سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / روز پرکار حزب‌الله لبنان و یمن با حمله گسترده به اهداف اسرائیلی در زمین و دریا

روز پرکار حزب‌الله لبنان و یمن با حمله گسترده به اهداف اسرائیلی در زمین و دریا

از یک طرف خبرهایی مبنی پرتاب 100 راکت از جنوب لبنان به اراضی اشغالی منتشر شده است، پیشتر نیز خبر آمده بود حزب‌الله لبنان به ۹ پایگاه رژیم صهیونیستی حمله کرده است، از طرف دیگر سنتکام گفته است که ۱۲ فروند پهپاد تهاجمی و ۳ موشک بالستیک ضدکشتی را در جنوب دریای سرخ رهگیری کرده است؛ این‌ها یعنی فعالیت بالای جبهه‌های لبنان و یمن در جنگ غزه.

در واکنش به بیش از هفت دهه اشغالگری و نسل‌کُشی تدریجی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس انجام دادند و ضربه‌ای مهلک به این رژیم زدند. این رژیم که ناتوان از جلوگیری از این عملیات بود برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و شروع به بمباران این منطقه کرد تا انتقامش را از کودکان غزه بگیرد. حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملاً چراغ سبز و مجوزی برای تل‌آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. اما حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی عراق از همان فردای عملیات در حمایت از مردم غزه وارد گود شدند و رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا، را زیر فشار بردند. بعد هم مقاومت اسلامی یمن به جریان عملیات‌های علیه رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست تا فشارها مضاعف شود که از قضا ورودی طوفانی و تأثیرگذار داشت.

جبهه لبنان

پیشتر خبر آمده بود که حزب‌الله با ۱۲ موشک پایگاه‌های اسرائیل را زده است. شبکه الجزیره اعلام کرد که ۱۲ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه‌های نظامی صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا و جلیل‌الاعلی شلیک شد؛ چنانکه روز گذشته نیز حزب‌الله لبنان به ۹ پایگاه رژیم صهیونیستی حمله کرده است که یک مورد با راکت سنگین برکان و یک مورد با پهپاد انتحاری بوده است. ساعاتی بعد خبری از پرتاب 100 راکت از جنوب لبنان به اراضی اشغالی منتشر شد.

غافلگیرشدن نظامیان صهیونیست

جنبش مقاومت حزب‌الله همچنین تصاویری از لحظات هدف قرار دادن صهیونیست‌ها در شهرک «راموت نفتالی» و مزارع شهرک «دوفیف» نزدیک مرزهای جنوب لبنان را منتشر کرد. جنبش مقاومت اسلامی لبنان بامداد چهارشنبه فیلم‌هایی از لحظات عملیات علیه نظامیان رژیم صهیونیستی را منتشر کرد که در آن اشغالگران از این حملات کاملاً غافلگیر می‌شوند. حزب‌الله در یکی از این فیلم‌ها، تصاویری از لحظه هدف قرار دادن نظامیان اشغالگر در مزارع شهرک «دوفیف» نزدیک مرزهای جنوب لبنان منتشر کرد. این جنبش همچنین فیلم لحظه حمله با دو موشک به شهرک صهیونیست‌نشین «راموت نفتالی» در روستای اشغالی یوشع متعلق به لبنان را رسانه‌ای کرد. حزب‌الله گفت است: «یکی دیگر از تجمعات سربازان رژیم صهیونیستی را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادیم و چندین نفر به هلاکت رسیدند.»

خبر دیگر آن‌که رسانه‌های لبنانی از شهادت سه شهروند لبنانی در حمله شامگاه سه‌شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به شهر بنت جبیل خبر دادند. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی حدود ساعت ۱۱ شب منزل خانواده آل بزی در مرکز شهر بنت جبیل را با یک موشک زمین به هوا هدف قرار دادند که در نتیجه آن «ابراهیم بزی» و همسرش «شروق حمود» و برادرش «علی احمد بزی» به شهادت رسیدند و مادر خانواده نجات یافت، تیم‌های امدادی نیز برای آواربرداری در محل این حمله حضور یافتند.

جبهه فعال دریایی یمن

همچنین خبر می‌رسد که سازمان تروریستی «سنتکام» بامداد چهارشنبه مدعی شد که ۱۲ فروند پهپاد تهاجمی و ۳ موشک بالستیک ضدکشتی را در جنوب دریای سرخ رهگیری کرده است. سنتکام طی بیانیه‌ای ادعا کرد که ناوشکن «یو.اس.اس لابون» و جنگنده‌های «اف-۱۸» ارتش آمریکا، طی ۱۰ ساعت اخیر به ساقط کردن پهپادها و موشک‌های شلیک‌شده از یمن مشغول بودند. در این بیانیه آمده است که هیچ کشتی یا شناوری بر اثر این حملات در دریای سرخ یا تنگه باب‌المندب آسیب ندیده است.

