سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار /  سرپل ارتباط آمریکایی‌ها با منافقین چه کسی است؟/دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین

 سرپل ارتباط آمریکایی‌ها با منافقین چه کسی است؟/دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی پس از دومین تنفس دادگاه، امروز سه‌شنبه پنجم دی ماه ۱۴۰۲ در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین‌ ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم برگزار شد.

 در این جلسه دادگاه تعدادی از اعضای خانواده شهدای ترور حضور دارند.

در ابتدای این جلسه دادگاه قاضی حجت‌الاسلام دهقانی با تلاوت آیه ۲۹ سوره اعراب بیان کرد: آخرین فرستاده خداوند، حضرت محمد(ص) می‌فرمایند عدالت ترازوی خداوند در زمین است، هر کسی آن را به کار گیرد به بهشت می‌رود و هر آنکس که آن را رها کند به دوزخ راهی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین حضرت علی(ع) می‌فرمایند: عدالت ترازوی خدای متعال در زمین است که در میان مردم قرار دارد و خداوند برای برپاییی حق، عدالت را نصب کرده است.

رئیس دادگاه در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهدا خاطرنشان کرد: اینجانب به عنوان رئیس دادگاه ادامه جلسه اول رسیدگی را بعد از تنفس‌ها اعلام میکنم این جلسه ادامه کیفرخواست واصله از دادسرای عمومی انقلاب اسلامی و با رعایت کلیه تشریفات قانون آیین دادرسی کیفری در حال تشکیل و برگزاری است.

پیش از حضور نماینده دادستان، به اصحاب رسانه اعلام میکنم، با توجه به انعکاس برخی از مطالب از اینجانب یا نماینده دادستان در مواد قانونی خطاهایی رخ داده است، اصحاب محترم رسانه، ماده قانونی که دادگاه بیان می‌شود به دقت و درستی بنویسند. همچنین نام هایی که در کیفرخواست هستند به دقت و درستی بنویستند، نام عنوان شده در کیفرخواست در یک روزنامه محمد و در یک جای دیگر مجید و حسن و حسین نام عنوان است.

وی بیان کرد: نظر به اینکه این دادگاه صلاحیت خود را احراز کرده است به تمام مردم ایران عرض میکنم؛ بنده رئیس دادگاه کیفری هستم و مستشاران محترم نیز مستشاران دادگاه کیفری هستند، ابلاغ دادرسی انقلاب را داریم به همین جهت این هیات قضایی مستقر در دادگاه، صلاحیت رسیدگی به کیفرخواست واصله برای ۱۰۴ متهم پرونده را دارد.

حجت‌الاسلام دهقانی اظهار کرد: با توجه به اینکه وکلای محترم و نماینده دادستان و مستشاران محترم حاضر هستند، علنی و رسمی و قانونی بودن دادگاه را اعلام می‌کنم و از نماینده دادستان می خواهم به قرائت کیفرخواست بپردازد.

نماینده دادستان با حضور در جایگاه گفت: ریاست محترم و مستشاران محترم احتراما قرائت ادامه کیفرخواست تقدیمی از سوی دادسرای عمومی انقلاب به شرح ذیل اعلام می‌شود.

 سرپل ارتباط آمریکایی‌ها با منافقین چه کسی است؟

وی در معرفی متهم ردیف بیست و چهارم بیان کردد متهم ردیف بیست‌وچهار ابوالقاسم رضایی فرزند خلیل الله نامبرده قبل از انقلاب، به گروهک منافقین ملحق شده و در همین راستا با سعیده شاهرخی، ازدواج تشکیلاتی می‌کند و مدتی بعد نیز همراه با همسرش، به صورت غیر قانونی از ایران خارج می‌شود.

مرگ های کرونایی به راس فرماندهی فرقه رجوی رسید - انجمن نجات

نماینده دادستان بیان کرد: از جمله مسئولیت‌های رضایی عضو بخش به اصطلاح روابط خارجی و اطلاعات نظامی تشکیلات در سال ۱۳۵۸، مسئول بخش ارتباط‌گیری با سایر گروه‌های معاند و ضد انقلاب در سال ۱۳۶۰، فعالیت در خانه‌های تیمی به صورت مخفی تا سال ۱۳۶۳، حضور در آمریکا با هدف فراهم کردن شرایط نزدیکی منافقین به مقامات آمریکایی در سال ۱۳۶۳، مسئول شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین در عراق در سال ۱۳۶۵، شرکت در عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان به عنوان مسئول تیم نظامی بود.

