سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رکوردشکنی «کارتن‌خوابی» در آمریکا و انگلیس

رکوردشکنی «کارتن‌خوابی» در آمریکا و انگلیس

در آستانه سال نوی میلادی گزارش‌های رسمی در رسانه‌های غربی از رکوردشکنی کارتن خوابی در آمریکا و انگلیس حکایت دارد.

دولت‌های آمریکا و انگلیس در حالی که این روزها به صورت تمام قد، تمام توان خود را برای حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی بسیج کرده‌اند اما در داخل کشورهای خود با بحران تشدید بی‌خانمانی در بین مردم دست و پنجه نرم می‌کنند. به گفته کارشناسان با بودجه‌های که این دولت‌ها صرف جنگ‌افروزی در غرب آسیا می‌کنند تمامی مشکلات مثل بی‌خانمانی، فرسودگی زیرساخت‌ها و فقر فزاینده را می‌شود حل کرد.

در آمریکا بر اساس اعلام وزارت مسکن دولت بایدن، بی‌خانمانی در این کشور به دلیل افزایش قیمت مسکن و کاهش کمک‌هایی که در طول پاندمی کرونا ارائه می‌شد، اکنون در بالاترین حد خود قرار دارد.‌، این گزارش که جمعه از سوی وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا منتشر شد، نشان می‌دهد تعداد افرادی که بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند، از سال گذشته تاکنون ۱۲ درصد یا به عبارتی بیش از ۷۰ هزار مورد افزایش یافته است. نتایج این سرشماری بالاترین سطح بی‌خانمانی را از زمانی که این وزارتخانه بررسی این موضوع را در سال ۲۰۰۷ آغاز کرد، نشان می‌دهد.

«مارسیا فاج» وزیر مسکن و توسعه شهری آمریکا گفت که این نتایج نشان‌دهنده نیاز «فوری» به راه‌حل‌هاست.

او در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «بی‌خانمانی نباید در ایالات متحده وجود داشته باشد. داده‌های منتشر شده، بر نیاز فوری به حمایت از راه‌حل‌ها و استراتژی‌های اثبات‌شده که به مردم کمک کند به سرعت از بی‌خانمانی خارج شوند و در وهله اول از بی‌خانمانی هم جلوگیری می‌کند، تأکید دارد.»

به گزارش وبگاه هیل، در حالی که این افزایش نشان‌دهنده افرادی در همه گروه‌های جمعیتی است، خانواده‌های دارای فرزند افزایش حتی بیشتر و نزدیک به ۱۶ درصد را تجربه کردند. براساس این گزارش، افزایش بی‌خانمانی در افراد به طور کلی ۱۱ درصد بود. طبق تقسیم نژادی،‌ آسیایی- ‌آمریکایی‌ها با ۴۰ درصد، با بیشترین افزایش بی‌خانمانی مواجه شدند.

سیاه‌پوستان آمریکایی تقریبا ۳۷ درصد از افراد بی‌خانمان را تشکیل می‌دهند، در حالی که آن‌هایی که اسپانیایی‌تبار یا لاتین‌تبار بودند ۳۳ درصد از کل را تشکیل می‌دادند. وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا اشاره کرد که بیش از یک‌چهارم جمعیت بی‌خانمان بالای ۵۴ سال سن دارند.

«جف اولیوت» مدیر اجرائی شورای بین سازمانی آمریکا نیز در مورد بی‌خانمان‌ها، گفت که عوامل متعددی پشت این مشکل هستند.

