سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / شکست آمریکا و اوکراین از روسیه به نفع اروپاست

شکست آمریکا و اوکراین از روسیه به نفع اروپاست

تاریخ‌شناس سرشناس فرانسوی پیش‌بینی کرد شکست آمریکا و اوکراین از روسیه به نفع اروپا است و این شکست زمینه را برای نزدیک‌شدن آلمان به روسیه هموار می‌کند.

جنگ اوکراین به گفته بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان به نفع روسیه و به ضرر کیف مغلوبه شده است و حتی شماری از رسانه‌ها نوشته‌اند که آمریکا با پذیرش شکست اوکراین به دنبال برگزاری مذاکرات سازش بین دو طرف است. در اروپا تصور کلی بر این است شکست اوکراین به ضرر اروپا تمام خواهد شد و روسیه به سایر کشورهای شرق اروپا نیز حمله خواهد کرد. اما یک تاریح‌شناس سرشناس فرانسوی پیش‌بینی کرده است بر خلاف این تصور، شکست اوکراین از روسیه به نفع اروپا تمام خواهد شد. «امانوئل تود» تاریخ‌شناس، نویسنده و مردم‌شناس فرانسوی که در سال ۱۹۷۶ کتابی با عنوان «سقوط آخر» را منتشر کرد و رسانه‌ها می‌گویند فردی است که فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی را پیش‌بینی کرده بود، گفته است آمریکایی‌ها در اوکراین به‌ دام‌ افتاده‌اند و از سال ۲۰۰۵ و با مشارکت اروپایی‌ها در سال ۲۰۱۴، شرایط را برای قدرت‌گرفتن «ناسیونالیسم» اوکراینی ایجاد کردند.

 به گزارش ایسنا «تود» در مصاحبه‌ روزنامه فرانسوی «ژی.دی.دی» اضافه کرد: «به نظر می‌رسید که این اتفاقات نشانه‌های کافی برای شکست نظامی روسیه باشد اما واقعیت این است که آمریکا امکانات مادی برای دامن‌زدن به این جنگ را نداشت چرا که جهانی‌شدن ظرفیت تولید صنعتی آمریکا را از بین برد. آمریکایی‌ها هم اکنون در شرایطی قرار گرفته‌اند که نمی‌توانند به تعهدات خود برای تامین تسلیحات به اوکراین عمل کنند.»

تاریخ‌شناس فرانسوی همچنین علت شکست ناتو را «فروپاشی اخلاق و ظرفیت اقدام جمعی ناشی از پروتستانتیسم انگلیسی-آمریکایی» می‌داند. نویسنده فرانسوی با بیان اینکه «اروپا خود را درگیر جنگی برخلاف منافع خود و ویرانگر می‌بیند»، می‌گوید: «این در حالی‌ است که حداقل ۳۰ سال است که مروجین اتحادیه اروپا، آن را به صورت پرزرق و برقی به ما می‌فروشند که به لطف یورو، به قدرتی خودمختار در برابر غول‌هایی همچون چین و ایالات متحده تبدیل می‌شود» او معتقد است «زمانی که کمونیسم فروپاشید، اروپا بهتر از آمریکا عمل می‌کرد. سپس، معاهده ماستریخت را امضا کرد، یک ارز واحد را ایجاد کرد که کار نکرد و باعث نابودی صنعتش شد، به جز در آلمان. این سیستم به سمت شرق گسترش یافت. با جنگ، اتحادیه اروپا در پشت ناتو ناپدید و بیشتر از همیشه مطیع آمریکا شد. محور برلین-پاریس توسط محور لندن-ورشو-کیف که از واشنگتن مدیریت می‌شود، جایگزین شده است و توسط کشورهای اسکاندیناوی و بالتیک که به ماهواره‌های مستقیم کاخ سفید یا پنتاگون تبدیل شده‌اند، تقویت شده است. این متناقض است، اما من تأیید می‌کنم که شکست ناتو یک پیروزی برای اروپا خواهد بود که در این صورت فرصتی برای وجود پیدا خواهد کرد» این تاریخ‌شناس و مردم‌شناس معتقد است هسته سخت غرب شامل انگلستان، ایالات متحده و فرانسه است و آلمان در این گروه قرار نمی‌گیرد و بیشتر با روسیه نزدیک است. به گفته وی تلاش‌های آمریکا برای جدا کردن آلمان از روسیه شکست می‌خورد.

مجبوریم با بیل بجنگیم

وزیر خارجه اوکراین نیز که از کنگره آمریکا برای تخصیص بودجه برای نبرد با روسیه ناامید شده، می‌گوید هرطور شده حتی با بیل به جنگ با ارتش روسیه ادامه می‌دهند. به گزارش فارس وزیر خارجه اوکراین دیروز در مصاحبه‌ای مفصل با شبکه آمریکایی «ای بی‌سی نیوز» گفت که زمان برای کنگره به منظور تصویب لایحه تخصیص بودجه برای افزایش کمک نظامی به اوکراین «رو به اتمام است». وی با تأکید بر لزوم ادامه جنگ با روسیه گفت: «حتی اگر تسلیحات ما تمام شود، با بیل می‌جنگیم زیرا موجودیت کشور اوکراین در معرض خطر قرار دارد». «کولبا» با این‌حال با تأکید بر لزوم حمایت غرب به خصوص آمریکا از کی‌یف تصریح کرد که پول بیشتر برای اوکراین می‌تواند به جلوگیری از تقابل مستقیم بین ناتو و روسیه جلوگیری کند زیرا در آن شرایط آمریکا مجبور خواهد شد مداخله کند. هفته پیش، پایگاه خبری «هیل» گزارش داد که سران کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه دولت فدرال این کشور برای سال جدید میلادی به توافق رسیدند اما شامل منابع مالی جهت کمک به اوکراین نیست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رفتار آمریکا در قبال دانشجویان حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد

رفتار خشونت‌آمیز آمریکا با«اعتراض بدون خشونت و تخریب» دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، دلیل دیگری بر اثبات موضع جمهوری اسلامی ایران در بدبینی به دولت آمریکا دانستند.

ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا در دانشگاههای سراسر آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.