سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / فواید درمانی گل نرگس در فصل سرد سال

فواید درمانی گل نرگس در فصل سرد سال

بو کردن گل نرگس خاصیت درمانی به خصوص برای قلب و مغز دارد و توصیه شده است که این گل خوشبو را بو کنیم.

  اصفهان ؛ پرورش دهنده گل وگیاه در اصفهان گفت: هر سال با سرد شدن هوا، فصل برداشت گل نرگس نیز فرا میرسد و خیلی ها طرفدار خریدن گل نرگس هستند.

آقای خدابخشی از جانبازان دفاع مقدس افزود: نرگس، گلی خوشبو با رایحه درمانی شگفت انگیز است. وی گفت: اطبا از روزگاران قدیم، بوییدن عطر گل نرگس را برای تقویت مغز بسیار توصیه میکرده اند.

این پرورش دهنده گل وگیاه افزود: این رایحه فرد را از سردردهای مداوم رهایی میبخشد و گرفتگی بینی فرد را درمان میکند، خاصیت ضد عفونی کنندگی عطر گل نرگس موجب میشود که رشد سلولهای سرطانی در بدن افراد متوقف شود.آقای خدابخشی گفت: از دیگر فواید عطر گل نرگس درمان افسردگی، آلزایمر، ورم و جوش است.

به فرموده پیامبر اکرم (ص) گل نرگس را حداقل در هر روز یا در هر هفته یا در هر ماه یا در هر سال و یا در طول عمر یک بار بو کنید؛ چون در دل انسان ریشهای از جنون و جذام موجود است که استشمام گل نرگس آن را از بین میبرد.استفاده از گل نرگس در پزشکی مدرن نیز شناخته شده است.روانشناسان بویایی معتقدند که بوی گل، مغز ما را تحریک میکند تا دوپامین، ماده شیمیایی طبیعی «خوشبختی» به همراه خاطرهسازی را برایمان ایجاد کند.

None

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ عنترنشنال

کارتونیست: سید محمدجواد طاهری

رتبه سیزدهم جهان برای ایران در سلول درمانی

ایران از نظر تولید علم در حوزه سلول درمانی در رتبه سیزدهم جهان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.