وی ادامه داد: رضائی در حال حاضر از کادر‌های مهم گروهک در بخش تامین مالی تروریسم و همچنین قسمت به اصطلاح سیاسی نفاق در کشور آلبانی است. وی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است.

مسئول شناسایی و ترور حزب الهی‌ها در خیابان که بود؟

نماینده دادستان گفت: حمیرا حجتی امامی فرزند هیبت الله عضو فعال و کادر نفاق متهم ردیف ۲۵ دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک منافقین است، نامبرده در سال ۱۳۵۷ هوادار منافقین بوده و از ابتدای سال ۱۳۵۸، رابطه‌ی تشکیلاتی خود را با گروهک آغاز می‌کند.

وی افزود: حجتی در مقطعی، تحت مسئولیت زهره شاه‌مرادی در فاز به اصطلاح سیاسی و سپس تحت هدایت منصوره پهلوان، در فاز نظامی برای منافقین فعالیت می‌کند. همچنین نامبرده به دلیل اینکه از وضعیت مالی نسبتاً خوبی برخوردار بوده، به گروهک کمک مالی مینماید. در ضمن او با یکی از اعضای نفاق به نام محمد علی تسلیمی، ازدواج تشکیلاتی کرده است.

نماینده دادستان گفت: حمیرا حجتی، مسئولیت تهیه‌ی امکانات برای تجمعات غیرقانونی منافقین و مسئولیت شناسایی نیرو‌های حزب اللهی یا اماکن آن‌ها برای تیم‌های ترور را برعهده داشته و عضو شورای رهبری گروهک نیز بوده است. وی در حال حاضر به عنوان مسئول، در گروهک منافقین ایفای نقش می‌کند. حجتی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است.

تئورسین ترور‌های خیابانی محاکمه شد

وی بیان کرد: متهم ردیف بیست و ششم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین محمود عطایی کاریزی نام دارد. نامبرده قبل از انقلاب، جذب گروهک منافقین شده و بین سال‌های ۱۳۴۸-۱۳۴۹ به دلیل نفوذ قومی و منطقه‌ای که داشته، مسئول تهیه‌ی سلاح برای تشکیلات می‌شود.

نماینده دادستان در ادامه خاطرنشان کرد: محمود عطایی کاریزی به همین منوال، مدتی در زمینه‌ی تهیه و تأمین مواد منفجره و اسلحه از طریق مرز پاکستان و افغانستان فعالیت می‌کند.

وی افزود: محمود عطائی که جزو عناصر فکریِ گروهک تروریستی منافقین شناخته می‌شود، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت‌های خود برای گروهک به عنوان مسئول تبلیغاتی و نظامی در خراسان ادامه می‌دهد. نامبرده که جزء کاندیدای منافقین در دوره‌ی اول انتخابات مجلس در تایباد نیز بوده، پس از مدتی به کردستان متواری و از آنجا به فرانسه رفته و در سال ۱۳۶۴، مسئول مقر اشرف می‌شود.

نماینده دادستان گفت: در ادامه و در آذرماه سال ۱۳۷۴، نامبرده به عضویت شورا و ستاد شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین درآمده و همسرش نیز عضو شورای نفاق می کند. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است.

 سرشبکه پول شویی منافقین در خارج از کشور 

وی تصریح کرد: متهم ردیف بیست و هفتم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین گلناز جواهری ساعتچی است. او همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، توسط خواهرش با گروهک و کتب منافقین آشنا و سپس در تجمعات نفاق شرکت کرده و نهایتاً به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج و به تشکیلات منافقین ملحق می‌شود.

نماینده دادستان اظهار کرد: خواهر گلناز جواهری (به نام مهرناز) نیز از اعضای شورای رهبری منافقین است. گلنار جواهری در سال‌های اول انقلاب اسلامی، عضو تیم تبلیغات منافقین بوده و خانه‌ی نامبرده نیز برای برگزاری نشست‌ها، در اختیار گروهک قرار داشته است.

وی افزود: گلناز جواهری در فاز نظامی و اقدامات مسلحانه‌ی سال ۱۳۶۰ نیز بسیار فعال بوده است؛ و بعد‌ها غالباً در دفتر مریم رجوی فعالیت می‌کرده است. جواهری بین سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶، همراه مریم رجوی در خارج مستقر بوده و بعد از فعالیت مقطعی در عراق، مجدداً در سال ۱۳۸۱ به پاریس اعزام و در آنجا به تامین مالی تروریسم برای تشکیلات مشغول می‌شود. گلنار جواهری تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است.

