سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ذوق‌زدگی سرمایه‌های اسرائیل در ایران از حمله آمریکا به یمن

ذوق‌زدگی سرمایه‌های اسرائیل در ایران از حمله آمریکا به یمن

زدگی سرمایه‌های اسرائیل در ایران از حمله آمریکا به یمن

روزنامه‌ اصلاح‌طلب دنیای اقتصاد با تیتر وقیحانه، از حمله آمریکا به یمن ابراز خوشحالی کرد.

روزنامه‌ زنجیره‌ای دنیای اقتصاد در گزارشی درباره حملات جنایتکارانه آمریکا به یمن تیتر عجیب و به دور از اخلاق رسانه‌ای «آمریکا نسخه یمن را پیچید» را انتخاب کرده است. این تیتر عجیب بیش از هر چیز نشان‌دهنده طینت و باطن واقعی این دست از روزنامه‌های بوقچی ناتو و آمریکا در ایران است. گویا این روزنامه زنجیره‌ای از حمله آمریکا به ملتی که مردانه در برابر ظلم نژادپرستان و تروریست‌های صهیونیست به مردم غزه، قیام کرده‌اند خوشحال‌اند.

این قبیل عنوان‌ها و نوشته‌ها توسط مدعیان اصلاحات که از سوی نتانیاهو و شیمون پرز سرمایه‌های اسرائیل در ایران لقب گرفته‌اند، این واقعیت را به ذهن متبادر می‌کند که کوچک‌ترین عرق ملی و فریضه اسلامی در حمایت از مستضعفین در وجود عاشقان و پادوهای غرب وجود ندارد. رسانه‌های زنجیره‌ای به قدری در ابراز ارادت به غرب افراط می‌کنند که حتی از کوچک‌ترین معیارهای اخلاقی و انسانی نیز در این مسیر چشم‌پوشی می‌کنند.

در همین راستا، دقیقا در زمان حمله ناجوانمردانه آمریکا به یمن یکی دیگر از ستون‌نویس‌های زنجیره‌ای نیز در یادداشتی نوشت: حملۀ نظامی آمریکا و بریتانیا به 60 هدف حوثی‌ها در خاک یمن، با سکوت جامعه جهانی رو‌به‌رو شده است. تاکنون فقط جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان عملیات آمریکا و متحدانش را در خاک یمن محکوم کرده‌اند. دلیل سکوت کشورهای مختلف جهان در برابر حمله به حوثی‌ها دو نکته است. واشنگتن و لندن و دیگر متحدان، می‌توانند با استناد به قطعنامه شورای امنیت، عملیات خود علیه حوثی‌ها را مطابق قوانین بین‌المللی و به منظور حفظ امنیت جهانی جلوه دهند. حوثی‌ها با حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل، شرایط کشتیرانی در دریای سرخ را برای عموم کشورهای جهان بخصوص کشورهای عربی، پرهزینه کردند.

وی مدعی شد: دیگر کشورها از کار آنان سود نمی‌برند و یا به شدت زیان می‌بینند. به همین جهت، حوثی‌ها در برابر حملات نظامی آمریکا و متحدانش تنها مانده‌اند. آنها اگر بخواهند به عملیات قبلی خود ادامه دهند، به هدف سهل و آسانی برای بمباران‌های سنگین نیروهای متحد تبدیل خواهند شد.

دروغ‌پردازی این افراد در القای تنهائی انصارالله یمن در شرایطی است که روسیه این حمله را محکوم کرد و حتی بسیاری از کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز از این اقدام حمایت نکردند.

آنها همچنین از شکست ائتلاف دریایی آمریکا که جدا از عدم حضور روسیه و چین (به عنوان قدرت‌های دریایی دوم و سوم جهان) با پاسخ رد از سوی بسیاری از کشورهای غربی نیز رو‌به‌رو بود، سخنی به میان نمی‌آورند.

