سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / توفیقات جمهوری اسلامی در منطقه تئوری انزوای ایران را با شکست مواجه کرده است

توفیقات جمهوری اسلامی در منطقه تئوری انزوای ایران را با شکست مواجه کرده است

یک کارشناس ارشد مسائل سیاسی، گفت: توفیقاتی که جمهوری اسلامی ایران در کل منطقه و در روابط مختلفی که با کشورهای مختلف دارد تئوری انزوا و تحریم ایران را با شکست‌های بزرگی مواجه کرد.

  محمدجواد لاریجانی کارشناس ارشد مسائل سیاسی در برنامه «جریان» شبکه اول سیما، در سخنانی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان،گفت: زمان این عملیات تروریستی برای دشمنان ما مناسب و معنادار بوده است. از یک طرف دکترین مقاومت از حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه تاکنون پیگیری کرده‌اند که توفیقات عظیمی در صحنه منطقه داریم و دشمنان ما را به وحشت انداخته است.

وی افزود: دوران عظیم ظهور یک واقعیت مهم در منطقه است. هیچ وقت این باند تبهکاری که در فلسطین به اسم رژیم صهیونیستی در ۷۵ سال پیش به آنجا آمده است، مچنین چالشی را ندیده بود.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی، افزود: همچنین توفیقاتی که جمهوری اسلامی ایران در کل منطقه و در روابط مختلفی که با کشورهای مختلف دارد تئوری انزوا و تحریم ایران  را با شکست‌های بزرگی مواجه کرد.

 لاریجانی ادامه داد: ضمناً در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هستیم و می‌دانید انتخابات در ایران یک خاری در چشم دشمنان تئوریک جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: دشمنان ما معتقدند که دموکراسی باید براساس سکولاریسم باشد و با نوآوری انقلاب اسلامی می‌توانیم یک نظام کاملا دموکراتیک با معیارهای دقیق فنی و با معیارهایی که تئوری دموکراسی در دنیا دارد را تقویت کنیم.

لاریجانی همچنین، گفت: این نظام یک تجربه منحصر به فرد در تجربیات مدنی بشر دارد. هر بار که انتخابات داریم، خاری است در  چشم آن‌هایی که معتقدند دموکراسی لیبرال باید تمام دنیا را بگیرد و عده‌ای مهد دموکراسی شوند، بقیه درجه دو شوند.

وی ادامه داد: غرب صهیونیست هرگز دموکراسی را در کشورهایی مثل ما نمی‌خواهد؛ آن‌ها دنبال دیکتاتورهای سکولار هستند تا بتوانند نوکری خوبی داشته باشند، بنابراین وضعیت بسیار مناسب بوده از دید دشمنان ایران برای آنکه انتقامی بگیرند، البته قدرت ما را کاهش نداده و انتقامی‌ کور است.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی تأکید کرد: از این موارد می‌شود فهمید که چه کسانی باید پشت این جنایت باشند. بدون تردید اتاق فکری که آمریکا، انگلیس و دولت‌های غربی با همکاری رژیم صهیونیستی و البته بعضی از ایادی منطقه‌ای دارند، آن‌ها طراح و عملیاتی‌کننده این جریان هستند و تازه هم نیست و تجربیات‌مان در مقابله با اقدامات تروریستی یکی از تجربیات بزرگ جهان است.

لاریجانی تصریح کرد: خیلی از کشورها به دنبال آن هستند که جمهوری اسلامی ایران چگونه با این شبکه‌های عظیم تروریستی و به خصوص نوع مدرن تروریست مقابله می‌کند.