تروریست‌های آواره 

نماینده دادستان با اشاره به آوارگی گروهک تروریستی منافقین و خوش خدمتی‌های این گروهک تروریستی گفت: پس از ورود منافقین به عراق و همکاری با رژیم بعثی در جنگ تحمیلی بیشتر اقدامات تروریستی آنها منعطف به جدار مرزی بود. بعد از مدتی منافقین تصمیم گرفتند به عملیات خود عمق دهند و ترور را شهری کنند.

وی ادامه داد: این تیم‌های تروریستی با کمک استخبارات عراق وارد ایران می‌شدند. گروهک منافقین دلیل عملیات در عمق ایران را به این دلیل می‌دانست که مردم اقبالی به آن‌ها نشان نمی‌دادند.

نماینده دادستان به پشت پرده ستاد داخله منافقین و  مزدوری برای صدام در ازای یک بشکه نفت اشاره کرد و در این باره گفت: تحقیقات اطلاعاتی و قضائی نشان می‌دهد که منافقین به عنوان مزدور عراق ترور مردم را برعهده گرفته بود همچنین برخی اسناد اطلاعاتی که به دست مسئولان اطلاعاتی کشورمان رسیده نشان می‌دهد منافقین در ازای ترور، سهمیه نفت از عراق می‌گرفته‌اند.

در این لحظه از دادگاه، قاضی دهقانی از نماینده دادستان پرسید؟ آیا مستندات کامل مذاکره منافقین و با نیروهای بعث و استخبارات عراق در کیفرخواست پرونده قرار دارد؟

نماینده دادستان پاسخ داد: بله؛ مستندات مربوط به این جلسه که در سال ۲۰۰۱ در استخبارات عراق بین رئیس استخبارات عراق و مسعود رجوی با حضور مهدی ابریشمچی برگزار شده است هم مستندسازی شده و در کیفرخواست آمده است.

نماینده دادستان اضافه کرد: بر اساس اسناد اطلاعاتی به دست آمده، مسعود رجوی از ژنرال حبوش رئیس سرویس اطلاعات عراق خواست که شرایطی برای منافقین فراهم کند تا گروهک از شرق کشور وارد خاک ایران شده و ترور انجام دهند.

وی ادامه داد: مسعود رجوی دلیل این اقدام را واکنش منفی مردم از همکاری و مزدوری منافقین با عراق می‌دانست و حبوش از رجوی خواسته بود عملیات‌های منافقین در تهران انجام شود.

نماینده دادستان بیان کرد: مهربان حاجی نژاد فرزند حسین، متولد سال ۱۳۳۵ شهرستان خوی متهم ردیف بیست و هشتم پرونده است. وی در سال ۱۳۵۴ با منافقین آشنا شده و در سال ۱۳۵۷ هوادار گروهک می‌شود. حاجی نژاد در برهه‌ی پس از اقدامات مسلحانه سال ۱۳۶۰ منافقین، مدتی را در خانه‌های تیمی زندگی کرده و نهایتاً در بیستم مرداد ماه سال ۶۰ دستگیر و به هشت سال حبس محکوم می‌شود و پنج سال بعد، در سال ۶۵، پس از اخذ مرخصی از زندان، به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شده و با یکی از اعضای گروهک به نام فرزاد گرانمایه هارونیه ازدواج می‌کند.

وی ادامه داد: سپس حاجی نژاد به همراه همسرش به پاکستان ‎عزیمت و از آنجا به مقر منافقین در عراق ملحق شده و نهایتاً همسرش در سال ۱۳۶۶، در عملیات‌های تروریستی موسوم به گردانی کشته می‌شود. مهربان حاجی‌نژاد که از مسئولان رده بالای اطلاعات و امنیت نفاق در عراق، آلبانی و مدتی نیز در اروپا بوده، در حال حاضر از اعضای شورای رهبری تشکیلات است.

نماینده دادستان در تشریح دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های حاجی نژاد خاطرنشان کرد: فعالیت در ستاد داخله در سال ۱۳۷۳، فعالیت در معاونت اطلاعات شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۳۷۵، عضو گروه مخابرات شاخه‌ی نظامی تشکیلات و از مسئولین عملیات‌های تروریستی موسوم به راهگشایی طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ از دیگر مسئولیت و فعالیت‌های حاجی‌نژاد است. وی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است.

