سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تظاهرات ضد اسرائیلی در چند شهر دنیا در نخستین روز 2024

تظاهرات ضد اسرائیلی در چند شهر دنیا در نخستین روز 2024

 در بحبوحه جشن‌های سال نوی میلادی، طرفداران فلسطین در چندین شهر دنیا  به خیابان‌ها آمده  و علیه رژیم اسرائیل شعار دادند.

وبگاه «تایمز اسرائیل» روز دوشنبه در این باره نوشت، هزاران نفر در شهر «استانبول»  امروز علیه اسرائیل تظاهرات کردند. معترضان با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های ترکیه و فلسطین شعار «اسرائیل قاتل است» سر دادند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بارها اسرائیل را به خاطر حمله به غیر نظامیان در غزه آماج حملات لفظی خود قرار داده است.

او اخیرا گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل هیچ تفاوتی با «آدولف هیتلر» ندارد.

غزه سال ۲۰۲۳ را با جنگی ویرانگر که از هفتم اکتبر آغاز شد، به پایان رساند که شمار قربانیان آن تا روز یکشنبه ۳۱ دسامبر، ۲۱ هزار و ۸۲۲ شهید اعلام شده که اغلب آن‌ها زن و کودک هستند.

شهر «نیویورک» در آمریکا نیز شاهد تظاهراتی علیه اسرائیل و در حمایت از مردم فلسطین بود. رسانه‌های محلی گزارش دادند که هزاران نفر در این شهر راهپیمایی کردند و خواستار آتش‌بس شدند و شعارهایی  با مضامین «آزادی فلسطین» سر دادند.

هواداران فلسطین در شهر «بوستون» در آمریکا نیز روز دوشنبه راهپیمایی کردند و خواستار آتش بس شدند. حاضران در این تظاهرات پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

در عراق، درخت کریسمس با پرچم‌های فلسطین و اجساد نمادین در کفن‌ تشییع جنازه شد. بسیاری از مسیحیان عراق جشن‌های امسال را در همبستگی با غزه لغو کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند جشن‌های خود را به دعا و مناسک محدود کنند.

«احمد علی» یکی از ساکنان بغداد، گفت: «امیدواریم سال ۲۰۲۴، سالی خوب، همراه با رفاه و شادی باشد.»

در پاکستان نیز دولت در همبستگی با فلسطینی‌ها جشن‌های شب سال نوی میلادی را ممنوع کرد. در «اسلام آباد» پایتخت این کشور، معترضان با شعار «فلسطین باید آزاد شود» تجمع کردند.

در شهر«برلین» در آلمان نیز شماری از هوادران فلسطین تظاهرات ضد اسرائیلی برپا کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جای معترضان در زندان است و باید اخراج بشوند!

ويدئو/ فرماندار تگزاس:

عجب تصویر با معنایی

مسیحیان اطراف آنها حلقه حفاظتی تشکیل داده اند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.