سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / عقب‌نشینی کامل صهیونیست‌ها از شمال غزه / یدیعوت آحارونوت: بی‌شک حماس پیروز شده است

عقب‌نشینی کامل صهیونیست‌ها از شمال غزه / یدیعوت آحارونوت: بی‌شک حماس پیروز شده است

دیروز و ساعاتی پس از این که صهیونیست‌ها رسما اعلام کردند، از شمال غزه هم عقب‌نشینی کرده‌اند، ارتش رژیم صهیونیستی گفت حماس از شمال غزه شهرک‌های صهیونیست‌نشین را موشک‌باران کرد! یدیعوت آحارونوت هم نتیجه گرفت «بی شک حماس در این نبرد پیروز شده است.»

جنگ غزه از صد روز عبور کرده و صهیونیست‌هایی که به عمر خود، چنین جنگ طولانی ندیده و این قدر خسارت و تلفات در هیچ جنگی متحمل نشده بودند، در حال عقب‌نشینی بی‌سرو صدا از این باریکه هستند. این عقب‌نشینی ابتدا چند هفته پیش با اعلام خبر خروج تیپ گولانی از غزه، کلید خورد و بعدها معلوم شد، 5 تیپ از غزه خارج شده‌اند. واکنش منابع عبری زبان به این عقب نشینی‌ها نیز جالب بود. برخی نوشتند، چون بسیاری از این نیروها از نیروهای«ذخیره» بودند، می‌بایست برای فعالیت‌های اقتصادی به سر کارهای خود بر می‌گشتند. عده‌ای هم نوشتند، ماموریت آنها تمام شده است. اما برخی رسانه‌های این رژیم اعلام کردند، متوقف کردن رَوَندِ رو به رشد تلفات به ویژه در میان نیروهای ارشد اسرائیل، عامل اصلی این عقب‌نشینی بود. وقتی حملات موشکی از نقاطی که گفته می‌شد، صهیونیست‌ها از آن عقب‌نشینی کرده‌اند شروع شد و شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف قرار داد معلوم شد، تنها چیزی که باعث این عقب‌نشینی نبوده، «پایان ماموریت» بوده است! واقعیت این است که صهیونیست‌ها نه تجربه، نه امکان و نه توان جنگ‌های بالای سی روز را ندارند و رَوِششان همواره، جنگ‌های با سرعت و حجم بالا بوده است. به این نکته هم باید توجه داشت که برای نخستین بار، صهیونیست‌ها با تمام جبهه‌های مقاومت مواجه بودند و برای نخستین بار جبهه یمن، فشارهای بی‌نظیری علیه این رژیم و حامیانش وارد کرد.

حالا خبر رسیده ارتش رژیم صهیونیستی رسما و با صدور بیانیه اعلام کرده «از شمال غزه خارج شدیم». «پایان ماموریت» را هم ضمیمه بیانیه رسمی عقب‌نشینی‌شان از این نقطه کرده‌اند.

همزمان یک تحلیلگر صهیونیست در روزنامه یدیعوت آحارونوت، مقاومت فلسطین را پیروز میدان نبرد دانست و اذعان کرد که اهداف جنگ علیه غزه تحقق نیافته‌ است. به گزارش ایرنا، «آوی ایساکاروف» در گزارشی درباره قدرت مقاومت فلسطین نوشت: «حماس به مدت ۱۰۲ روز در مقابل حملات اسرائیل مقاومت کرد و به موشک‌باران ما ادامه می‌دهد و توانایی نظامی خود را حفظ کرده است.» این تحلیلگر حوزه نظامی- امنیتی رژیم صهیونیستی افزود: «بی‌شک حماس پیروز میدان نبرد است، زیرا هدف ما از بین بردن حماس و آزادی اسرایمان بود، ولی به جای رسیدن به این هدف، فقط خانه‌های اهالی غزه را ویران کردیم.»

ایساکاروف به پیش‌شرط مقاومت فلسطین برای شروع مذاکرات تبادل اسرا هم اشاره و نوشت: «یحیی السنوار رهبر حماس در غزه به قدری زرنگ است که می‌خواهد اسرائیل را به دام آتش‌بس بیندازد و بدون اینکه امتیازی داده باشد، جنگ (علیه غزه) را متوقف کند.» وی سپس از کابینه رژیم صهیونیستی خواست که جنگ علیه مقاومت فلسطین را به خاطر آزادی اسرای صهیونیست متوقف نکند زیرا «حماس حتی در صورت توقف جنگ و برقراری آتش بس نیز، همه اسرای ما را آزاد نخواهد کرد.»

