سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / کارخانه 3300 تنی بازیافت پسماندهای ساختمانی با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری رسید

کارخانه 3300 تنی بازیافت پسماندهای ساختمانی با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری رسید

عملیات اجرائی نظام تحول امور رُفت و روب، نظافت و مدیریت پسماند شهر تهران و بهره‌برداری از کارخانه سه‌هزار و 300 تنی بازیافت پسماند ساختمانی آغاز شد.

 ، شهردار تهران در آئین آغاز عملیات اجرائی نظام تحول امور رُفت و روب، نظافت و مدیریت پسماند شهر تهران و بهره‌برداری از کارخانه بازیافت پسماند ساختمانی که روز شنبه در نودمین پویش امید و افتخار، برگزار شد، با بیان اینکه برخی موضوعات به طور مستقیم با مجموعه مدیریت شهری مربوط است که یکی از موضوعات نگاه تحولی در زمینه جمع‌آوری پسماند است، اظهار داشت: در شهر تهران نوع قراردادها در زمینه جمع‌آوری پسماند معیوب بود و از این نقص سوءاستفاده می‌شد و بار شهر به زمین می‌ماند. گرچه زحماتی در گذشته کشیده شده اما بیشتر نقش مسکِن داشته است.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه کار جدی در این زمینه انجام نشده بود، افزود: با توجه به اینکه انتظارات در حوزه پسماند زیاد است، در این مدت ماموریت جدیدی در زمینه تحول در نظافت شهر در دستورکار خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماند قرار گرفت، به طوری که ابتدا باید پیمان‌ها و قراردادها را اصلاح می‌کردیم؛ در گذشته به‌گونه‌ای بود که هر ناحیه برای زباله خشک و‌ تر قراردادی داشت و البته هر بزرگراه نیز یک قرارداد داشت.

 ورود 200 دستگاه مکانیزه به ناوگان رُفت و روب

زاکانی دلیل انتخاب مدیرعامل فعلی سازمان مدیریت پسماند را که قبل‌تر شهردار منطقه ۶ بوده است، ایجاد تحول در حوزه پسماند دانست و ادامه داد: پیمان‌های زیادی وجود داشت و هیچ نظام یکپارچه‌ای وجود نداشت. به همین دلیل هم در موضوع انتقال و جمع‌آوری پسماند با شبکه‌های متعددی که شکل گرفته بود، مواجه بودیم که مشکلات بسیاری ایجاد کرده بود. اما با تغییراتی که اعمال‌شده در حال حاضر ۱۴ پیمانکار متولی جمع‌آوری پسماند ‌تر و خشک و همچنین برف‌روبی و رُفت و روب شده‌اند، به طوری که خود پیمانکاران موظف شده‌اند تجهیزات را تامین کنند. اکنون ۲۰۰ دستگاه مکانیزه وارد ناوگان رُفت و روب و جمع‌آوری شده اما حداقل نیاز شهر ۴۸۰ دستگاه است.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۷هزار تن زباله در شهر تهران جمع‌آوری می‌شود و از این میزان ۵هزار تن به مرکز پردازش آرادکوه منتقل می‌شود، افزود: این انتقال به آرادکوهی که شهروندان تهرانی را آزار می‌دهد و شهرری را تحت تاثیر قرار داده، انجام می‌شود، لذا شرایط شهر با این تحول تغییر خواهد کرد. در دولت موضوع برخورد با کسانی که ضایعات را خریداری می‌کنند دنبال شد تا برخورد قانونی با آنها صورت بگیرد. همچنین مقرر شد بخش امنیتی برخورد با شبکه‌های استثمار کودکان را دنبال کند. در طرح تحول، هر منطقه‌ای متولی کارکردهای خاص خود منطقه است.

 پرونده زباله‌گردی بسته خواهد شد

شهردار تهران تاکید کرد: وجود پیمانکاران و متولیان متعدد ظلم بزرگی به تهران بود که با قبول مسئولیت پیمانکاران دیگر شاهد دست‌های ناصواب در موضوع زباله‌گردی نخواهیم بود و با همکاری دستگاه‌ها مراکز خرید زباله برچیده و پرونده زباله‌گردی بسته خواهد شد.  زاکانی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه ۳ مگاوات برق با فعالیت زباله‌سوز ۲۰۰ تنی در تهران تولید می‌شود، گفت: با فعالیت زباله‌سوز ۶هزار تنی روزانه ۳هزار مگاوات برق از محل زباله تولید و تامین خواهد شد.

 افزایش 8هزار تن به ظرفیت استحصال

 نخاله‌های ساختمانی

وی به موضوع پسماند ساختمانی هم پرداخت و بیان داشت: اکنون حدود ۱۰هزار تن از ۳۰هزار تن نخاله ساختمانی استحصال می‌شود که با راه‌اندازی این کارخانه در منطقه چهار در فاز اول سه‌هزار و ۳۰۰ تن و در ادامه تا هشت‌هزار تن به این ظرفیت اضافه می‌شود.

 بساط زباله‌گردها برچیده خواهد شد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: از مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران سؤال کردم که چه زمانی بساط زباله‌گردی و وضع کنونی از تهران برچیده خواهد شد که خوشبختانه مشخص شد ایشان برنامه خوبی را تدارک دیده و امیدوارم شرایط نظافت کنونی

 اصلاح شود.

مهدی چمران افزود: ان‌شاءالله دستگاه‌های زباله‌سوز هرچه زودتر نصب شود تا شیرابه‌های زباله به زمین نرود. زمین دارای منابع آب است و باید با توجه به فرونشست زمین به این مهم توجه کنیم. همه شهرها از جمله تهران مشکل در این زمینه دارند و امیدوارم در آینده شهری زیبا، نظیف، سلامت و آرام را به آیندگان تحویل دهیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تیرباران یک راننده در آمریکا به جرم نبستن کمربند.

پلیس شیکاگو در آمریکا

مبتنی بر نیاز مردم، ظرفیت‌ها را شناسایی و به میدان می‌آوریم

علیرضا زاکانی شهردار تهران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.