وی افزود: برای انتخابات دشمنی‌ها متعدد است، یکی از آن‌ها این است که نق‌های زده می‌شود که مثلا نظارت  استصوابی است و همه جریان‌های سیاسی را در انتخابات راه ندادند، برخی هم با شرط و شروط گذاشتن می‌خواهند وارد انتخابات شوند، می‌گویند اگر ما انتخاب شدیم، انتخابات درست است و اگر نشده‌ایم، انتخابات غلط است.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی، تصریح کرد: عده ای هم می‌گویند که سلامت انتخابات وجود ندارد وعده‌ای هم می گویند مردم امنیت ندارند، بنابراین ناامنی یک تکنیک است، نه تنها در ایران در کشورهای دیگری که انتخابات بوده است، افزایش ناامنی یکی از مدل‌های مشارکت در انتخابات است، در کشورمان در بحبوحه جنگ و عملیات‌های تروریستی منافقین انتخابات برگزار کردیم و بسیار خوب هم برگزار کردیم، دشمنان از این فرصت‌ها برای ضربه زدن به نظم مدنی کشور استفاده می‌کنند.

لاریجانی اظهار کرد: نیروهای امنیتی ما با نهایت قدرت و سرعت بخش عظیمی از سرنخ‌های این جنایت را پیدا کردند، سؤال عمومی این است که این فردی که جلیقه انفجاری به خودش وصل کرده بود و خود را در بین جمعیت منفجر کرده است، او نمی‌تواند یک مزدور معمولی باشد، چون مزدور  معمولی پول می‌گیرد افراد را بکشد و از آن پول استفاده کند، نه اینکه خودش را نیز بکشد، بنابراین این فرد دارای تفکری است که این تفکر توجیه‌کننده کشته شدن است، این حرکت جدیدی نیست و اقدامات این چنینی در طول تاریخ وجود داشته است.

وی تصریح کرد: آن چیزی که در داعش دیده می‌شود، آن است که شعار اسلامی می‌دهند. از دل القاعده داعش به وجود آمد، القاعده دیگر نمی‌توانست کار داعش را انجام دهد، القاعده آمده بود یک زمینه خاصی را تعریف می‌کرد و داعش خلافت اسلامی را تعریف کرد، حالا چیزی که مسلمان‌های زیادی در دنیا تشنه آن هستند، بحثی در جهان اسلام است که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ماست که چرا در جمهوری اسلامی قدرت ملی رو به افزایش است و در جاهای دیگری نیست، بر روی این قضیه بنایی به نام داعش درست کردند، خدمت عظیمی که شهید سلیمانی به ما و منطقه و جهان کرد آن بود که که ریشه این افراد را از بین برد، حالا سؤال اینجاست که مرکز حکومت داعش در موصل برقرار است یا نه، خلافت این‌ها در سوریه برقرار است یا نه، دیگر چیزی به اسم خلافت اسلامی وجود ندارد. دولت داعش از بین رفته است، اما طرح تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی که از بین نرفته است، اما طرح داعش مرد و ریشه‌کن شد.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم این ترورها کارِ آمریکا و صهیونیست است، برخی می‌گویند که نتانیاهو صحبت کرد یا بایدن که آمریکا این کار انجام داده است؟، این نشانه ضعف فکری است، نمی‌شود به این سادگی پدیده‌های بین‌المللی را تحلیل کرد؛ آن‌ها می‌دانند که وقتی که ما می‌خواهیم پاسخ دهیم، احساساتی نیست، ما دکترین و برنامه داریم و مطابق آن جلو می‌رویم، یکی از فرماندهان معروف رژیم صهیونیستی گفته بود که ایرانیان انسان‌های بسیار تیزهوشی هستند.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران حساب شده کار می‌کند و آن‌ها نیز این را می‌دانند، آن‌ها عظمت قدرت و تأثیر جمهوری اسلامی را در منطقه به طور روزانه حس می‌کنند، پاسخ‌های جمهوری اسلامی ایران کوچک نیست، پاسخ‌های ما بسیار دردناک و ریشه‌زن است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نماهنگ /تو را است معجزه درکف… عصا بیفکن

سروده‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

هلاکت ۳ نظامی صهیونیست در مرکز غزه

سه نظامی رژیم صهیونیستی در کمین گردانهای قسام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.