سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تاریخ هشت سال دفاع مقدس را مطالعه کنید و برای دفاع از ایران اسلامی الگو بگیرید

تاریخ هشت سال دفاع مقدس را مطالعه کنید و برای دفاع از ایران اسلامی الگو بگیرید

جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) در دوره هیئت معارف جنگ سپهبد شهید صیادشیرازی گفت: به شما دانشجویان عزیز توصیه می‌کنم حتماً تاریخ هشت سال دفاع مقدس را با دقت و جزئیات کامل مطالعه کنید تا ان‌شاءالله در ادامه خدمت بتوانید از آن الگو گرفته و از کشور اسلامی‌مان در مقابل هرگونه تهدید دفاع کنید.
امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی، جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در دوره هیئت معارف جنگ سپهبد شهید صیادشیرازی که در دانشگاه افسری امام علی‌(ع) برگزار شد، گفت: همواره به دلیل توفیق پوشیدن لباس مقدس سربازی خداوند متعال را شاکر هستم، چرا که این سعادتی بسیار بزرگ است و شما عزیزان باید به خود ببالید و افتخار کنید که این لباس مقدس را به تن کرده‌اید.

وی با تأکید بر جدیت در فراگیری آموزش‌ها اظهار کرد: هنگامی که در دانشگاه افسری امام علی‌(ع) مشغول تحصیل بودیم، با وجود اینکه هیچ یک از ما دانشجویان اطلاعی از اینکه جنگی در پیش است نداشتیم، امّا تمامی آموزش‌ها اعم از تئوری و عملی را با جدیت تمام دنبال می‌کردیم و به همین دلیل توانستیم در بزنگاه جنگ نهایت بهره را از آنها ببریم، بنابراین امیدوارم که شما دانشجویان عزیز هم از فرصت حضور در اردوگاه‌ها حداکثر بهره را برده و آموزش‌ها را فرابگیرید و خود را کاملاً آماده کنید.
امیر سرلشکر حسنی سعدی، با اشاره به رشادت رزمندگان در طول دفاع مقدس بیان داشت: رژیم بعثی عراق در دوران دفاع مقدس بسیار مصمم بود تا آبادان را از میهن اسلامی ما جدا کند و برای نائل شدن به این هدف سرمایه‌گذاری بسیار عظیمی انجام داده بود، امّا با رشادت‌های رزمندگان و نقشی که دانشجویان دانشگاه افسری امام علی‌(ع) در آن روزهای سخت ایفا کردند از رسیدن به این هدف بازماند. چرا که اگر یاری خداوند متعال و سلحشوری‌های این جوانمردان نبود اکنون خوزستان جزو خاک ایران به حساب نمی‌آمد.
جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا خاطرنشان‌کرد: به شما دانشجویان عزیز توصیه می‌کنم حتماً تاریخ هشت سال دفاع مقدس را با دقت و جزئیات کامل مطالعه کنید تا ان‌شاءالله در ادامه خدمت بتوانید از آن الگو گرفته و از کشور اسلامی‌مان در مقابل هرگونه تهدید دفاع کنید.
امیر سرتیپ الهامی:
ایستادگی در مقابل تهدیدها بزرگ‌ترین دستاورد دفاع مقدس است
امیر سرتیپ علیرضا الهامی، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره نظری هیئت معارف جنگ سپهبد شهید صیادشیرازی که در دانشگاه افسری امام علی‌(ع) برگزار شد، اظهار داشت: سال‌های دفاع مقدس مقطعی طلایی، شورانگیز و عبرت‌آموز بود که قدرت ایمان و اراده ملت در آن تبلور یافت و با برهم زدن معادلات راهبردی نظام سلطه و استکبار، جبهه کفر را برابر دیدگان حیرت‌زده جهانیان تحقیر کرد.
وی با اشاره به موفقیت‌های ارتش و سایر نیروهای مسلح در ماه‌های نخست دوران دفاع مقدس افزود: اقدامات صورت گرفته توسط ارتش در همان ماه‌های اولیه جنگ تحمیلی با وجود تمام آسیب‌هایی که متحمل شده بود، نشانه ایثار، از خودگذشتگی و مقاومت این نیروها بود و این مقاومت باعث شد تا روحیه دشمن شکسته شود.
سرتیپ الهامی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس از تمامیت ارضی، باورها، قرآن و ولایت دفاع کردیم، تصریح کرد: ما باید خاطرات روزهای جنگ را برای جوانان به‌خوبی بیان کنیم تا رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگانی که برای عزت و آزادی این مرز و بوم جانانه جنگیدند و از کشورمان دفاع کردند، به عنوان الگویی پیش روی آنان قرار گرفته و برای همیشه در تاریخ بدرخشد.
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوائی ارتش به اهمیت پدافند هوائی در عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بازدارندگی از حملات هوایی، حفظ تجهیزات و ادوات نظامی، حراست از پالایشگاه‌ها، سدها و نیروگاه‌ها و همچنین سایر مراکز اقتصادی و صنعتی حساس و مهم کشور از خدمات کارکنان پرتلاش پدافند هوائی ارتش بود که توانستند با ایثار جان خود در مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح بعثی ایستادگی کنند و ضربه‌های عبرت‌آموز به او وارد سازند.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین دستاورد دفاع مقدس، ایستادگی در مقابل تهدیدهاست، گفت: دوران دفاع مقدس تابلو تمام نمای عشق، ایثار ملی و جلوه‌ای غرورآفرین و افتخارآمیز است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی

مستند در لباس سربازی ،دفاع مقدس

یک نیروی به درد بخور و ارزنده کشف کردم.

اسمش مهدی زین الدین است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.