سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در کاخ کرملین/ پوتین: ما بسیار خرسندیم که این فرصت را داریم تا در مسکو میزبان شما باشیم

دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در کاخ کرملین/ پوتین: ما بسیار خرسندیم که این فرصت را داریم تا در مسکو میزبان شما باشیم

 توسعه است؛ موجب امتنان خواهد بود که بهترین آرزوها را خدمت مقام معظم رهبری برسانید، چون ایشان از روابط ما حمایت می‌کنند.
وی ادامه داد: حجم مبادله کالا به ۵ میلیارد دلار رسیده ، همکارانم به من خبر دادند یک نمایشگاه در تاریخ های ۴ و ۷ اکتبر در ایران برگزار شده بود، شرکت کنندگان روسی آن نمایشگاه، علاقه به حضور در نمایشگاه داشتند و کسانی که به آن نمایشگاه آمده بودند خیلی خوشحال بودند با شرکای خود گفتگو کنند.
رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه ما چند پروژه بزرگ زیرساختی داریم که در حال انجام آنها هستیم، گفت: در زمینه حمل و نقل مثلا راه آهن یا قراردادهایی که به طور سنتی در زمینه انرژی توسعه می یابند ، همچنین در زمینه تحصیلی هم روابط خوبی داریم چون دانشجویان ایرانی و روسی در دانشگاه های یکدیگر تحصیل می کنند به طور فعالانه در همه عرصه ها کارمان را به پیش می بریم.
پوتین با بیان اینکه خیلی خوشحالم که میزبان شما در مسکو شده ام، اظهار داشت: مهم این است که امروز در زمینه مسائل منطقه ای به ویژه اوضاع قلسطین تبادل نظر کنیم.
به آیت الله رئیسی که به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به این کشور سفر کرده است، با استقبال الکساندر نواک معاون نخست وزیر و و آندری رودنکو معاون وزیر خارجه این کشور وارد فرودگاه بین المللی ونووکوا مسکو شد.مقامات دو کشور پس از استقرار در جایگاه و نواخته شدن سرود ملی از یگان تشریف سان دیدند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین میزبان رئیس جمهوری اسلامی ایران است.
رایزنی در خصوص مسائل دوجانبه از جمله تعاملات اقتصادی و نیز گفتگو در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه موضوع فلسطین و تحولات غزه اصلی‌ترین دستور کار رئیس جمهور در این سفر یک‌روزه است.
طبق اعلام قبلی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز (چهارشنبه ۱۵ آذر) و یک روز پیش از میزبانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، به عربستان و امارات سفر کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رییسی پیش از عزیمت به پاکستان، تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

رئیس‌ جمهور عازم پاکستان شد

پوتین در گفتگو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.