این دسته از افراد که اغلب در زمان جنایات اسرائیل روش سکوت یا محکومیت همزمان اسرائیل و فلسطینیان را در پیش می‌گیرند، اکنون نگران امنیت دریانوردی شده‌اند و به زبان نانوشته گله آنها این است که چرا انصارالله بر رگ حیات جنایتکاری آمریکا فشار وارد کرده است.

گفتنی است، جای تاسف دارد که روزنامه دنیای اقتصاد از حمایت، یارانه‌ها و آگهی‌های دولتی و بودجه‌های هنگفت برخوردار است. این روزنامه اخیرا جشنی را به مناسبت 21 سالگی خود با حضور مدعیان اصلاحات و بانیان فجایع اقتصادی؛ رکوردداران تورم و خودنخبه‌پنداران و خودژنرال‌پنداران دولت سابق که کشور را در سال 1400 با ناترازی‌های شدید، تحریم‌های دو برابر و شرایطی وخیم به دولت رئیسی تحویل دادند برگزار کرد.

گاردین: به خاطر حمایت از اسرائیل غرب بهای گزافی خواهد پرداخت

حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه، موجب گسترش دامنه جنگ در منطقه شده و هزینه این رویکرد ایالات‌، بالا و در حال افزایش است. اسرائیل به مثابه نیروی تشدید‌کننده تنش رفتار می‌کند و همه در غرب از جمله اسرائیل، بهای گزافی برای این اتاق خواهند پرداخت.

روزنامه انگلیسی گاردین ضمن انتشار تحلیل فوق نوشت: جنگ از مرحله تهدید گسترش آن در منطقه عبور کرده است. پس از روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا، او در رابطه با خاورمیانه سیاست کاهش حضور در منطقه را در پیش گرفت.

طرح دولت بایدن «یکپارچه کردن» منطقه از طریق تشویق عادی‌سازی هرچه بیشتر روابط بین کشورهای عربی و اسرائیل بود. اما حالا در عرض چند هفته خاورمیانه و اکثر کشورهای جهان عرب به‌گونه‌ای وارد جنگ شده‌اند که اقدامات ایالات متحده و دیگر متحدان اسرائیل نتوانسته است باعث توقف درگیری‌ها در منطقه شود.

این بحران ناشی از یکی از محورهای سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه است؛ سیاستِ حمایت بی‌چون و چرا از اسرائیل به عنوان شریک کلیدی ایالات متحده در منطقه که جای هیچ‌گونه بازنگری را باقی نمی‌گذارد. هزینه این رویکرد، بالا و در حال افزایش است. صحبت درباره «ترس از گسترش جنگ در خاورمیانه» است اما حقیقت این است که این اتفاق «در حال وقوع نیست» بلکه هم‌اکنون آغاز شده است. جنگ اسرائیل و حماس اکنون به لبنان، یمن، ایران، دریای سرخ و… گسترش یافته است. از هفته‌ها پیش، حملات متقابل اسرائیل و حزب‌الله در امتداد مرز جنوبی لبنان در جریان است.

اگر امنیت دریای سرخ تأمین نشود، در سطح جهانی شاهد افزایش هزینه‌های تجاری، حق بیمه و ازدحام زنجیره تأمین در بازار جهانی کالا خواهیم بود که قبلا به دلیل جنگ در اوکراین نابسامان شده است. هر اقدامی از سوی آمریکا و متحدانش برای هدف قرار دادن پایگاه‌های حوثی‌ها در یمن، خطر از بین رفتن آتش‌بس ارزشمند در این کشور را به همراه دارد. از سوی دیگر، اعلان جنگ به اسرائیل از سوی هر یک از این کشورها، برابر با خودکشی خواهد بود. اقدامات بازیگران غیردولتی، نیابتی‌ها و بی‌ثباتی سیاسی در منطقه می‌تواند فجایع بزرگی را به همراه داشته باشد.

خطرات از این بزرگ‌تر هم وجود دارند. در خلأ قدرت و حضور گروه‌‌بندی‌های نیابتی، به سختی می‌توان تأثیر صحنه‌های جنگ در غزه و کرانه باختری را پیش‌بینی کرد.

