سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / استخوان یمن در گلوی آمریکا و اسرائیل

استخوان یمن در گلوی آمریکا و اسرائیل

رئیس پیشین سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی می‌گوید: یمن برای این رژیم یک «تهدید راهبردی» است آن هم نه لزوما به خاطر موشک‌ها و پهپادهای مدرنش بلکه، به خاطر «موقعیت ژئوپلیتیک» این کشور. به گفته «گیورا آیلند» آمریکا هم نمی‌خواهد (بخوانید نمی‌تواند) با یمنی‌ها وارد جنگ شود.

یمنی‌ها درست مثل جنبش حزب‌الله لبنان، یکی از طرف‌های فعال و تاثیرگذار جنگ غزه بوده و هستند و به قطع و یقین، یکی از دلایل اصلی تن دادن صهیونیست‌ها به آتش‌بس 4روزه، نقش همین یمنی‌ها در جنگ غزه بوده است. در اهمیت نقش انصارالله یمن در این جنگ همین بس که، تنها نقطه امن «اسرائیل» یعنی شهر بندری «ایلات» را ناامن کرده و دست‌کم دو کشتی تجاری بزرگ متعلق به صهیونیست‌ها را نیز، منهدم یا به غنیمت گرفته است. ایلات در جنوب اسرائیل است و از غزه و لبنان، فاصله زیادی دارد.

