سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تهیه ۷ غذا با باقیمانده برنج

تهیه ۷ غذا با باقیمانده برنج

برنج را می توان در بسیاری از غذاها از جمله دسرها و تهیه میان وعده های خوشمزه مورد استفاده قرار داد.

  در ایران برنج پایه اصلی غذایی است و انوع اقسام خورشها را همراه برنج طبخ میکنند، در ایران حتی انواع غذای برنجی وجود دارد که پلو در انتهای نام آنها و به عنوان پسوند قرار میگیرد؛ مانند قیمه پلو، باقالی پلو، لوبیا پلو، آلبالو پلو، کلم پلو، شوید پلو و استانبولی پلو.

برنج و سبزیجات سرخ شده

برای تهیه این غذای آسان با باقیمانده برنج، در ابتدا تخم مرغ را هم بزنید. بعد، یک تابه بردارید و سبزیجات را با سس سویا، زنجبیل و سیر سرخ کنید. در آخر، برنج را اضافه کنید، تخم مرغ، پیاز سبز را نیز به این معجون خوشمزه بیفزائید، به دلخواه ادویه بزنید و از خوردن غذایی خوشمزه لذت ببرید.

سوپ برنج گوجه فرنگی

برای لذت بردن از یک سوپ خامهای غلیظ، باقیمانده برنج را با نشاسته ذرت جایگزین کنید تا بافت خامهای غلیظی به دست آورید. فقط پیاز و سیر را در کره تفت دهید و سپس مقداری باقیمانده برنج دم کشیده و بخارپز را با آن تفت دهید. بعد در پوره گوجه فرنگی ریخته، ریحان و چاشنیها را اضافه کنید. بگذارید بجوشد، سپس با استفاده از مخلوط کن دستی، سوپ را مخلوط کرده و لذت ببرید.

پودینگ برنج

پودینگ برنج چیزی شبیه شیر برنج خودمان است. این پودینگ غلیظ و خامهای را میتوان با پختن برنج در شیریا شیر تغلیظ شده، دارچین، عصاره وانیل و کشمش و آجیل (خلال بادام یا پسته)، در خانه درست به عنوان یک غذای فوری درست کرد. بگذارید پودینگ خنک شود و آن را خنک سرو کنید. تفاوت عمده این پودینگ با شیر برنج در افزودن کشمش و خلال بادام و پسته به آن است.

فلفل شکم پر یا دلمه

یکی از غذاهایی که در ایران با برنج یا برنج اضافی درست میکنند دلمه است. دستور این فلفل شکم پر نیز تا حد زیادی مشابه دلمه خودمان است. مطابق دستور العمل این غذا، سبزیجات، باقی مانده برنج را به همراه پنیر بپزید و به آن ادویه یا سایر چاشنیها را اضافه کنید. فلفلها را با آن پر کنید و بپزید تا فلفلها نرم شده و پنیر نیز آب شود و از خوردن آن لذت ببرید. تفاوت عمده این غذا با دلمه ایرانی نیز در استفاده از پنیر در آن است.

بوریتوی برنج و لوبیا

این بوریتوهای کلاسیک را با سس لوبیای سیاه و مقداری برنج باقیمانده درست کنید، سپس لوبیا و برنج را با ذرت، پنیر سالسا و چاشنیها مخلوط کنید و نان تورتیلا را دور آن بپیچید و کباب کنید و لذت ببرید (بوریتو یا بوریتوس نوعی غذای مکزیکی است که با تورتیلای گندمی (نان نازکی که با آرد سفید پخته شده) که به شکل استوانهای پیچیده یا تا شده، درست میشود).

پایهای برنج و سبزیجات

این غذای ساده را میتوان با پختن باقیمانده برنج، گوشت و سبزیجات و افزودن ادویه، ترشی و سایر چاشنیها درست کرد. این معجون خوشمزه درون ورقههای فیلو (لایههای نازک خمیر) پیچیده میشود تا به شکل نان، پخته یا سرخ شود این میانوعدههای ترد را با سس میل کنید.

بشقاب برنج و اسفناج

برای درست کردن این بشقاب اسفناج کلاسیک، از باقیمانده برنج استفاده کنید. برنج را به صورت لایه به لایه در ظرف بریزید و سپس روی هر لایه را با اسفناج، پنیر، سیر تفت داده شده و گوشت پخته شده بپوشانید، بگذاریید این خوراک که تا حد زیادی شبیه لازانیا است، بپزد و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع :باشگاه خبرنگاران

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بیش از ۷۰۰ کودک در نوار غزه قربانی شده‌اند

شهادت ۷۰۰ کودک

سرخ کردن بادمجان با آب

سرخ کردن بادمجان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.