سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رکورد خودکشی در آمریکا شکسته شد/زنگ خطر بحران سلامت به صدا در آمد

رکورد خودکشی در آمریکا شکسته شد/زنگ خطر بحران سلامت به صدا در آمد

« ای‌بی‌سی نیوز» با ارائه آمار جدیدی از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا زنگ خطر بحران سلامت روان برای جامعه آمریکایی را به صدا درآورده و بر لزوم اتخاذ یک راهبرد ملی برای پیشگیری از این بحران تاکید کرده است.
خودکشی در آمریکا به یک بحران واقعی تبدیل شده است. سال به سال در این کشور تعداد کسانی که خودکشی می‌کنند نسبت به سال قبل بیشتر می‌شود به طوری که دولت این کشور این وضعیت را بی‌سابقه می‌داند. کارشناسان هشدار می‌دهند که خودکشی در آمریکا یک مسئله پیچیده است و افزایش آمار آن ناشی از مسائل مختلفی از جمله نرخ بالای افسردگی و دسترسی محدود به خدمات بهداشت روانی است. در همین ارتباط، «جیل‌ هارکاوی فریدمن» معاون بخش تحقیقات در بنیاد آمریکایی جلوگیری از خودکشی تاکید دارد که مهم‌ترین عامل افزایش خودکشی در این کشور دسترسی فزاینده به سلاح گرم است.
روزنامه آمریکایی«ای‌بی‌سی نیوز» در گزارش جدیدی در همین زمینه نوشته است: «آمارهای جدید دولتی نشان می‌دهد که تعداد خودکشی‌ها در ایالات متحده به رکورد بالایی رسیده است. در سال گذشته میلادی ۴۹هزار و ۴۴۹ نفر در آمریکا بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند. این آمار سه درصد بیشتر از ۴۸هزار و ۱۸۳ نفری است که در سال ۲۰۲۱ جان خود را بر اثر خودکشی از دست دادند.»
بر اساس این گزارش، نرخ خودکشی با یک درصد افزایش در سال ۲۰۲۲ به 14.3 مرگ در هر صدهزار نفر در برابر ۱۴.۱ مورد در هر صدهزار نفر در سال ۲۰۲۱ رسیده است. این بالاترین میزان نرخ خودکشی از سال ۱۹۴۱ است. طبق این گزارش، نرخ خودکشی برای مردان آمریکایی در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی، یک درصد و برای زنان چهار درصد بیشتر بود. در میان مردان، میزان خودکشی در سنین ۳۴ سال و کمتر کاهش یافته و برای افراد ۳۵ سال و بالاتر افزایش یافته است. آمار خودکشی برای زنان در سنین ۲۴ سال و کمتر کاهش یافته و برای افراد ۲۵ سال و بالاتر افزایش یافته است. «ای‌بی‌سی نیوز» می‌افزاید: در مورد نژاد و قومیت نیز نابرابری‌هایی در این آمار وجود داشت. سرخ‌پوستان آمریکا و بومیان آلاسکا با ۲۶.۷ مرگ در هر صدهزار نفر بیشترین نرخ خودکشی در میان اقلیت‌های نژادی را داشتند.
پنتاگون پول ندارد!