در همین رابطه شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی سراغ «گیورا آیلند» رئیس پیشین شورای امنیت رژیم صهیونیستی رفته و از او درباره نقش یمنی‌ها در جنگ فعلی غزه سؤال کرده است. «گیورا آیلند» هم این‌طور به این سؤال مهم پاسخ داده است که: «یمن برای اسرائیل یک تهدید راهبردی است و چنان‌که برمی‌آید، آمریکایی‌ها توجهی به این موضوع ندارند و ترجیح می‌دهند که وارد درگیری نشوند… مشکل ما با یمنی‌ها این است که آنها در دهانه جنوبی دریای سرخ قرار دارند و این مشکل بسیار بزرگ‌تر و خطرناک‌تر از موشک‌های آنها است… مشکل بزرگ‌تر زمانی است که یمنی‌ها تصمیم بگیرند که هر کشتی اسرائیلی را توقیف کنند. آیا از این پس بندر ایلات می‌تواند به فعالیت ادامه دهد؟»
این مقام امنیتی صهیونیست در ادامه به باز شدن چند جبهه علیه «اسرائیل» اشاره کرده و آن را خطری جدی و طولانی برای صهیونیست‌ها دانسته است: «اسرائیل با مشکلاتی مانند غزه و جبهه شمالی و بسته شدن دریای سرخ و درگیری‌ها در کرانه باختری روبه‌رو است؛ و من امیدوارم که سران سیاسی و نظامی، وضعیت موجود را به‌طور دقیق ارزیابی کنند، زیرا تهدید علیه اسرائیل بسیار طولانی خواهد بود.» صحبت‌های این مقام امنیتی درباره «استخوان یمن در گلوی آمریکا و اسرائیل» در رسانه‌ها دست به دست می‌شد که خبر رسید، یمنی‌ها یک کشتی دیگر این رژیم را به غنیمت گرفتند.
کنترل یک کشتی دیگر اسرائیلی توسط یمنی‌ها
دیروز اما اعلام شد، یمنی‌ها یک نفتکش دیگر صهیونیست‌ها را این‌بار در سواحل یمن به غنیمت گرفته‌اند. المیادین در این‌باره به نقل از شرکت امنیت دریایی انگلیسی «آمبری» گزارش داده است که چند نیرو روی یک نفتکش صهیونیستی در سواحل یمن، هلی‌برن شده‌اند. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز دیروز و ساعاتی پس از رسانه‌ای شدن این خبر نوشت به جزئیاتی از این نفتکش دست یافته است. طبق این گزارش، نام این نفتکش، «سنترال پارک» است که متعلق به شرکت Zodiac Maritime (تاجر اسرائیلی عیال عوفر) است. آسوشیتدپرس در ادامه نوشت این نفتکش توسط یک «نیروی ناشناس» و در نزدیکی سواحل عدن یمن توقیف و مصادره شده است.
خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرده است که نفتکش سنترال پارک متعلق به یک اسرائیلی تحت مدیریت شرکت انگلیسی در سواحل یمن مورد هجوم قرار گرفته است و این نفتکش از مراکش به سمت کانال سوئز در حرکت بود… یک ناو دریایی آمریکایی وارد عمل شده و یک کشتی دیگر نیز نزدیک به حادثه است.
دیروز «یدیعوت آحارونوت» هم به نقل از شرکت صهیونیستی «زودیاک» اعلام کرد که در کشتی سنترال پارک که تحت مالکیت صهیونیست‌هاست، 22 نفر حضور داشته‌اند. شرکت «زودیاک» برخلاف اطلاعات پیشین درباره اینکه کشتی سنترال پارک حامل نفت بوده است، اعلام کرد که محموله این کشتی اسیدفسفریک است. انصار‌الله یمن هم پس از تایید توقیف این کشتی اعلام کرد، ان‌شاءالله کشتی‌های بیشتری را از رژیم صهیونیستی غنیمت خواهیم گرفت.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز شنبه نیز از حمله پهپادی به یک کشتی متعلق به یک تاجر اسرائیلی در اقیانوس هند خبر داده بودند. به گزارش ایرنا «جلال الرویشان» معاون نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در امور دفاعی و امنیتی روز جمعه در دومین روز آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی گفته بود: «آتش‌بس مربوط به غزه است و سخنگوی نیروهای مسلح نیز اعلام کرده که تصمیم ما برای بستن دریای سرخ به روی دشمن همچنان پابرجاست… موضع یمن به وضوح به صورت رسمی و مردمی اعلام شد و دیگر زبان دیپلماتیک وجود ندارد.»
«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز گفته بود: «از واکنش دشمن صهیونیستی به توقیف کشتی اسرائیلی هراسی نداریم.» نیروی دریایی یمن ۲۸ آبان یک کشتی صهیونیستی مملو از خودرو را در دریای سرخ توقیف و به بندر الحدیده این کشور منتقل کرده بود.
گاردین: آمریکا رو به تهدید یمن آورده است
از آن‌سو روزنامه انگلیسی گاردین طی گزارشی به نگرانی آمریکایی‌ها از نقش فعال یمنی‌ها پرداخته و اعلام کرده که، آمریکایی‌ها می‌خواهند جبهه سعودی را علیه انصارالله دوباره فعال کنند. طبق این گزارش برنامه‌های جدی سعودی‌ها برای دستیابی به صلح با جنبش انصارالله یمن به دلیل حملات به «اسرائیل» و توقیف کشتی‌های تجاری مرتبط با تل‌آویو در دریای سرخ، به خطر افتاده است…. گاردین این بلوف را هم زده است که «گزارش‌ها حاکی از آمادگی آمریکا برای حمله به مواضع نظامی «حوثی‌ها در صنعا، پایتخت یمن و اطراف آن و همچنین اتاق عملیات بنادر یمن در صورت آزاد نکردن کشتی توقیف‌شده گلکسی لیدر» است.»(!)
برخی کانال‌های خبری نیز همزمان اعلام کرده‌اند، امارات و عربستان تحرکاتی را علیه یمن آغاز کرده‌اند. منابع یمنی بامداد یکشنبه گزارش دادند، سعودی و امارات به متحدان خود در یمن دستور داده‌اند برخی جبهه‌های جنگ در یمن را علیه انصارالله فعال کنند. ساعاتی پس از انتشار این خبر، خبرگزاری فارس به نقل از رسانه‌های یمنی مثل «المسیره» نوشت، سعودی‌ها با حمله به مناطق مرزی یمن، یک یمنی را شهید و 4 نفر را هم زخمی کرده‌اند! هر 5 قربانی غیرنظامی هستند. به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی می‌خواهد از اهرم سعودی برای مهار جبهه جنوب خود استفاده کند. اما به نظر می‌رسد عربستان به هیچ قیمتی نخواهد امنیتی را که با آشتی یمن به دست آورده، از دست بدهد. انقلابیون یمن سال 2019 با حمله تاریخی به آرامکو، سعودی‌ها را رفته‌رفته به آشتی با خود واداشتند!
