سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / صوت / قرآن کریم / امداد غیبی/ روایت کردن دوران اسارت از زبان اسرائیلی ها _۵۱

امداد غیبی/ روایت کردن دوران اسارت از زبان اسرائیلی ها _۵۱

ارتش اسرائیل اعتراف کرد که ۸ تن از سربازانش کشته و دو تن از آنها نیز به اسارت گرفته شدند و اسرائیلیها میگویند حزب الله در ساعت نه صبح دیروز عملیات موشکباران کردن تعدادی از شهرکهای اسرائیلی در بخش شمالی سرزمینهای اشغالی را آغاز کرد اما خیلی زود معلوم شد که این کار به عنوان عملیات حقیقی و جنگی نبود، بلکه حکم عملیات گمراه کننده ای را داشت و منظور اصلی اسیر گرفتن سربازان ارتش اسرائیل بود!

و این روایت اسرائیلیها ادامه میدهد که عملیات نیروهای حزب الله این گونه بود که از موشک اندازهای  ضد تانک و ضد نفربرهای زرهی «هامر» استفاده می کردند که در منطقه زرعیت عینا الشعب، نزدیک دیوار مرزی و حائل بین لبنان و اسرائیل بود قابل ذکر است که در این نفربرهای گشتی سربازان وظیفه لشکر پنجم حضور داشتند که از مواجه شدن با این عملیات خبر دادند  

از این گذشته تلویزیون اسرائیل نیز به این مطلب اشاره کرده بود که این دو سرباز اسرائیلی مجروح پیش از این که نیروهای حزب الله از راه برسند و آنها را به اسارت بگیرند از مواجه شدن با این عملیات خبر داده بودند و مطابق گفته اسرائیلی ها رزمندگان مقاومت به اندازه ۲۰۰ متر پشت دیوار مرزی در داخل سرزمین های اشغالی نفوذ کردند تا به این دو نفربر از کار افتاده برسند. یکی از افسران اسرائیلی میگوید: رزمندگان حزب الله برای عبور از دیوار الکترونی مرزی از نردبان استفاده کردند.

نهایتاً این عملیات منتهی شد به کشته شدن ۳ تن و مجروحیت ۲ نفر دیگر که حال یکی از آنها و خیم گزارش شده است، همچنین دو نفر از سربازان اسرائیلی به اسارت درآمدند که یکی از آنها سرباز نظامی و راننده نفربر «هامر و دیگری یکی از نیروهای احتیاط بود.

البته باور ارتش اسرائیل بر این اساس بود که رزمندگان حزب الله برای این عملیات از قبل آماده شده بودند و لذا ماشینهایی را برای حمل سربازان اسیر شده و انتقال فوری آنان آماده کرده بودند. جسد سومین سرباز اسرائیلی در روند عقب نشینی نیروهای حزب الله به داخل مرزهای لبنان پیدا شد و این معلوم می کند که آنان ابتدا او را حمل، سپس به دلایلی نامعلوم رهایش کردند.

روزنامه هاآرتص اسرائیلی میگوید این دو سرباز به نامهای زیر می باشند

۱ نشاین ترجمان ۲۴ ساله

۲- ایال بنین، ۲۲ ساله.

در این مرحله، ارتش اسرائیل تصمیم گرفت، نیروهای خود را به داخل اراضی لبنان وارد کند این بود که تانک های  میرکاوا سیمان  به اندازه ۷۰ متر پیشروی کردند اما بسرعت مورد اصابت واقع و بکلی منهدم شدند، آن هم به واسطه تله انفجاری ۲۰۰ کیلوگرمی و موشک های ضد زره، باعث شد هر چهار نفر خدمه آن کشته شوند. البته تلاشهای زیادی از  جانب ارتش اسرائیل برای بردن تانک آسیب دیده و بازگرداندن اجساد کشته ها تا پاسی از شب گذشته ادامه داشت اما بدون فایده بود بلکه به کشته شدن یکی دیگر از سربازان منجر شد!

همچنین ارتش اسرائیل میگوید آمادگی های رزمی حزب الله گسترده و وسیع بود و تیمهای عملیاتی آنها به اجرای طرح هجوم دیگری جهت یورش به مواضع نظامی مناطق غربی اسرائیل روی آوردند.

منابع صهیونیستی اعتراف کردند که عملیات حزب الله در محلی صورت گرفت که برای گروههای تجسس و مراقبت اسرائیلی دشوار بود آنان را رصد کنند و اساساً یکی از افسران اسرائیلی می گوید: هیچ بعید نیست که رزمندگان حزب الله از یگانهای ویژه ای هستند که برای این عملیات پس از شکست قبلی آنان در منطقه «غجر»، در نوامبر سال گذشته برنامه ریزی کرده اند و مطابق برآورد صهیونیستها، تمامی اقدامات بر این اساس بود که حزب الله عملیات خود را در منطقه از رعیت جهت به اسارت گرفتن سربازان آغاز خواهد کرد با این وصف عملیات در همان جا با موفقیت کامل رو به رو شد  

همچنین منابع اسرائیلی میگویند آن دو سرباز زخمی (اسرائیلی) پس از ۲۰ دقیقه توانستند مرکز فرماندهی خود را در منطقه «بیرانیت» از وقوع عملیات مطلع کنند آنگاه پس از گذشت ۲۰ دقیقه اولین گشتی به سراغ آنها آمد، و صهیونیستها هیچ حرکتی انجام ندادند مگر بعد از ۲۰ دقیقه به این معنی که آنها ۶۰ دقیقه در اقدامات خود تأخیر داشتند و عملاً این مدت کافی بود که حزب الله بتواند دو اسیر را به جایی امن و دور از صحنه نبرد منتقل کند، آن چنان که آقای سید حسن نصر الله تعبیر کردند  

اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

 برگرفته از:

کتاب معجزات و کرامات نبرد “الوعد الصادق” تحکیم پیروزی الهی برای مقاومت اسلامی لبنان

کتاب الوعد الصادق٬

نویسنده ماجد ناصرالزبیدی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حملات ایران دو پایگاه اصلی نیروی هوایی را منهدم کرد

ایتمار بن گویر نابودی اسرائیل

فقط خودمان بودیم.

عبدالله گنجی آنچه مهم‌تر است اینکه در آن شب مدافعان مقابل ما، چهار قدرت اتمی دنیا، یعنی امریکا، فرانسه، انگلیس و اسرائیل بودند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.