سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / ترکیب لیمو ترش و عسل؛ معجزه‌ای از طبیعت

ترکیب لیمو ترش و عسل؛ معجزه‌ای از طبیعت

نوشیدن یک فنجان آب گرم به همراه عسل و لیمو ترش، سلامتی و آرامش را جرعه‌جرعه برای شما به‌ارمغان می‌آورد.

 خواص لیمو ترش و عسل بی‌شمار است و از سوزاندن چربی و پاک‌سازی بدن تا سلامت پوست و مو را در بر می‌گیرد. خواص معجزه‌آسایی که از دل طبیعت بیرون آمده و روح و جان را صیقل می‌دهد.

خواص عسل و لیمو ترش

عسل و لیمو ترش دو ماده غذایی پرطرفدار هستند که برای مزه‌دار کردن بسیاری از نوشیدنی‌ها و غذا‌ها مورد‌استفاده قرار می‌گیرند.

شناخت خواص عسل و لیمو ترش به شما کمک می‌کند بتوانید از این مواد غذایی بیشترین بهره را ببرید و با مصرف آگاهانه آن‌ها تندرستی و نشاط را به خود و عزیزان‌تان هدیه دهید.

ترکیب این دو ماده نتایج شگفت‌انگیزی به‌همراه دارد.

خواص عسل

 

عسل فواید زیادی برای بدن دارد. این ماده مغذی با دارا بودن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به همراه آمینو‌‌اسید و قند‌های مختلف، انرژی و سلامت بدن را تضمین می‌کند.

آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد‌باکتری در عسل به دفع سموم از بدن و داشتن پوستی شاداب و سالم کمک می‌کنند. این ماده مغذی با جذب کلسیم و جلوگیری از پوکی استخوان از فرتوت شدن بدن جلوگیری می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که وجود گرده در عسل در کاهش علائم آلرژی‌های فصلی اثر‌بخش است و با تولید آنتی‌بادی در نقش یک واکسن طبیعی با حساسیت فصلی می‌جنگد.

درمان بیماری‌های گوارشی ، پیشگیری از سرطان، درمان بی‌خوابی، تقویت قوای جنسی و کمک به بهبود زخم تنها بخشی از خواص فراوان عسل طبیعی است.

 

خواص لیمو ترش

خواص لیمو ترش و طعم و بوی بی‌نظیرش سبب شده این ماده غذایی به بخش جدایی ناپذیری از رژیم غذایی افراد در سراسر جهان تبدیل شود. لیمو ترش سرشار از ویتامین‌های مختلف است.

ویتامین C در پیشگیری از بیماری‌های قلبی، عروقی، دهان، لثه و سرطان موثر است.

این آنتی‌اکسیدان موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و کبد چرب را نیز بهبود می‌بخشد. ویتامین‌های گروه B در تقویت سیستم عصبی و سلامت پوست و مو نقش مهمی دارند.

ویتامین‌های A و E، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و فسفر از دیگر عناصر موجود در لیمو ترش هستند.

کاهش التهاب و عفونت‌های ویروسی، افزایش انرژی، کاهش قند خون و درمان کم‌خونی تنها بخشی از فواید فراوان مصرف این ماده غذایی معجزه‌گر به‌شمار می‌روند.

 

آب جوش و عسل و آبلیمو برای سرماخوردگی

خواص لیمو ترش و عسل را به طور جداگانه بررسی کردیم. حال می‌خواهیم به ترکیب این دو ماده مغذی و فواید بی‌شمار‌ش بپردازیم. برای تهیه این نوشیدنی پرخاصیت ابتدا باید بگذارید دمای آب جوش کاهش یابد به طوری که گلو را نسوزاند. سپس به لیوان آب گرم خود دو قاشق چای‌خوری عسل و به همان نسبت آبلیمو اضافه کنید و کاملا هم بزنید.

این ترکیب در درمان سرماخوردگی بسیار ثمر‌بخش است و مصرف 3 تا  4 لیوان از این نوشیدنی در روز به روند بهبود بیماری سرعت می‌بخشد. هم عسل و هم لیمو ترش در کاهش التهاب و از بین بردن عفونت نقش بسزایی دارند و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کنند.

ترکیب این دو ماده غذایی به بهبود گلودرد و بدن‌درد کمک شایانی می‌کند و علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را تسکین می‌دهد. یاد‌تان باشد مصرف این ترکیب و گنجاندنش در رژیم غذایی در پیشگیری از سرماخوردگی و بسیاری از بیماری‌ها مفید و تاثیر‌گذار است و وزن را کنترل می‌کند.

شربت آبلیمو عسل برای سرفه

سرفه‌های شدید و طولانی‌ به گلو آسیب وارد می‌زنند و آدم را کلافه می‌کنند. شربت آبلیمو عسل ترکیبی بی‌نظیر است که با خواص فوق‌العاده‌اش عفونت‌های مجاری تنفسی را از بین برده و سرفه را التیام می‌دهد.

عسل با مرطوب کردن دستگاه تنفسی و ویتامین C موجود در آبلیمو با تحریک گلبول‌های سفید و تقویت سیستم ایمنی، عفونت را از بین می‌برند و در درمان سرفه اثر‌بخش هستند.

 

خواص عسل و آبلیمو ناشتا

نوشیدن شربت آبلیمو عسل به صورت ناشتا در چربی‌سوزی بسیار موثر است. مصرف این نوشیدنی پیش از صبحانه موجب افزایش انرژی شما می‌شود.

قند‌های فروکتوز و گلوکوز موجود در عسل نیروی زیادی تولید می‌کنند و عناصر مختلف تشکیل‌دهنده لیمو نیز سرعت متابولیسم را افزایش می‌دهند.

سایر خواص لیمو ترش و عسل نیز در حالت ناشتا بیشتر است و مصرف ترکیب این مواد با شکم خالی تاثیرشان را در سلامت شما دو‌چندان می‌کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ ماه عسل!

انقلاب اسلامی ۴۵ ساله

عکس‌های برگزیده مسابقه جهانی عکاسی «حفاظت از طبیعت»

مسابقه جهانی عکاسی طبیعت با عنوان «حفاظت از طبیعت ۲۰۲۳»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.