سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تجمع حامیان فلسطین در کالیفرنیا با شعار «جوی نسل‌کش»

تجمع حامیان فلسطین در کالیفرنیا با شعار «جوی نسل‌کش»

صدها تن از حامیان فلسطین در جریان مراسم مربوط به جمع‌آوری کمک‌های مالی انتخاباتی بایدن در کالیفرنیا تجمع کرده و در حمایت از مردم غزه جو بایدن را «جوی نسل‌کش» خطاب کردند.

حمایت گسترده دولت آمریکا از جنایت‌های رژیم اسرائیل در جریان جنگ اخیر به شدت افکار عمومی آمریکا را علیه جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی این کشور کرده است. طی 2 ماه گذشته در شهرهای مختلف آمریکا صدها هزار تن با حضور در خیابان‌ها ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین از بایدن به دلیل ادامه حمایت‌ها از رژیم کودک‌کش اسرائیل انتقاد کردند. در جریان سفر بایدن به کالیفرنیا نیز جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی سال ۲۰۲۴ در آمریکا صدها تن از معترضان به سیاست‌های رئیس‌جمهور کشورشان در محل سخنرانی بایدن تجمع کرده و علیه وی شعار سر دادند. به گزارش فارس به نقل از «لس‌آنجلس تایم»، معترضان حامی فلسطین این‌بار با صدای بلندتری فریاد زده و شعار سر دادند و خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و پایان دادن به کمک‌های مالی و نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی شدند. معترضان رئیس‌جمهور آمریکا را در شعارهای خود، «جوی نسل‌کش» خطاب کردند.

معترضان رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر افرادی را که در مراسم جمع‌آوری کمک مالی شرکت کرده بودند، به حمایت از «نسل‌کشی» در فلسطین متهم کردند و حتی علیه رژیم صهیونیستی، نیروهای دفاعی این رژیم و پلیس لس‌آنجلس هم شعار سر دادند. بر اساس این گزارش برخی از افراد بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «به تمامی کمک‌های آمریکا به اسرائیل پایان دهید» و یا اینکه «مردم آمریکا اجازه ندهید مالیات‌های شما برای کشتن نوزادان سرمایه‌گذاری شود». آنها با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال آینده عنوان کردند: نوامبر(آبان 1403) بیاید ما هم این روزها را به یاد خواهیم آورد. اکثر معترضان به حمایت از فلسطین چفیه پوشیده و پرچم‌ فلسطین را در دست گرفته بودند.

بر اساس این گزارش تحت تاثیر تداوم این تظاهرات پلیس آمریکا جهت متفرق کردن معترضان وارد عمل شده و اقدام آنها جهت تجمع را «غیرقانونی» عنوان کرد. با این حال برخی از افسران پلیس مورد اصابت تخم‌مرغ‌هایی قرار گرفتند که معترضان به سمت‌شان پرتاب می‌کردند. تظاهرات از راهپیمایی ساده فراتر رفته و حتی بخشی از خیابان‌های شهر هم مسدود شد. این اتفاقات در حالی رخ داد که بایدن در جریان مراسم جمع‌آوری کمک مالی حدود ۱۱ دقیقه صحبت کرد اما هیچ اشاره‌ای به جنگ غزه نکرد. به گفته اداره پلیس لس‌آنجلس نزدیک به ۲۴۰ افسر پلیس برای متفرق کردن معترضان در صحنه حضور پیدا کردند. تظاهرات کنونی به یک جنبش سراسری از سوی معترضان تبدیل شده است که همگی خواستار آتش‌بس در نوار غزه و پایان دادن به کمک‌های مالی و نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی هستند.

مخالفت دو سوم مردم آمریکا با رویکرد بایدن در غزه

از سوی دیگر نتایج یک نظرسنجی هم نشان می‌دهد که تنها یک‌سوم از آمریکایی‌ها واکنش بایدن را به جنگ غزه تایید می‌کنند. بر اساس این نظرسنجی که توسط مؤسسه «پیو» انجام شده، ۵۱درصد از جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده از واکنش دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال جنگ غزه ناراضی هستند و ۲۸درصد آن را تایید کردند. ۴۴درصد از دموکرات‌ها هم در این نظرسنجی نشان دادند که واکنش بایدن را تایید می‌کنند در حالی که ۳۳درصد گفتند با آن موافق نیستند و ۲۲درصد نیز گفتند که هنوز درباره این مسئله مطمئن نیستند. به گزارش ایسنا به نقل از پالتیکو، این نظرسنجی در حالی برگزار شده که یک سال تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است. در این نظرسنجی همچنین مشخص شد، اختلاف درباره این جنگ همچنین تفاوت ذهنی و فکری نسل‌های آمریکایی را نیز نشان می‌دهد؛ جوان‌ترها به شدت بابت واکنش بایدن به جنگ غزه تردید دارند. شرکت‌کنندگان زیر ۳۰ سال از دولت بایدن به شدت انتقاد می‌کنند. تنها ۱۹درصد واکنش کاخ‌سفید را تایید و ۴۶درصد نیز آن را رد کردند. مسن‌ترها نیز به صورت عموم نسبت به واکنش بایدن کمتر منفی بودند.

«جوی نسل کُش»؛ شعار حامیان فلسطین در تجمع انتخاباتی بایدن در کالیفرنیاجماران - نسل جوان آمریکایی بایدن را شریک نسل کشی فلسطینی ها می داند - صاحب‌خبر

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رفتار آمریکا در قبال دانشجویان حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد

رفتار خشونت‌آمیز آمریکا با«اعتراض بدون خشونت و تخریب» دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، دلیل دیگری بر اثبات موضع جمهوری اسلامی ایران در بدبینی به دولت آمریکا دانستند.

ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا در دانشگاههای سراسر آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.