اولیوت گفت: «مهم‌ترین دلایل کمبود خانه‌های مقرون به‌صرفه و هزینه بالای مسکن است که باعث شده بسیاری از آمریکایی‌ها فقط از عهده نیازهای اولیه برآیند و صرفاً یک بحران تا بی‌خانمانی فاصله داشته باشند و اگر کار نکنند، بی‌خانمان می‌شوند». بر اساس این گزارش بیشترین جمعیت بی‌خانمان‌های آمریکا در چهار ایالت کالیفرنیا، نیویورک، فلوریدا و واشنگتن هستند. با این حال، نیوهمپشایر و نیومکزیکو به ترتیب با ۵۲ درصد و ۵۰ درصد بیشترین افزایش بی‌خانمانی را داشتند. «امپایر استیت» با افزایش ۳۹ درصدی در جایگاه سوم قرار گرفت. این گزارش همچنین تأکید کرد که تعداد افرادی که بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند در ۲۵ ایالت و واشنگتن دی‌سی کاهش یافته است.

آمار تکان دهنده بی‌خانمان‌ها در انگلیس

همزمان با آمریکا گزارش‌ها از انگلیس نیز نشان می‌دهد که معضل بی‌خانمانی در آستانه تعطیلات سال نو میلادی در این کشور وضعیت بحرانی به خود گرفته است. در همین رابطه بزرگ‌ترین خیریه بی‌خانمان‌ها در انگلیس با انتشار آماری تکان‌دهنده در آستانه کریسمس اعلام کرد که ۳۰۰ هزار نفر در بحبوحه اوضاع بغرنج اقتصادی در این کشور مجبورند که در خیابان‌ها چادر بزنند و شب‌های سرد زمستانی را در چنین وضعی سپری کنند. به گزارش ایرنا، مؤسسه «شلتر» (به معنای سرپناه) در تازه‌ترین گزارشی که روز شنبه منتشر شد اعلام کرد که آمار بی‌خانمان‌ها در کریسمس امسال ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. بر اساس گزارش این موسسه، ۳۰۹ هزار و ۵۵۰ نفر در سال ۲۰۲۳ بی‌خانمان بوده و بیشتر آن‌ها در چادر و خوابگاه سکونت داشته‌اند.این درحالی‌است که طبق آمار سال گذشته، ۲۷۱ هزار و ۴۲۱ نفر بی‌خانمان بوده‌اند و از این حیث امسال ۳۸ هزار و ۱۲۹ نفر به صف بی‌خانمان‌ها اضافه شده‌اند. «پولی نیت» مدیرعامل «شلتر» در این باره گفت: «بی‌خانمانی در فهرست کریسمس هیچ‌کس نیست، اما ۳۰۹ هزار نفر ایام پایانی امسال را در خوابگاه سپری می‌کنند.» وی وضعیت مسکن در انگلیس را اضطراری توصیف و تصریح کرد که فقدان سرمایه‌گذاری دولت در این بخش سبب شده تا «مردم نتوانند از عهده پرداخت اجاره‌های سرسام آور برآیند و تعداد بی‌خانمان‌ها رو به افزایش است» «شلتر» می‌گوید که این گزارش را بر اساس آمارهای رسمی دولت، داده‌های خیریه «هوملس لینک» و پاسخ شوراهای شهر جمع‌آوری کرده است. این مؤسسه یافته‌های خود را تصویری از تعداد افرادی که هر شب در سال ۲۰۲۳ بی‌خانمان بوده‌اند توصیف اما تصریح کرد که ارقام واقعی ممکن است به دلیل «بی‌خانمان‌های پنهان» بیشتر باشد. روزنامه انگلیسی گاردین هم گزارش داده است که ‌ حدود ۶.۵ میلیون نفر در فصل تعطیلات برای گرم کردن خانه‌های خود با مشکل مواجه هستند، در حالی که ۲.۷ میلیون نفر باید بین خرید غذا یا هدیه یکی را انتخاب کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رفتار آمریکا در قبال دانشجویان حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد

رفتار خشونت‌آمیز آمریکا با«اعتراض بدون خشونت و تخریب» دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، دلیل دیگری بر اثبات موضع جمهوری اسلامی ایران در بدبینی به دولت آمریکا دانستند.

ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا در دانشگاههای سراسر آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.