سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / پزشکان انگلیسی علیه جنایات رژیم صهیونیستی

پزشکان انگلیسی علیه جنایات رژیم صهیونیستی

خیابان‌های مرکزی لندن تا مجلس و ساختمان نخست وزیری انگلیس بار دیگر صحنه حضور حامیان آرمان فلسطین از قشر‌ها، ملیت‌ها و ادیان مختلف شد، این بار با محوریت پزشکان و کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز مراقبتی انگلیس با درخواست آتش بس فوری که بیش از دو ماه است که مردم در این کشور مطالبه می‌کنند.

دکتر جولی مک پزشک عمومی در انگلیس در این باره گفت: دولت‌های غربی باید به خواست مردم که توقف جنگ و جنایات جنگی در غزه است توجه کنند نه اینکه از اسراییل حمایت کنند که در اقدامی غیر انسانی و مدنی، حتی بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند و پزشکان را به قتل می‌رساند.
یک پزشک مسلمان مقیم انگلیس نیز که در این راهپیمایی حضور یافته گفت: مهمترین خواسته ما برقراری آتش بس فوری در غزه است. من با شبکه‌های اجتماعی با پزشکانی در غزه ارتباط دارم. آنان شرایط غزه را که ترسیم می‌کنند از کشتار و زندگی مردم، بسیار هولناک است. بیمارستان‌ها بمباران شدند و اغلب آن‌ها از بین رفتند، کودکان زخمی به علت نبود امکانات درمانی روی دستان پدر مادرهایشان جان می‌بازند. ما نمی‌تونیم صرفا نظاره گر این جنایات باشیم و ساکت بنشینیم.
پزشکان و کارکنان بخش بهداشت و درمان انگلیس با در دست داشتن پرچم فلسطین و تصاویر و اسامی برخی پزشکانی که در بمباران‌های غزه به شهادت رسیدند از بیمارستان سنت توماس در مرکز لندن تا ساختمان نخست وزیری انگلیس راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند و حمایت از اسرائیل را حمایت از جنایات جنگی و نسل کشی فلسطینیان دانستند.
یک پزشک حاضر در این تظاهرات که خود را پزشک متخصص اطفال در لندن معرفی کرده است گفت: بخاطر جنایاتی که اسراییل در غزه مرتکب شده اینجاییم. من یک پزشکم و نخستین درخواست ما اتش بس فوری و دایمی در غزه است.
یک شهر وند انگلیسی نیز در این باره گفت: توقف کشتار مردم غزه و آتش بس دائمی خواست اصلی ماست. آنچه در غزه در حال وقوع است جنگ نیست بلکه نسل کشی است. ما آمده ایم از دولتمان بخواهیم به خواست مردم توجه کند و به جای جنگ از آتش بس فوری حمایت کند.
پزشکان و دیگر کارکنان بخش بهداشت و درمان انگلیس در این تظاهرات همچنین تاکید کردند تا توقف نسل کشی فلسطینیان و پایان دادن به بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در غزه به مبارزه خود با شیوه‌های مختلف ادامه خواهند داد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش اعتراضات دانشجویی در استرالیا

تجمعات دانشجویی حمایت از فلسطین دردیگر دانشگاه‌های استرالیا

سر دادن شعار ضد مینوشه شفیق ،شرمت باد

دانشجویان و معترضان هوادار فلسطین جلو منزل رئیس دانشگاه کلمبیا نیویورک ، مینوشه شرمت باد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.