خبر دیگر از آمریکا این که نشریه «پولیتیکو»، امضای لایحه بودجه موقت کنگره آمریکا توسط جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور را موجب تضعیف بنیه مالی وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) برای تقویت مواضع نظامی خود در غرب آسیا خواند و آن را عاملی برای تضعیف جایگاه راهبردی آمریکا در خاورمیانه نیز ارزیابی کرد. به گزارش ایرنا این نشریه آمریکایی نوشت: پنتاگون از زمان حمله غافلگیرانه ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس در حالی دستور داده است تا یک ناوگروه ضربت، پدافندهای هوایی، جنگنده‌ها و صدها نیروی اضافی به خاورمیانه اعزام شوند که کنگره این کشور در تامین بودجه آن (پنتاگون) برای پرداخت هزینه‌های افزایش تجهیزات و نیرو ناتوان است. در واقع ناکارآمدی کنگره در برهه فعلی بدین معنی است که ارتش این کشور باید مانند بقیه دولت فدرال، تحت یک اقدام مالی موقت عمل کرده و هزینه‌ها را در همان سطوح سال قبل نگه دارد. «کریس شروود»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به پولیتیکو گفت: «از آنجایی که جابه‌جایی نیروهای خاورمیانه برنامه‌ریزی نشده بود، پنتاگون مجبور شد از حساب‌های عملیاتی و نگهداری موجود برداشت کند. جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا این ماه لایحه بودجه موقت را امضا کرد تا دولت را تا زمانی که قانونگذاران بتوانند بر سر لایحه به توافق برسند، باز نگه دارد.» بر اساس این گزارش از آنجایی که وزارت دفاع به دنبال بودجه بوده، این بدان معناست که پول کمتری هم برای آموزش، تمرینات و استقرار نیروها و تجهیزات که قبلا برای سال جاری برنامه‌ریزی شده، اختصاص پیدا می‌کند.
حمله شدید بایدن به ترامپ
از تحولات انتخاباتی آمریکا هم خبر این که بایدن در جدیدترین اظهارات انتخاباتی‌اش، دونالد ترامپ را به عنوان فردی خطاب کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند دموکراسی آمریکا را نابود کند. به گزارش فارس، «جو بایدن» در جریان یک سخنرانی انتخاباتی در کلرادو در انتقاد از دونالد ترامپ عنوان کرد: دونالد ترامپ و جمهوریخواهان افراطی اراده کرده‌اند تا دموکراسی آمریکایی را نابود کنند.
نقل از «بلومبرگ» بایدن ترامپ را به دلیل برخی از مواضع سیاسی‌اش از قبیل تلاش برای لغو «اوباماکر»، حمایتش از «منع سقط جنین» و دیگر «لفاظی‌های سیاسی‌» وی علیه منتقدان و رقبای انتخاباتی‌اش مورد حمله شدید قرار داد. وی در رابطه با طرح ترامپ جهت حذف طرح مراقبت‌های مقرون به صرفه موسوم به «اوباماکر» این طور گفت: اگر ترامپ راهش باز شود، همه‌چیز از بین می‌رود. وی همچنین در این رابطه عنوان کرد که اقدامات ترامپ می‌تواند ۴۰میلیون آمریکایی را از مزایای بهداشت و درمانی که بر اساس قانون به دست آورده‌اند، محروم کند.
بایدن در جریان انتقاداتش از ترامپ پا را از این هم فراتر گذاشته و تنها دلیل اصلی که منجر به سلب حقوق اساسی از مردم آمریکا شده است را دونالد ترامپ عنوان کرد. اظهارات بایدن در حالی علیه ترامپ مطرح می‌شود که ترامپ در جریان تمام نظرسنجی‌های انجام گرفته شده از دیگر کاندیداهای حزب جمهوری‌خواه در جریان رقابت‌های انتخاباتی جلوتر است.
در همین راستا، آخرین نظرسنجی گرفته شده از سوی «کالج امرسون» نشان می‌دهد شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نسبت به بایدن در حزب جمهوریخواه ۴۷ به ۴۳ درصد است.
هشدار وزیر دفاع آلمان
وزیر دفاع آلمان نیز اظهار کرد که پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا برای اروپا یک «فاجعه» خواهد بود.
«بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان در اظهاراتی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده و تأثیر آن بر روابط آمریکا و اروپا گفت: هر کس که روی کار بیاید، یکی از گزینه‌ها فاجعه خواهد بود و دیگری بسیار بهتر است.
ترامپ که از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ قدرت را در دست داشت، مکرراً از متحدان اروپایی آمریکا انتقاد می‌کرد که چرا سهم خود را از بار مالی و نظامی اتحاد ناتو به دوش نمی‌کشند. او در این انتقاد تا آنجا پیش رفت که حتی تهدید کرد نیروهای نظامی آمریکا را از اروپا خارج خواهد کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.