تا پیش از این، ایالات متحده و اسرائیل امیدوار بودند «یکپارچگی» و عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل، به روندی برای مهار ایران و «مرگ آرامِ آرمان فلسطین» تبدیل شود.

 این چشم‌انداز بر این ایده استوار بود که کسی نمی‌تواند یک «حرکتِ ناگهانی» انجام دهد؛ حرکتی که باعث ایجاد غرور و توهم در مورد این شود که چه کسی واقعا قدرت را در دست دارد اما حماس آن حمله را انجام داد.

آنچه در پی آن رخ داد، حاکی از اقدامات دولت اسرائیل به‌عنوان یک نیروی تثبیت‌کننده در منطقه نبود بلکه به‌عنوان یک نیروی تشدید‌کننده تنش صورت گرفت. تا زمانی که آمریکا و سایر متحدان غربی نتوانند با این واقعیت مقابله کنند که جنگ در غزه مدت‌هاست مرحله قابل توجیهِ «دفاع از خود» را پشت‌سر گذاشته، همه از جمله اسرائیل، بهای گزافی خواهند پرداخت زیرا ممکن است این جنگ به زودی به یک تهدید جهانی تبدیل شود.

علت پافشاری مدعیان اصلاحات بر تأیید افراد ردصلاحیت شده

روزنامه مدعی اصلاحات می‌گوید، افراد ردصلاحیت شده را تأیید کنید!

روزنامه آرمان ملی در گفت‌وگو با یکی از اصلاح‌طلبان نوشت:

وقتی مطالبی با دلسوزی مطرح می‌گردد مسئولان باید پذیرای آن باشند نه اینکه رد شود و به شکل دیگری مردم را ناامید کنند. چرا که یکی از مسائل مهم بحث نشاط و امید مردم است.

در بخشی دیگر عنوان شد: با توجه به نظرسنجی‌ها امروز وضعیت مناسبی را در جامعه معطوف به انتخابات شاهد نیستیم، اما برای برون‌رفت از این وضعیت مسئولان امر باید بپذیرند که مشکل وجود دارد و برای بهبود شرایط فضای انتخاباتی فضا را باز بگذارند و افراد رد شده به انتخابات بازگردند شاید مقداری مشارکت بالا رود، در غیر این صورت این‌گونه که پیش می‌رود طبیعتا وضع مناسبی را شاهد نخواهیم بود.

گفتنی است، وقتی مطالبی با دلسوزی بیان می‌گردد با هدف اصلاح گفته می‌شود اما در برخی از مطالب قصد و غرض‌های جناحی و حزبی وجود دارد. عده‌ای در گفت‌وگوهایشان سعی بر کاهش تورم را که تاکنون نتیجه آن را شاهد بودیم، نادیده می‌گیرند و تنها از وضعیت بد اقتصادی صحبت می‌کنند. حال آنکه خود این جناح، دولت را با 60 درصد تورم، کسری 480 هزار میلیاردی و بدهی 1500 هزار میلیارد تومانی تحویل دولت سیزدهم داد.

مسئولی دیده نمی‌شود که بگوید وضعیت مطلوب و خوب اقتصادی درحال حاضر داریم بلکه به تلاش برای رساندن اقتصاد به وضعیت مطلوب تاکید می‌کنند. اکنون تورم 60 درصدی که دولت دوازدهم تحویل دولت رئیسی داد اکنون به حدود 40 درصد رسیده است.

پافشاری مدعیان اصلاحات بر تأیید افراد فاقد صلاحیت، نشان از آن دارد که این طیف حاضر نیست فعالیت سیاسی در چارچوب قوانین و مقررات کشور داشته باشد و مانند گذشته در پی ساختارشکنی، فتنه‌گری و ایفای نقش پادویی برای دشمن است.