اعلامیه ترحیم ائتلاف دریایی

جنبش انصارالله یمن بیانیه اخیر ارتش این کشور درباره هدف قرار دادن کشتی تجاری را به منزله اعلامیه ترحیمی برای ائتلاف موسوم به حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ دانست. به گزارش ایسنا، «عبدالملک العجری»، عضو هیئت ملی مذاکره‌کننده یمن؛ در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت،‌ بیانیه نیروهای مسلح یمن در واقع به منزله اعلامیه ترحیمی برای ائتلاف «حامیان صهیونیسم» در دریای سرخ و نیز سیلی آزادانه و مستقیم به صورت زورگویی‌های آمریکایی است. «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، سه‌شنبه اعلام کرده بود که نیروی دریایی ارتش این کشور، کشتی را که از پاسخ به درخواست‌های آن امتناع کرده، با موشک هدف قرار داد. شامگاه سه‌شنبه سرتیپ یحیی سریع همچنین خبر داد که پس از سه بار اخطار، کشتی تجاری

«ام اس سی یونایتد» را با موشک هدف قرار دادند.

حمله به اراضی اشغالی

همچنین شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد که نیروهای مسلح یمن، منطقه

«ام الرشراش» (ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی و چند منطقه دیگر را با پهپاد هدف قرار دادند. وی با اشاره به این‌که این عملیات‌ها، در حمایت از ملت فلسطین است، تأکید کرد: عملیات‌های ما علیه کشتی‌ها اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بندرهای فلسطین اشغالی تا زمانی ادامه دارد که دارو و غذا وارد نوار غزه شود. سریع در پایان خاطر نشان کرد: «سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تأکید بر بیانیه‌های پیشین خود، اجازه نمی‌دهد کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بندرهای فلسطین، عبور کنند و در عین حال، بر حرکت آزادانه حمل‌ونقل دریایی تأکید دارد.»

ایلات درحال فروپاشی است

یک رسانه عبری در گزارشی اعلام کرد که وضعیت شهر بندری ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی که حمل‌ونقل دریایی رژیم صهیونیستی از طریق آن انجام می‌شود، در نتیجه جنگ غزه و محاصره دریایی اعمال شده بر این رژیم توسط ارتش یمن، درحال فروپاشی است. وبسایت صهیونیستی والا در این باره نوشت: «پایه اقتصاد ایلات گردشگری است و با این وجود ۱۵ هزار کارمند هتل‌ در شهر بندری ایلات در میان بی‌تفاوتی تصمیم‌گیرندگان در اسرائیل نسبت به فروپاشی این شهر، از کار اخراج خواهند شد.» طبق این گزارش، اعضای کمیته مالی کنست در جلسه روز سه‌شنبه از وزارت دارایی خواستند که در اسرع وقت طرح جبران خسارت وارد شده به ایلات را تدوین کند و حتی تهدید کردند که در صورت عدم انجام این کار، به قانونگذاری متوسل خواهند شد.«الی لانکری»، شهردار ایلات اشغالی، در این‌باره «داده‌های نگران‌کننده‌ای» را ارائه کرد و گفت که فروش فروشگاه‌ها در ماه جاری میلادی حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است و این اتفاق رسیدگی به وضعیت ایلات را ضروری می‌کند. لانکری همچنین هشدار داد: هتل‌ها به زودی تعطیل خواهند شد و نرخ بیکاری به ۵۰ تا ۶۰ درصد خواهد رسید. بدیهی است که فعالیت تجاری در تل‌آویو نیز ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است، اما در ایلات به‌طور کامل فروپاشیده است.

تصمیم مقاومت عراق برای تشدید حملات

خبر دیگر آن‌که دو منبع نزدیک به گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کردند که این گروه برای تشدید حملات به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه در پاسخ به حملات هوائی در بابل در جنوب عراق آماده می‌شود. دو منبع نزدیک به گردان‌های حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با العربی الجدید اعلام کردند که تصمیم تشدید حملات به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه عملاً گرفته شده ‌است. در حملات هوائی آمریکا به استان بابل «درع حسن»، عضو گردان‌های حزب‌الله عراق به شهادت رسید و ۱۸ نفر نیز زخمی شدند. منابع مذکور اعلام کردند: «تشدید حملات شامل حملات موشکی و پهپادی در واکنش به حملات آمریکا و ترور سردار رضی موسوی در دمشق توسط اشغالگران اسرائیلی خواهد بود. مذاکرات میان دولت عراق به ریاست محمد شیاع السودانی و گروه‌های عراق متوقف شده ‌است.»

این منابع اعلام کردند: «السودانی و برخی رهبران می‌خواهند حملات به پایگاه‌های آمریکایی متوقف شود بدون اینکه در ازای توقف حملات اتفاقی بیفتد، نه آمریکایی‌ها خارج شوند، نه بازنگری در توافق امنیتی با آن‌ها صورت گیرد. نه تجاوز به غزه متوقف شود. همه این مسئله در رابطه با چیزی است که دولت السودانی آن را اضطرار سیاسی برای این مرحله می‌نامد. تمام پایگاه‌های مهم از مدت‌ها پیش تخلیه شده‌اند و حملات اخیر آمریکایی‌ها برای لطمه زدن به مقاومت هیچ تأثیری ندارد.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرنگونی پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن

پهپاد ام‌کیو-۹

حزب‌الله لبنان کارنامه جنگی‌اش را منتشر کرد؛ 1637 عملیات  ضدصهیونیستی در 200 روز

عملیات طوفان‌الاقصی حماس علیه اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.