این فقط «ایساکاروف» نبود که پیروز این جنگ را تا این لحظه، حماس اعلام کرده است. «گیدون سعر» عضو حزب «اتحاد» و از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی نیز دیروز اذعان کرد که هنوز مقاومت فلسطین قدرتمند است و شکست نخورده است: «ما همچنان در وضعیت جنگی بوده و از فروپاشی حماس بسیار دور هستیم، اگر کسی فکر می‌کند که جایگزینی برای حکومت حماس در نوار غزه وجود دارد، بداند که این به آسانی اتفاق نخواهد افتاد.» بلافاصله، شبکه‌های فضای مجازی تصاویری از بازگشت هزاران فلسطینی به خانه‌های هر چند ویران شده خود در شمال غزه منتشر کردند. «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز دوشنبه شب

به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، درباره بی‌برنامگی کابینه در رابطه با جنگ غزه هشدار داده بود. رسانه‌های صهیونیستی نیز همزمان با یکصدمین روز جنگ اذعان کرده بودند که مقاومت فلسطین در حال تقویت کنترل خود بر شمال این منطقه است و ۵۰ درصد آنجا را به کنترل خود بازگردانده است. واکنش

«بن گویر» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی به این خبر هم جالب توجه است. او گفت: «عقب‌نشینی ارتش از نوار غزه اشتباه فاحش و خطرناکی است.» او به شدت از فرماندهان ارتش این رژیم و تصمیم آنان برای خروج نیروهای خود از شمال غزه انتقاد کرد و گفت که «شورای جنگ، مصمم به اتخاد تصمیمات اشتباهی است که باعث آسیب خواهد شد.» به گزارش فارس بن گویر با اذعان به اینکه «خروج نیروهای اسرائیلی از شمال غزه، هزینه خواهد داشت»، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «خروج ارتش اسرائیل از مراکز حماس در نوار غزه، اشتباه فاحش و خطرناکی است که تلفات جانی در پی خواهد داشت.»

تحولات میدانی خان یونس

عصر دیروز خبرهایی از درگیری‌های شدید بین نیروهای مقاومت با نظامیان خسته صهیونیست نیز منتشر شد؛ منتهی در «خان یونس» واقع در جنوب غزه. کانال تلگرامی «مطالعات فلسطین» در این باره نوشته «گردان‌های قسام اعلام کرد دو تانک اسرائیلی و یک بولدوزر نظامی را در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت‌های ضدزره یاسین 105 و بمب ضدزره هدف قرار داده و از فاصله صفر با نیروهای پیاده دشمن درگیر شده است.» گزارش‌های تایید نشده‌ای نیز از برنامه رژیم صهیونیستی برای بمباران یک بیمارستان دیگر در غزه منتشر شده است. طبق گزارش مرکز مطالعات فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینیان خواسته فورا بیمارستان فدس در منطقه تل الهوا در شهر غزه را تخلیه کنند! صهیونیست‌ها در همین جنگ سابقه بمباران بیمارستان‌های مملو از بیمار و مجروح را دارند. همین‌طور سابقه ارسال امان‌نامه به زنان و کودکان و همزمان بمباران همان زنان و کودکان را. موضوعی که در دادگاه بین‌المللی لاهه نیز مطرح شد. کشتن بیش از

10 هزار کودک و نوزاد، همین‌طور چیزی نزدیک به 9 هزار زن طی 100 روز، هنر بزرگی! است که تنها و فقط تنها، از دست صهیونیست‌ها بر می‌آید!

آمریکا و انگلیس در دادگاه لاهه!

اما درباره نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و عملکرد تحسین برانگیز آفریقای جنوبی در دادگاهی کردن این رژیم نیز خبر رسیده، پرتوریا  قصد دارد، آمریکا و انگلیس را هم به عنوان مشوق و حامی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به لاهه بکشاند. آمریکا و انگلیس سلاح‌ها و دلارهای مورد نیاز رژیم صهیونیستی را در این جنگ تامین کردند و صهیونیست‌ها با کمک همین حمایت‌ها 24 هزار غیر نظامی فلسطینی را قتل عام کرده‌اند. بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده بعد از آنکه آفریقای جنوبی از اسرائیل بابت نسل‌کشی در غزه نزد دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد وکلای این کشور در حال آماده شدن برای ثبت شکایت دیگری علیه دولت‌های انگلیس و آمریکا بابت همدستی در جنایت نسل‌کشی اسرائیل هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

وقتی دشمنان ما هم معترفند..خبری در راه است…

ويدئو/ شگفتی عجیب تظاهرات سراسری در دنیا

زندان‌های سری رژیم صهیونیستی کشتارگاه‌های انسانی است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.