سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / زنان ایتالیایی در اعتراض به خشونت به خیابان‌ها ریختند

زنان ایتالیایی در اعتراض به خشونت به خیابان‌ها ریختند

در پی قتل یک زن ۲۲ساله ایتالیایی به‌دست شریک زندگی‌اش، صدها هزار ایتالیایی به خیابان‌ها آمدند و خواستار پایان خشونت جنسیتی علیه زنان در کشورشان شدند.
در حالی که رسانه‌های غربی با تبلیغات گسترده دنبال گسترش این باور غلط هستند که در اروپا و آمریکا زنان از بالاترین درجه آزادی و حقوق برخوردار هستند اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که در همین کشورهای غربی زنان با بیشترین میزان خشونت مواجه هستند. سازمان جهانی بهداشت به تازگی در گزارشی اعلام کرد که از هر سه زن بالای ۱۵ سال در اتحادیه اروپا، یک نفر قربانی خشونت فیزیکی و جنسی می‌شود. جامعه‌شناسان نیز خشونت و آزار فیزیکی و جنسی و زن‌کشی را اپیدمی‌های خاموش اروپا دانسته‌اند. این وضعیت اعتراضات زیادی را نیز در اروپا به دنبال داشته است. در جدیدترین مورد صدها هزار ایتالیایی با برپایی تظاهرات خواستار پایان خشونت علیه زنان شدند. به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری «آنسا»، جرقه این اعتراضات که پس‌ از قتل یک دختر ۲۲ساله به ‌دست شریک زندگی سابق زده شد، به برگزاری راهپیمایی اعتراضی در خیابان‌های میلان، رم، مسینا و ناپل بدل شد و بیش از نیم میلیون نفر را در به خیابان‌ها کشاند. تظاهرکنندگان با پوشیدن روسری بنفش، به یک حرکت اعتراضی نسبت به گسترش خشونت شدید و قتل زنان در کشورشان، شعار می‌دادند که: «ما می‌خواهیم زنده باشیم. پدرسالاری کافی است». «سرجو ماتارلا» رئیس‌جمهوری ایتالیا در پیامی برای این اعتراضات گفت: «خبرهای دردناک وجدان کشور را به لرزه درآورده است». «روبرتا متسولا» رئیس پارلمان اروپا، نیز روز شنبه در پیامی ویدئویی به پرونده قربانیان زن‌کشی در اروپا اشاره کرد و گفت: «ما می‌توانیم و باید برای محافظت از زنان اقدام کنیم. با عزم، آموزش، کارزارهای آگاهی‌بخشی و قوانین جاه‌طلبانه. هیچ بهانه‌ای وجود ندارد، همین حالا هم دیر شده است، ما باید از زنان دفاع کنیم». «پاپ فرانسیس» نیز در پستی در حساب ایکس (توئیتر سابق) خواستار اقدامی برای جلوگیری از خشونت جنسیتی شد. وی نوشت: «خشونت علیه زنان یک علف هرز سمی است که جامعه را آزار می‌دهد و باید ریشه‌کن شود.»
اعتراضات در فرانسه
در فرانسه نیز اعتراضات دیگری برپا بود البته به خاطر کشته شدن یک نوجوان. رسانه‌های این کشور خبر دادند که شماری از معترضان راست‌گرا با پوشش صورت و لباس سیاه به دلیل مرگ یک نوجوان ۱۶ساله در هفته گذشته، در خیابان‌های منطقه «مونه» فرانسه راهپیمایی کردند. به گزارش ایسنا به نقل از رسانه‌های فرانسوی شنبه‌شب هفته گذشته، یک «نزاع» در دهکده کرپول رخ داد و «توما» ۱۶ساله که به شدت مجروح شد، در حین انتقال به بیمارستان جان باخت. ۹ نفر در این رابطه دستگیر شدند.حدود ۸۰ نفر عصر روز شنبه، برای مرگ توما که در جریان یک جشن به طور مرگبار مجروح و کشته شد، در خیابان‌های منطقه مونه در رومان سور- ایزر راهپیمایی کردند. بر اساس تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، معترضان راست‌گرا بنرهای «عدالت برای توما، نه بخشش و نه فراموشی» و «خیابان، فرانسه، متعلق به ماست» در دست داشتند. «ژرالد دارمنن» وزیر کشور فرانسه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که ۲۰ نفر به دلیل درگیری با پلیس دستگیر شده‌اند و در بازداشت قرار گرفتند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت جنسی در ارتش فرانسه صدای وزیر دفاع این کشور را درآورد

تجاوز جنسی

جنبه‌های بسیاری از نقش زنان در دفاع مقدس باقی مانده

کتاب «لیلی منم» که پرستاری از یک جانباز ۷۰ درصد قطع نخاع بود و همراهی همسر برای دفاع از حرم ،کتاب «عطر پیراهن تو»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.