محافظ و شکنجه‌گر مسعود رجوی در عراق که بود؟

وی افزود: مرتضی اسماعیلیان مارنانی متهم ردیف بیست و نهم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین است، اسماعیلیلن قبل از انقلاب اسلامی با منافقین آشنا و جذب گروهک شده و با یکی از اعضای تشکیلات به نام ناهید آقامیری ازدواج می‌کند.

نماینده دادستان گفت: اسماعیلیان پس از مرگ همسرش در درگیری‌های خانه‌های تیمیِ در سال ۱۳۶۰، به کشور عراق متواری شده و با یکی دیگر از اعضای گروهک به نام زهرا (اکرم) تفنگچی (تیفتکچی) ازدواج می‌کند. وی پس از حضور در عراق، در مقر ۱۰ شاخه‌ی نظامی تشکیلات تروریستی منافقین مستقر شده و امور فیلمبرداری را نیز انجام می‌دهد.

وی افزود: اسماعیلیان مسئول تیم تروریستی در شاخهی نظامی گروهک نیز بود. همچنین او اقدام به حمله‌ی تروریستی با مینی‌کاتیوشا به پادگان پل نودر در خرمشهر و همچنین مین‌گذاری مسیر‌ها کرده؛ همچنین اسماعیلیان عضو تیم حفاظت رجوی در فرانسه و از شکنجه‌گران تشکیلات در مقطع عراق بوده است. او تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است.

محاکمه مسئول سازماندهی تجمعات اتوبوسی منافقین در آمریکا 

نماینده دادستان بیان کرد: دولت نوروزی، متهم ردیف سی‌ام دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. نوروزی در سال ۵۵ از کشور خارج شده و با یکی از اعضای گروهک به نام یداله که از کادر‌های به اصطلاح امدادِ نفاق، در مقر لیبرتی بوده، ازدواج تشکیلاتی می‌کند. نوروزی در حال حاضر از نفرات اصلی و به اصطلاح سیاسی گروهک تروریستی منافقین در آمریکاست.

وی ادامه داد: همچنین او مسئول نمایندگی منافقین در کشور انگلستان، فعالیت در بخش مالی و به اصطلاح سیاسی تشکیلات، عضویت در شورای رهبری گروهک در سال ۱۳۷۶، عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، معاون تشکیلات نفاق در سوئد و از مسئولان تشکیلات منافقین در انگلیس بوده است. وی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است.

نماینده دادستان گفت: زهرا بخشایی فرزند احمد متهم ردیف سی و یک دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین است، وی در سال ۱۳۶۰، به دلیل عضویت و همکاری با گروهک تروریستی منافقین دستگیر و به یک سال حبس محکوم می‌شود.

وی افزود: بخشایی پس از آزادی از زندان، با یکی از منافقین گلپایگان به نام محسن عزیزی فرزند محمد ازدواج تشکیلاتی کرده و در سال ۱۳۶۲ از کشور خارج می‌شود. مشارالی‌ها در اروپا به همراه همسر و دیگر اعضای گروهک، فعالیت بسیار داشته و بعد از جداشدن از همسرش، به عراق می‌رود.

نماینده دادستان گفت: بخشایی همچنین مسئول حفاظت ترددات مقر باقرزاده و بدیع در سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ و مسئول مقر اشرف در سال ۱۳۸۲ بعد از سقوط صدام نیز بوده است.

وی خاطرنشان ‌کرد: بخشایی در حال حاضر در آلبانی مستقر بوده و مشغول به فعالیت در بخش به اصطلاح پژوهش سیاسی و از نفرات اطلاعات و حفاظت تشکیلات منافقین است. وی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز بوده است.

 نماینده دادستان گفت: متهم ردیف سی و دوم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک منافقین محمد حیاتی نام دارد و وی در سال ۱۳۴۵، ابتدا به وسیله‌ی موسی خیابانی با منافقین آشنا و سپس در سال ۱۳۴۶ توسط نامبرده جذب گروهک شده و تحت آموزش‌های مسعود رجوی، تشکیلات زندان منافقین را راه‌اندازی می‌کند. شایان ذکر است مشارالیه در ستاد داخله، با رده‌ی تشکیلاتی شورای رهبری، در مقر اشرف مشغول به‌کار بوده و همسرش نیز از مسئولین کادر رهبری نفاق در خارج از کشور است.

وی ادامه داد: محمد حیاتی به منظور روحیه دادن به هواداران، در بخش سخنرانی نیز فعال بوده است. به طور مثال در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، نامبرده با نیرو‌های منافقین در آمریکا و همچنین کانادا، کنفرانس ویدئویی برگزار می‌کند که هدف از برگزاری آن، امیدواری دادن و تشویق عناصر نفاق به ادامه فعالیت‌های مجرمانه خود بوده است.

