سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ارسال اولین محموله بشردوستانه ايران به غزه همراه با تيم امداد و نجات هلال احمر ‎

ارسال اولین محموله بشردوستانه ايران به غزه همراه با تيم امداد و نجات هلال احمر ‎

ارسال اولین محموله بشردوستانه ايران به غزه همراه با تيم امداد و نجات هلال احمر ‎

نخستین محموله‌ کمک‌های بشردوستانه‌ جمعیت هلال‌احمر ایران به غزه حاوی مواد دارویی و بهداشتی، بارگیری و با بدرقه رئیس‌جمعیت هلال‌احمر به مصر ارسال شد.

به گزارش جمعیت هلال‌احمر، نخستین محموله کمک به غزه با حجم ۶۰ تن شامل مواد غذایی، دارویی و مایحتاج روزانه روز جمعه 28 مهرماه از فرودگاه تهران به مقصد مصر بارگیری و ارسال شد تا به محض باز شدن گذرگاه رفح برای ارسال کمک‌های بین‌المللی، به دست مردم غزه برسد.

جمعیت هلال‌احمر پس از آغاز حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه، آمادگی این جمعیت برای ارسال محموله کمک‌های بشردوستانه به غزه را اعلام کرده بود و در این راستا، هماهنگی‌ها و تلاش‌های بسیاری با سران فدراسیون، کمیته و نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر انجام داده بود.

رئیس‌جمعیت هلال احمر دیروز در حاشیه ارسال کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم غزه گفت: سه بیمارستان سیار آماده است و رایزنی‌های بین‌المللی برای برپایی این بیمارستان‌ها در مرز غزه برای کمک به مجروحان جنگی ادامه دارد.

پیرحسین کولیوند افزود: در حال حاضر کامیون‌های زیادی در مرز رفح در مصر آماده هستند تا به محض این‌که گذرگاه باز شود به غزه ارسال شوند.

وی ادامه داد: یک محموله از طریق کشتی که حدود ۲۰ هزار تن ظرفیت دارد نیز درحال آماده‌سازی است که تا روز دوشنبه کمک‌ها از طریق دریا هم ارسال شود. گفتنی است، دیروز نخستین تيم امداد و نجات هلال احمر ايران نیز با بدرقه رئیس‌جمعیت هلال احمر به همراه محموله بشردوستانه به غزه اعزام شدند. عطا دورانى رئیس‌دفتر نمایندگی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در ایران نیز با بیان این‌که از نزدیک شاهد تلاش هلال احمر ایران برای کمک به فلسطین و در حال هماهنگی برای برپایی بیمارستان صحرایی این جمعیت در مرز غزه هستیم، گفت: مصر در حال حاضر تنها گزینه برای ارسال کمک‌های هلال‌احمر ایران به غزه است.

کمک 12 میلیارد تومانی مردم کشورمان

به مردم مظلوم فلسطین

رئیس‌سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: میزان کمک‌های نقدی هموطنان ایرانی به زلزله‌زدگان افغانستان و مردم مظلوم فلسطین از طریق شماره حساب‌های رسمی جمعیت هلال احمر، تا شامگاه ۲۷ مهر از مرز ۱۵۵ میلیارد ریال

گذشت. وحید سلیمی‌ افزود: جمعیت هلال احمر در راستای وظایف بشردوستانه خود در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از زلزله ولایت هرات در افغانستان و نیز کمک به آوارگان جنگی به ویژه زنان و کودکان بی‌گناه غزه، از ۱۷ مهر امسال اقدام به اعلام دو پویش بشردوستی و آفتاب مهربانی کرده است.

سلیمی ادامه‌داد: این دو پویش با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم نوع دوست کشورمان به دو کشور فلسطین و افغانستان از طریق اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر نزد بانک‌های مرکزی و ملی اجرا شده است. از ابتدای اعلام رسمی‌ پویش‌ها در تاریخ ۱۷ مهرماه تا روز پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه، در مجموع ۱۵۵ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال توسط مردم کشورمان به شماره حساب‌های رسمی جمعیت هلال احمر واریز شده است.

وی بیان داشت: از مجموع مبالغ واریزی، ۱۲۰ میلیارد ریال مربوط به پویش بشردوستی و کمک به مردم مظلوم فلسطین و ۳۵ میلیارد و ۷۱۳ میلیون ریال مربوط به پویش آفتاب مهربانی و کمک به زلزله‌زدگان افغانستان است.

رئیس‌سازمان داوطلبان با اعلام پایان پویش آفتاب مهربانی و جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای زلزله‌زدگان ولایت هرات افغانستان، گفت: با توجه به ادامه درگیری‌ها و منازعات مسلحانه بین فلسطین و رژیم غاصب صهیونیستی و جنایت‌های این رژیم از جمله حمله به بیمارستان المعمدانی و کشتار بی‌رحمانه بیماران، کودکان و زنان بی‌دفاع غزه، پویش بشردوستی همچنان استمرار خواهدداشت.

سلیمی گفت: هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم مظلوم فلسطین را به شماره حساب۹۹۹۹۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی یا به شماره حساب۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ و شماره کارت۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرکوب، بازداشت و زندان وضعیت مشترک دانشجویان در اروپا و آمریکا

پرچم فلسطین

وقتی دشمنان ما هم معترفند..خبری در راه است…

ويدئو/ شگفتی عجیب تظاهرات سراسری در دنیا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.