سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / پایگاه‌های مستحکم اسرائیل درجنوب لبنان منهدم شدند

پایگاه‌های مستحکم اسرائیل درجنوب لبنان منهدم شدند

در شرایطی که موج حملات حزب‌الله لبنان علیه مواضع نظامیان رژیم آپارتاید اسرائیل چند روزی است که شدت گرفته، یک شبکه صهیونیستی از تخریب شدن یکی از مواضع اصلی ارتش رژیم صهیونیستی که به زعم تل‌آویو «قرار بود در برابر هر حمله‌ای مقاوم باشد» به شدت انتقاد کرد.

طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. طی هفت روز آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین آرامش نسبی در این منطقه حکم‌فرما شد، اما از روز جمعه و درپی ازسرگیری تجاوزات به نوار غزه، حملات متقابل میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر نیز بار دیگر شدت گرفت.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌ و اعتراف کرده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان ‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چند افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کردند. اخیراً نیز رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده‌ است. در این شرایط، سایت شبکه کان ۱۱ رژیم صهیونیستی گزارش داده است: «یکی از مواضع ارتش اسرائیل که قرار بود در برابر هر حمله‌ای کاملاً مستحکم باشد به شدت آسیب دیده است.» در این گزارش آمده است: «ارتش اسرائیل و نهادهای امنیتی باید درخصوص علت وارد آمدن آسیب به این پایگاه در مرزهای شمالی تحقیقات لازم را به عمل آورند.»

حملات پی‌درپی حزب‌الله لبنان

جنبش مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای شامگاه دوشنبه اعلام کرد که دو خودروی نظامی صهیونیستی را در مجاور پایگاه رامیا با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و منهدم کرده است. این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان حزب‌الله در حمایت از نوار غزه، دو خودروی نظامی صهیونیست‌ها را که قصد داشتند جنگل‌های مقابل پایگاه رامیا را آتش بزنند با موشک هدایت‌شونده هدف قرار داده است.

از طرف دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در حمله مقاومت لبنان به خودروی نظامی در بیت هیلل در الجلیل علیا ۱۱ نفر زخمی شدند. همچنین شبکه کان رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات اعلام کرد که شلیک موشک به بیت هیلل به دلیل دور بودن این شهرک از خط مرزی با لبنان یک اتفاق استثنایی است. سامانه گنبد آهنین در این پایگاه قرار دارد و این پایگاه در نزدیکی باند فرودگاه کریات شمونا است.

همچنین منابع رسانه‌ای روز سه‌شنبه (14 آذر) از حمله موشکی از خاک لبنان به پادگان صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر دادند. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تجمع نظامیان اشغالگر در مثلث الطیحات را با سلاح‌های مناسب به شکل مستقیم هدف قرار دادیم.»

حزب‌الله همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: «موضع نظامی بیاض بلیدا را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادیم. طبق این بیانیه، اهداف مورد نظر در این حمله به شکل مستقیم و دقیق هدف قرار گرفته شدند.» شبکه خبری الجزیره در این‌باره اعلام کرد: «۱۰ موشک از جنوب لبنان به سمت پادگان «زبدین» اسرائیل در مزارع اشغالی شبعا شلیک شد.»

خبرنگار الجزیره در لبنان همچنین گزارش داد که موشک‌هایی به یک پایگاه نظامی اسرائیل در نزدیکی شهرک بلیدا در جنوب لبنان شلیک شد. این شبکه در ادامه اعلام کرد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی حومه شهرک کفرشوبا در جنوب‌شرق لبنان را هدف قرار داد. آن‎طور که ایسنا نوشته است، شبکه المیادین نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی حومه منطقه الناقوره در جنوب لبنان را هدف حملات هوائی خود قرار داد. طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی همچنین مواضعی در اطراف شهرک‌های الخیام و الماری در جنوب لبنان را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

حمله صهیونیست‌ها با بمب فسفری

به موازات آن، رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه حومه شهرک عیتا الشعب در جنوب لبنان را با گلوله‌های زیادی هدف قرار داد و حومه شهرک‌های کفرکلا و العدیسه در جنوب لبنان را نیز گلوله‌باران کرد. از لبنان همچنین، اشغالگران بمب‌های فسفری ممنوعه بین‌المللی را در حومه شهر بلیدا در جنوب کشور شلیک کردند.

فرزند شهیدم عاشق سردار سلیمانی بود!

خبر دیگر آن‌که «محمد رعد»، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب‌الله لبنان در پارلمان این کشور، در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین به بیان جزئیاتی از شهادت فرزندش «عباس محمد رعد»(سراج) در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به منطقه بیت یاحون پرداخت. رئیس فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان تأکید کرد که فرزند شهیدش عاشق سردار سلیمانی و سیدحسن نصرالله بود. وی همچنین در این گفت‌وگو تأکید کرد که نسل‌کشی که صهیونیست‌ها ضد زنان و کودکان انجام داده و منازل مسکونی و مدارس و بیمارستان‌ها را تخریب می‌کنند، ماهیت جنایتکارانه و وحشیانه دشمن اسرائیلی را نشان می‌دهد و دروغ بودن تمامی ادعاهای آنها طی سال‌های گذشته برای کسب مشروعیت رژیم اسرائیل را به اثبات می‌رساند.

درخواست تل‌آویو برای تشکیل نیروی دریایی مشترک

در باب‌المندب!

روز یک‌شنبه بود که سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد: «یک کشتی صهیونیستی را در حمایت از مردم فلسطین توقیف کردیم‌‌.» خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد یک کشتی باری مرتبط با اسرائیل مورد اصابت موشک یمنی در دریای سرخ قرار گرفته است. پنتاگون نیز از حمله یمنی‌ها به ناوشکن آمریکایی و چند کشتی تجاری در دریای سرخ خبر داد. همچنین آژانس عملیات تجاری دریایی انگلیس (روز یک‌شنبه، 12 آذر) ادعا کرد که گزارش‌هایی درباره حمله پهپادی و انفجار در تنگه باب‌المندب دریافت کرده است. روز دوشنبه نیز روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت خبر داده است که یکی از کشتی‌هایی که توسط یمن هدف قرار گرفته، در حال غرق شدن است. برخی از منابع نیز نوشته‌اند که دیروز 4 حمله از یمن به 3 کشتی اسرائیلی انجام شده است.

گویا این حملات مکرر مقاومت یمن صهیونیست‌ها را مستأصل کرده است. در حالی که مشاور امنیت ملی آمریکا گفته واشنگتن در حال مذاکره با سایر کشورها برای ایجاد یک نیروی دریایی بین‌المللی در دریای سرخ است، رسانه‌های عبری اعلام کردند، تل‌آویو این درخواست را داشته ‌است. همچنین در این راستا فرستاده آمریکا به یمن برای دیدار با شرکا و بررسی ایجاد گذرگاه امن برای حمایت از امنیت دریایی در دریای سرخ به منطقه سفر می‌کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن

فریاد انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش

بازداشت ۶۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به نسل کشی در غزه

پلیس آمریکا صدها دانشجوی معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.