سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار /  شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی عامل بحران سلامت روان در آمریکا هستند
مرگ آمریکا

 شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی عامل بحران سلامت روان در آمریکا هستند

فرماندار ایالت یوتا که سال ۲۰۲۳ قانون ایالتی محدودیت دسترسی به برخی شبکه‌های اجتماعی را اعلام کرد، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را دلیل اصلی بحران سلامت روان در آمریکا دانست.

تاثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روح و روان چیزی نیست که قابل کتمان باشد. چندی پیش نشریه آمریکایی «پولیتیکو» در مطلبی با اشاره به تحقیقات انجام شده در مورد تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان کودکان و نوجوانان، نوشت: «کشورهای گوناگون به دنبال ایجاد محدودیت و وضع قوانین در استفاده از این پلتفرم‌ها هستند.» بر اساس گزارش «پولیتیکو» در حال حاضر برخی کشورها نخستین گام‌ها را برای مهار استفاده بیش از حد از پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک برمی‌دارند. بر اساس این گزارش در ایالت یوتای آمریکا نیز براساس یک قانون استفاده کودکان از رسانه‌های اجتماعی منوط به اجازه والدین شده است.

پولیتیکو در گزارش جدیدی از قول فرماندار یوتا نوشته است شبکه‌های اجتماعی عامل اصلی بحران سلامت روان در آمریکا هستند. به گزارش ایرنا به نقل از نشریه پولیتیکو، «اسپنسر کاکس» فرماندار ایالت یوتا (در جنوب غربی آمریکا) گفت: «استفاده از رسانه‌های اجتماعی باعث افزایش سطح اضطراب و افسردگی می‌شود. من فکر می‌کنم این موضوع برای هر شخصی که فرزند دارد و یا وقت خود را در رسانه‌های اجتماعی می‌گذراند، روشن است.» این مقام ایالتی خاطرنشان کرد: «تنهائی، اضطراب و افسردگی در سراسر آمریکا افزایش یافته است و بی‌تردید رسانه‌های اجتماعی یکی از دلایل این وضعیت است.» «کاکس» در ادامه گفت: «من چهار بچه دارم. می‌دانم وقتی آنها در رسانه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند، چه اتفاقی برای آنها می‌افتد. من این افزایش سرسام‌آور اضطراب و افسردگی و آسیبی که وارد می‌شود را کاملاً می‌بینم.»

این گزارش می‌افزاید براساس قوانین ایالتی یوتا، که در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی وضع شد، کاربران رسانه‌های اجتماعی باید سن خود را برای دسترسی به حساب‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی تأیید کنند و همچنین محدودیت‌هایی در نحوه دسترسی کاربران زیر ۱۸ سال ایجاد شده است. در این ایالت دسترسی به پلتفرم‌هایی همچون متا، تیک تاک و ایکس (توئیتر سابق) با محدودیت‌هایی رو‌به‌رو است. گفته می‌شود این قانون از سال جدید میلادی اجرائی می‌شود. هرچند منتقدان این قانون ضمن مخالفت، چنین محدودیت‌هایی را در تضاد با حق آزادی بیان اعلام کرده‌اند. اما فرماندار ایالت یوتا در مصاحبه خبری خود تأکید کرد تحت تاثیر این انتقادها قرار نمی‌گیرد.

«کاکس» در مورد شرکت‌های بزرگ فناوری نیز اضافه کرد: «آنها می‌دانند که چنین پلت‌فرم‌هایی به فرزندان ما آسیب می‌رساند. اما آن را پنهان می‌کنند. آنها هر کاری که ممکن است انجام می‌دهند تا از فرزندان ما به نفع خود بهره ببرند و ما در مقابل آن ایستادگی نمی‌کنیم. به همین دلیل ما باید در مقابل آنها رو به جلو گام برداریم.» «جارد پولس» فرماندار دموکرات ایالت کلرادو نیز ضمن موافقت با فرماندار یوتا بر سر نقش رسانه‌های اجتماعی در دامن زدن به بحران سلامت روان در آمریکا، گفت: نظارت بر استفاده رده سنی کودکان و نوجوانان از رسانه‌های اجتماعی باید به والدین واگذار شود.

درخواست برای اخراج مهاجران

خبر دیگر از آمریکا این که سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از دولت بایدن خواست تا با الگوبرداری از قانون محدودیت مرزی ۴۲،  سیاست‌های مهاجرتی جدیدی را اتخاذ کند. به موجب قانون مذکور در دوران همه‌گیری کرونا ماموران گشت مرزی این اجازه را داشتند مهاجران را به دلیل وضعیت اضطراری بهداشت عمومی از ورود به خاک کشور دور کنند. به گزارش فارس به نقل از هیل «لیندسی گراهام» گفت: ما باید به مهاجران بگوییم که ظرفیت‌مان پر شده است. آنها باید بدانند که چهار سال طول می‌کشد تا به درخواست پناهندگی آنها رسیدگی شود. گراهام به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر نزدیک به ۱.۷ میلیون مهاجر آماده اخراج از کشور هستند اما دولت بایدن هنوز اقدامی برای اخراج آنها انجام نداده است. این سناتور جمهوری‌خواه عنوان کرده است که پیش از هر اقدامی بایستی شماری از مهاجران به خارج از کشور فرستاده شوند تا جلوی ورود مهاجران جدید را بگیریم. به اعتقاد وی این اقدام به واسطه الگو گرفتن از قانون ۴۲ به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. اظهارات گراهام در حالی بیان می‌شود که مذاکرات در کنگره آمریکا در مورد بسته کمکی پیشنهادی به مسائل مرزی این کشور که مربوط به بحث امنیت و روند پناهندگی مهاجران می‌شد تا حد زیادی متوقف شده است.

بر اساس این گزارش برخی از اعضای دولت بایدن مانند «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی وی هفته گذشته به مکزیکوسیتی رفتند تا با رئیس‌جمهور مکزیک ملاقات کرده و مکزیک را برای کمک به کاهش تعداد مهاجران در مرز جنوبی آمریکا تحت فشار قرار دهند. به گفته لیندسی گراهام، تغییرات سیاست‌های مهاجرتی باید واقعی باشد. آمریکا باید واقعاً اخراج مردم آمریکا را شروع کند تا روند ورود آنها را کاهش دهد. اگر مردم خروج سایر مهاجران از کشور را ببینند، احتمال حضورشان در مرز کمتر می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.