سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / حسینی: بدخواهان تلاش می‌کنند مردم در جریان اقدامات امیدآفرین دولت قرار نگیرند

حسینی: بدخواهان تلاش می‌کنند مردم در جریان اقدامات امیدآفرین دولت قرار نگیرند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بدخواهان با فضاسازی‌های کاذب تلاش می‌کنند مردم در جریان اقدامات امیدآفرین دولت قرار نگیرند که در مقابل، با تبیین درست و هنرمندانه می‌توان امید و نشاط را که لازمه مشارکت است، در سطح جامعه تقویت کرد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در همایش فصلی و عمومی مدیران مدارس دولتی و غیردولتی منطقه ۱۱ تهران با موضوع «انتخابات و اصل مشارکت رأی اولی‌ها» اهتمام آموزش و پرورش به این موضوع را قابل تقدیر و ارزشمند توصیف کرد و گفت: کمتر از ۸۰ روز تا زمان برگزاری انتخابات باقی مانده و رسالت سنگینی بر دوش یکایک ما است که با آگاه ساختن دانش‌آموزان نسبت به اهمیت مشارکت در انتخابات، ظرفیت و توان آنان برای ایجاد انگیزه و نشاط سیاسی در جامعه فعال شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با بیان اینکه پایه و اساس نظام اسلامی بر رأی و نظر مردم استوار است، گفت: در نظام ایران در کنار اسلامیت، جمهوریت و مردم‌سالاری حاکم است و تمام شئون اساسی کشور با رأی و نظر مردم اداره می‌شود، لذا امام راحل در اوایل انقلاب در واکنش به سخنان برخی لیبرال‌ها که از مردم خواستند که مدیریت کشور را به آنان بسپرند و خود به زندگی روزمره مشغول شوند، با صراحت نهیب زدند که مردم باید در امور سیاسی و اجتماعی و دیگر حوزه‌ها در عرصه باشند و صحنه را ترک نکنند.

حسینی تصریح‌کرد: اگر در برخی از حکومت‌ها و جمهوری‌ها، مردم اثرگذاری و دخالت چندانی در اداره امور نداشته و امکان کسب مناصب بالای مدیریتی را ندارند، اما در نظام جمهوری اسلامی همه ارکان نظام بی‌واسطه و احیانا با واسطه توسط مردم انتخاب می‌شوند و این امکان وجود دارد که حتی یک فرد عادی به خاطر شایستگی در مناصب و مسئولیت‌های مهم کشوری قرار گیرد که مصداق بارز آن، معلم شهید رجایی که از دستفروشی به وزارت، صدارت و ریاست‌‌جمهوری رسید و در ۴۵ سال گذشته از این نمونه‌ها فراوان داشته‌ایم که افرادی در پرتو سخت‌کوشی به موقعیت‌های ممتازی رسیده‌اند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه معلمان و فرهنگیان جزو گروه‌های مرجع بوده و از پایگاه مردمی مناسبی برخوردار هستند، اظهار کرد: باید از این فرصت برای تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات و جایگاه اثرگذار مجلس شورای اسلامی در اداره امور کشور استفاده و جوانان و نوجوانان را نسبت به این موضوعات آگاه کرد.

حسینی گفت: باید افراد دلسوز، متعهد و انقلابی انتخاب شوند که در تعارض منافع، مصالح ملی و عمومی را بر منافع شخصی، باندی و گروهی ترجیح دهند. شاید این ذهنیت وجود داشته باشد که اساسا مجلس اهمیت و نقش چندانی در کشور ندارد، لذا باید به خوبی تبیین شود که برخلاف برخی کشورها مجلس در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه مهم و اساسی برخوردار است و اقدامات و مصوبات اساسی دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی (شامل سیاست خارجی) باید از مجرای مجلس بگذرد. مجلس در حوزه تقنین، بررسی و تصویب بودجه و برنامه ۵ ساله، رأی اعتماد به وزرا و نظارت، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. نمایندگان مجلس می‌توانند از وزیر و حتی رئیس‌جمهور سؤال یا وزیر را استیضاح و حتی او را عزل کنند.

