقل از «گادی آیزنکوت» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نوشته «رفتار حکومت قبل و بعد از 7 اکتبر، حاکی از یک شکست بزرگ است.» و نیویورک تایمز، روزنامه مشهور آمریکایی گزارش «آحارونوت» را با این جمله تکمیل کرده است که «اسرائیل باید از خود سوال کند، چگونه می‌توان با مقاماتی شکست‌خورده به این جنگ ادامه دهد.» و در نهایت، گزارش آسوشیتد پرس در خصوص اختلافات و رد پیشنهاد واشنگتن در خصوص کاهش سطح حملات به غزه که این طور آورده: «مسئله متفاوت‌تر از چیزی است که می‌بینیم و اختلافات شدیدی میان بایدن و نتانیاهو در خصوص جنگ وجود دارد.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

رسانه صهیونیستی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی

­چاقی نیمی از کودکان تهرانی

برنامه ریزی برای کاهش وزن کودکان چاق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.