سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / وقت توبه در رجب و شعبان است نه ماه رمضان

وقت توبه در رجب و شعبان است نه ماه رمضان

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: قبل از رمضان در ماه رجب و شعبان با امام خود عهد ببندید که گناه نکنید. ما خود مقصریم با خدا قهر نکنید.

 حجت‌الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی پرداخته و در خصوص آداب ورود به ماه رمضان، گفت: در ماه رمضان خداوند می‌فرماید من دست و پای شیطان را بستم. ما باید بررسی کنیم که چرا ما با وجود اینکه دست و پای شیطان بسته است از این ماه استفاده لازم را نمی بریم.

وی افزود: ما باید بر چه امری باشیم که امام زمان (عج) بر آن امر راضی است، این یکی از رمزهای ورود به ماه رمضان است. امام صادق (ع) می‌فرمایند ما انسان‌ها را در حد ایمان هم نمی‌شناسیم مگر اینکه در جمیع اوامر از ما تبعیت کرده و اراده انجام داشته باشد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ما سلمان فارسی نیستیم اما اگر بخواهیم مؤمن باشیم باید اراده کرده باشیم که تابع اهل بیت (ع) باشیم. عنوان کرد: اگر شما نماز، روز یا حج به جا می‌آورید امر الهی است اما اطاعت و تبعیت از اهل بیت (ع) در ورع است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه افراد در مواجهه با گناه به پنج دسته تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: برخی بر انجام گناه افتخار می‌کنند، برخی گناه خود را توجیه می‌کنند، برخی گناه می‌کنند اما پشیمان شده و توبه و جبران می‌کنند، برخی همچون حضرت یوسف تقوا می‌کنند و آنها متقین هستند، برخی هم طوری زندگی می‌کنند که با گناه مواجهه نشوند آنها اهل ورع هستند.
وی با توصیه بر اینکه جوانان برای پرهیز از گناه خطبه متقین نهج‌البلاغه را حتماً بخوانید، گفت: حضرت می‌فرمایند با ورع خود را زینت دهید، متأسفانه ما بر امر اهل بیت (ع) نیستیم. اگر رئیس جمهور شما را دعوت کرده باشد همه را آماده می‌کنید که در این مهمانی حضور پیدا کنید پیش از رفتن استحمام، اصلاح و خود را آراسته می‌کنید و مقدمات برای حضور در این مهمانی را فراهم می‌کنید، سالهاست که ما به مهمانی خدا دعوت می‌شویم آیا پیش از ورود به این مهمانی توبه می‌کنیم و از نظر اعمال و رفتار خود را اصلاح یا آراسته می‌کنیم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: بررسی کنید برای ماه رمضان چه آراستگی در خود ایجاد کردید، حرمت الهی را نگه دارید در ماه رمضان مسافرت نروید، در گذشته افراد متدین برای ورود به ماه رمضان به استقبال آن می‌رفتند، مراقب باشید بخشی از افراد بازنده نباشید، دائم الخمر بازنده است، عاق والدین نباشید، پدران معنوی ما پیامبر (ص) و امیر مؤمنان امام علی (ع) هستند امروز ما در ادامه تبعیت از آنها آیا تابع فرزند آنها امام زمان (عج) هستیم.

کسانی که صله رحم ندارند بازنده هستند. ما با اهل بیت (ع) چه پیوندی داریم. وقتی امر امام زمان (عج) را تبعیت نمی‌کنیم با او پیوندی نداریم.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه قبل رمضان دو ماه قرار دادند که شما خود را پاک کنید، ابراز کرد: ماه رجب چنان مهم است که در قیامت می‌گویند این الرجییون و ماه شعبان را ماه پیامبر (ص) قرار دادند این دو ماه مقدمه است که ما خود را برای ماه رمضان آماده کنیم. امام صادق (ع) می‌فرماید خداوند همه گشایش کار شما را در شب قدر قرار داده است. ما گناهکاریم اهل توبه نیستیم و وقتی وارد مهمانی می‌شویم تازه دنبال توبه هستیم. در حالی که پیش از ماه رمضان باید توبه کرده باشیم و پاک شده وارد ماه رمضان شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر وقت اسمی از امام زمان (عج) می بریم فقط برای درخواست‌های خودمان است و مخصوص برای امام زمان (عج) دعا نمی‌کنیم و برای او خرج نمی‌کنیم، قبل از رمضان در ماه رجب و شعبان با امام خود عهد ببندید که گناه نکنید. ما خود مقصریم با خدا قهر نکنید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ نفسِ بادِ صبا مُشک‌فشان خواهد شد

گل عزیز است غنیمت شِمُریدَش صحبت

شعر/ زان می عشق، کز او پخته شود هر خامی

گرچه ماه رمضان است بیاور جامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.