وی افزود: فصل ششم قانون اساسی و از اصل ۶۲ تا اصل ۹۰ به جایگاه و اختیارات مجلس شورای اسلامی اختصاص دارد. نماینده مجلس می‌تواند در همه امور کشور تحقیق و تفحص و در همه امور اظهارنظر کند، لذا ضرورت دارد افراد کارآمد و شایسته‌ای انتخاب شوند و معلمان با اشراف کامل به اهمیت این موضوع، می‌توانند به ابهامات و سؤالاتی که در ذهن دانش‌آموزان است، پاسخ‌های مستند و منطقی داده و آنان را متقاعد کنند.

معاون رئیس‌جمهور همچنین تشریح اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی را در ایجاد امید و نشاط در جامعه حائز اهمیت دانست و گفت: در این دولت طرح‌های بزرگی با افزایش درآمدهای کشور در بخش‌های مختلف به اجرا در آمده است که در اشتغالزایی، رفع نیازهای کشور و مردم و غلبه بر کمبودها و کاستی‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است، از جمله می‌توان به فاز ۱۱ پارس جنوبی اشاره کرد که برآورد شده سالانه ۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

حسینی اضافه کرد: اهتمام دولت در فعال کردن ۶ هزار واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل و حمایت از حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان آثار و تبعات اقتصادی دارد که نفع آن به مردم می‌رسد، اما بدخواهان با فضاسازی‌های کاذب تلاش می‌کنند مردم در جریان اینگونه اقدامات امیدآفرین قرار نگیرند که در مقابل با تبیین درست و هنرمندانه می‌توان امید و نشاط را که لازمه مشارکت است در سطح جامعه تقویت کرد.

معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: معلمان با تبیین درست و واقعی موضوعات می‌توانند تلاش عده‌ای که می‌خواهند با روایت ناقص، اهداف باندی و گروهی خود را دنبال کرده و نظام را به فساد متهم کنند، ناکام بگذارند. اینکه نظام با چنین مواردی برخورد می‌کند و حتی در گذشته با برادر رئیس‌جمهور و برادر معاون اول برخورد می‌شود، نشان می‌دهد که در مجموع سیستم سالم است و مدام مراقبت و نظارت دارد که فساد شکل نگیرد و اگر فسادی شکل گرفت با آن برخورد شود. دولت مردمی و عدالت‌محور نیز با جدیت در تلاش است در همه امور به سمت شفافیت حرکت کند و مواردی مانند صدور الکترونیکی مجوزها برای این است که مفسده‌ای شکل نگیرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به حوادث غزه اشاره کرد و گفت: پارسال در چنین ایامی به بهانه فوت یک زن در ایران، بلوا و آشوب برپا کردند و در سطح جهانی به دنبال ایجاد اجاع علیه ملت ایران بودند، اما امروز همان کسانی که دم از آزادی و دموکراسی و حقوق بشر می‌زدند، در مقابل کشته شدن هزاران کودک و زن نه تنها حرفی نمی‌زنند و محکوم نمی‌کنند، بلکه در نهایت بی‌شرمی، از نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کنند، لذا وظیفه داریم چهره بزک کرده نظام سلطه شیطانی را به نسل جوان و نوجوان معرفی کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر امروز رزمندگان مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و حامیانش ایستاده‌اند و با تمام وجود مقاومت و پایمردی می‌کنند، به خاطر این است که با الهام از انقلاب اسلامی متوجه شده‌اند که سازش و تسلیم فایده‌ای ندارد و صهیونیست‌ها و نظام سلطه تعهدی به عهد و پیمان ندارند، لذا تنها راه احقاق حقوقشان، مقاومت است.

پایان پیام/

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مردم در سراسر کشور دوستان را خوشحال و بدخواهان را ناامید کردند

وفاداری خود به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پیش چشم دوست و دشمن قرار دادند.

قیمت خودکار بیک چنده؟؟

هویدا نخست وزیر رژیم پهلوی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.