عمق جنایات اسرائیل در غزه
صهیونیست‌ها طی 47 روز جنگی که با مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان و یمنی‌ها داشتند، تا توانستند انتقام تلفات و خسارات سنگین خود را از زنان و کودکان و غیرنظامیان باریکه غزه گرفتند. طوری که آمارهای رسمی از شهادت بیش از 13هزار فلسطینی که بیش از نیمی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، خبر داده‌اند. روز جمعه اما اعلام شد، باید آن 7هزار نفری که مدت‌هاست زیر آوار مانده‌اند را هم جزو شهدا به حساب آورد که بدین‌ترتیب شمار شهدای غزه به 20هزار نفر می‌رسد. غزه دو و نیم میلیون جمعیت دارد که بالای 95درصد آنها غیرنظامی‌اند.
دیروز هم اعلام شد صهیونیست‌ها در این مدت 40هزار تُن بمب و موشک و مواد منفجره بر سر ساکنان غزه ریخته‌اند! «سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه دیروز اعلام کرد، «جنگنده‌ها و تانک‌ها و قایق‌های جنگی رژیم اشغالگر از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۴۰هزار تن مواد منفجره برای بمباران غزه استفاده کرده است.»
نیویورک‌تایمز دیروز با اشاره به گوشه‌ای از این جنایات و به نقل از «یک مقام نظامی آمریکایی» نوشت، 90درصد از بمب‌های اسرائیل در غزه توسط ماهواره‌هایی هدایت می‌شوند که وزن برخی از آنها 2000 پوند است. این روزنامه آمریکایی هیچ اشاره‌ای به آمریکایی بودن این بمب‌ها یا ماهواره‌ها نکرد!
دیروز در فضای مجازی نیز صحبت‌های یک خاخام درباره چرایی جنایات صهیونیست‌ها منتشر شد که نشان می‌داد، تلفات و خسارات سنگین آنها در میادین جنگ، از جمله دلایل این وحشیگری‌هاست. طبق این گزارش که کانال روزنامه فرهیختگان نیز آن را بازنشر کرده است، خاخام يهودى گفت‌وگويش با يكى از فرماندهان ارتش اسرائيل را كه شاگردش بوده روايت مى‌كند. نامش را نمى‌برد تا دستگيرش نكنند. او می‌گوید این نظامی گفته، فقط در یک شب حماس توانست 3 تانک گران‌قیمت را منهدم کند و 36 نظامی صهیونیست را از پای درآورد. بقیه نظامیان نیز با دیدن این صحنه پا به فرار می‌گذارند. این خاخام در نهایت علت پذیرش آتش‌بس از سوی صهیونیست‌ها را همین تلفات سنگین اعلام کرده و می‌گوید، عقب‌نشینی نتانیاهو به‌دلیل آنچه می‌گوید نبوده است، چرا که امثال نتانیاهو اعتقادی به حقوق بشر ندارند.
ادامه اعتراض‌های جهانی علیه صهیونیست‌ها
منهتن نیویورک، لندن انگلیس، لاهور پاکستان، توکیوی ژاپن و… نیز دیروز شاهد راهپیمایی‌های مردمی در حمایت از مردم مظلوم غزه و علیه جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها بود. طبق تصاویر و گزارش‌های منتشرشده، جمعیت لندن مثل دفعات قبل، بسیار زیاد بود و این مسئله، باعث تعجب و نگرانی انگلیسی‌ها شده است. پیش از این یک روزنامه انگلیسی نوشته بود، 300هزار انگلیسی که به خیابان‌ها آمده‌اند، کار جمهوری اسلامی ایران بود. این روزها میادین ورزشی نیز در تسخیر هواداران فلسطین است و کمتر ورزشکار یا تماشاچی است که به شکلی، نفرت خود را از جنایات صهیونیست‌ها فریاد نزند.
تصاویر زشت و زیبا از غزه
آتش‌بس 4روزه اما فرصتی به رسانه‌ها داده تا تصاویر زشت و زیبایی از آنچه طی 47 روز گذشته بر مردم غزه رفته و همین‌طور تصایر بازگشت اسرا به آغوش خانواده‌هایشان شکار کنند. بیهوش شدن مادر فلسطینی با دیدار فرزند اسیرش پس از 8 سال، اظهارات اسرای صهیونیست درباره رفتار انسانی فلسطینی‌ها در دوران اسارت، اظهارات اسرای فلسطینی درباره شکنجه‌هایی که در زندان‌های صهیونیستی شده‌اند و… از جمله این تصاویر است. تصاویر تکان‌دهنده‌ای نیز از خانواده‌های فلسطینی بازگشته به خانه‌هایشان در شمال غزه منتشر شده است. پدری که نظاره‌گر خانه ویران‌شده‌اش است، فرزندی که تمام اعضای خانواده‌اش را از دست داده، پول‌هایی که صهیونیست‌ها از خانه‌های مردم فلسطین دزدیده‌اند، اجسادی که در گوشه‌گوشه خیابان و زیر آوار رها شده و… از دیگر تصاویری است که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشته است. «سیدحسن نصرالله، نور چشم ماست» نیز از جمله شعارهای زیبایی بود که دیروز در میان استقبال اُسرا در غزه طنین‌انداز شد.
آخرین خبر این که وال‌استریت ژورنال دیروز به نقل از «منابع آگاه» اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان امیدوارند با آزاد کردن ۴۰ تا ۵۰ اسیر اسرائیلی دیگر بتوانند آتش‌بس را در غزه به مدت ۴ روز دیگر تمدید کنند. همزمان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز به NBC گفت انتظار می‌رود بایدن امروز با نتانیاهو صحبت کند تا تمدید آتش‌بس را بررسی کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ سیلی به اسرائیل

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

پوستر/ تنبیه متجاوز

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.