انصارالله:اگر دستاوردی نداشتیم چرا آمریکا در تلاش برای ایجاد ائتلاف علیه ماست؟

عضو شورای عالی سیاسی یمن در پاسخ به سؤال مجری بی‌بی‌سی که حوثی‌‎ها از حملات خود یعنی 23 حمله‌ای که داشتند چه دستاوردی داشته‌اند؟ عنوان کرد: اگر دستاوردی نداشتیم چرا آمریکا در تلاش برای ایجاد ائتلاف علیه ماست؟! شما برمبنای چه اطلاعاتی می‌گویید که اسرائیل هیچ ضرری ندیده؟ درحالی که خودشان از وضعیت شبه فلج بنادر فلسطین اشغالی حرف می‌زنند!

محمد علی حوثی، از اعضای شورای عالی سیاسی یمن در پاسخ به سؤال مجری بی‌بی‌سی مبنی بر اینکه آیا ایران مشخصات کشتی‌ها را به شما می‌دهد؟ اظهار داشت: اطلاعی در این مورد ندارم.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که علت حضور یمن در قضیه فلسطین چیست؟ نیز گفت: در مورد بایدن باید پرسید که مگر در یک ساختمان همسایه نتانیاهو است؟ و آیا رئیس‌جمهور فرانسه با آنها در یک طبقه ساکن است؟! و آیا نخست‌وزیر انگلیس هم در آن ساختمان زندگی می‌کند؟! یا اینکه میان آنها و رژیم اشغالگر هزاران مایل فاصله است؟!

این عضو شورای عالی سیاسی یمن در پاسخ به این سؤال مجری که حوثی‌‎ها از این حملات خود یعنی 23 حمله‌ای که داشتند چه دستاوردی داشته‌اند؟ و در جواب به ادعای بی‌بی‌سی که یمنی‌ها هیچ دستاوردی نداشته‌ و سروصدای بی‌‎خود می‌کنند، عنوان کرد: اگر دستاوردی نداشتیم پس چرا آمریکا در تلاش برای ایجاد ائتلاف علیه ماست؟!

محمد علی حوثی در ادامه افزود: شما برمبنای چه اطلاعاتی می‌گویید که اسرائیل هیچ ضرری ندیده؟ درحالی که خودشان از وضعیت شبه فلج بنادر فلسطین اشغالی حرف می‌زنند. این شما هستید که با سؤالات خود سروصدای بی‌خود می‌کنید. باید این را بدانید که اقدامات ما اثرگذار بوده است.

 وی همچنین در پاسخ به ادعای واهی مجری بی‌بی‌سی که انصارالله با این اقدامات اخیر به دنبال احیای محبوبیت خود در داخل یمن است، ابراز کرد: هر آنکه می‌گوید این اقدامات ما برای افزایش محبوبیت است بسم الله خود برای تقویت محبوبیتش اقدام کند. گفته می‌شود

وجهه قانونی نداریم؛ اگر وجاهت قانونی نداشتیم، نمی‌توانستیم در برابر 17 کشور از جمله انگلیس، آمریکا، عربستان و امارات ایستادگی کنیم. لحن بی‌بی‌سی از 2015 تاکنون همین بوده که ما محبوبیت مردمی نداریم. تمام ملت یمن در موضوع فلسطین در کنار ماست.

رئیس سابق شورای انقلابی یمن در پاسخ به توانایی یمن در برابر حملات احتمالی اسرائیل و آمریکا تصریح کرد: برتر بودن اسرائیل در ذهن شماست که از آن هیولایی بزرگ ساخته‌اید که دارای ارتشی است که هیچ‌وقت شکست نمی‌خورد.

وی با اشاره به ترور اخیر توسط اسرائیل خاطرنشان کرد: ترور آنها بدین معنی نیست که مقاومت پایان یافته، ترور این افراد به معنی یک پیروزی برای اسرائیل نیست. زیرا ترور‌ها دلیلی بر شجاعت نیست بلکه دلیل بر بزدلی است. خود شما می‌دانید که نمی‌توانید در کنار فلسطین بایستید و با آزادی از آن صحبت کنید زیرا در انگلیس شما همه می‌دانند که اگر کسی در کنار فلسطین باشد یا از آن طرفداری و حمایت کند، کنار گذاشته می‌شود؛ یعنی شغل شما را می‌گیرند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ سیلی به اسرائیل

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

پوستر/ تنبیه متجاوز

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.