نماینده دادستان خاطر نشان کرد: حیاتی در حال حاضر در قسمت آموزش ستاد داخله، در آلبانی فعالیت دارد. ضمناً وی تحت تعقیب اینترپل بوده دارای اعلان قرمز است.

  وی گفت: نیکو خائفی اشکذری فرزند محمدعلی متولدسال ۱۳۳۸ در مشهد متهم ردیف سی و سوم پرونده است. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، جذب گروهک شده و در فاز به اصطلاح سیاسی به فعالیت تشکیلاتی می‌پردازد. نامبرده در سال ۱۳۵۹ با یکی از منافقین به نام علیرضا محمد زاده (عضو شورا)، ازدواج تشکیلاتی می‌کند. نمایندا دادستان بیان کرد: خائفی در سال ۱۳۶۰، همزمان با شروع فاز نظامی گروهک، مشارالیها در مازندران، مسئولیت حفاظت از مقر‌های منافقین را عهده دار می‌شود.وی بین سال‌های ۱۳۶۱-۱۳۶۲ به اتفاق همسرش به منطقه‌ی کردستان عراق متواری و در نوار مرزی به امور پایگاه‌های منافقین رسیدگی کرده و سپس به کشور فرانسه می‌رود.

نماینده دادستان بیان کرد: نیکو خائفی پس از آن به کشور آلمان عزیمت کرده و از آنجا، به عراق منتقل و در بخش هدایت تیم‌های عملیاتی به فعالیت می‌پردازد. وی سپس در عملیات‌های تروریستی- نظامی فروغ جاویدان و مروارید فعالانه شرکت کرده و مسئولیت بخش‌های مختلف در شاخه‌ی نظامی را عهده‌دار می‌شود که مجروح نیز می‌شود.

وی افزود: خائقی پس از آن، مجدداً به کشور آلمان برگشته و در آذرماه سال ۱۳۷۱ به عضویت شورا در می‌آید. نامبرده در سال ۱۳۷۳ با حضور در پاریس، در تیم حفاظت مریم رجوی عضو شده و در سال ۱۳۷۴ به عضویتِ شورای رهبری می‌رسد. نیکو خائفی در حمله‌ی خمپاره‌ای به مجتمع مسکونی شهرک نور تهران، قبل از اعزام اعضای تیم تروریستی، آنان را توجیه و هدایت کرده است. خائقی نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است. در این لحظه از دادگاه، محمد مهدی چیذری جانبازی که پای او در یکی از عملیات‌های تروریستی به مجتمع مسکونی شهرک نور قطع شده بود، اجازه صحبت خواست.

رئیس دادگاه از این جانباز خواست تا در جایگاه قرار گیرد. در ادامه دادگاه محمدمهدی چیذری، جانباز حمله خمپاره‌ای منافقین به مجتمع مسکونی نور در سال ۱۳۷۸ در پی قرائت بخشی از کیفرخواست مربوط به این اقدام تروریستی، در جایگاه شهود حاضر شد و به درخواست قاضی جراحت خود را نشان داد؛ وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره آن حادثه و جراحت پرداخت.

محمد مهدی چیذری اظهار کرد: در ساعت یک و نیم بعد از ظهر روز ۲۳ اسفند سال ۱۳۷۸ پنج گلوله خمپاره به مجتمع مسکونی نور واقع در خیابان نیایش تهران شلیک شد که در آن هنگام به عنوان مهندس ناظر شهرداری در آن محل حاضر بودم و به شدت مجروح از ناحیه پای چپ مجروح شدن و پای من از بالای زانو قطع شد و اکنون ۷۵ ترکش در بدن دارم.

وی ادامه داد: همچنین یک دختر نیز بر اثر اصابت ترکش به چشم، کور شد و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

این جانباز تصریح کرد: رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین اگر چه دیرهنگام بود، باعث خرسندی و خوشحالی ملت ایران و خانواده شهدا و قربانیان ترور شده است. پس از آن قاضی دادگاه با اعلام تنفس، ادامه قرائت کیفرخواست را به جلسه بعدی موکول کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازخوانی یک انتقام از زبان سردار حاجی زاده

انتقام ترور شهید صیاد شیرازی توسط سپاه پاسداران و موشک باران مقر منافقین

جهنمی که شهید صیاد شیرازی برای منافقین برپا کرد

کتاب در کمین گل سرخ، سپهبد شهید علی صیاد شیرازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.