سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آمریکا نگران گزارش خبرنگاران از جنایات اسرائیل در غزه است

آمریکا نگران گزارش خبرنگاران از جنایات اسرائیل در غزه است

مقامات آمریکایی معتقدند هیچ توجیهی برای این که وضعیت فعلی جنگ غزه را پیروزی برای اسرائیل جا بزنند وجود ندارد اما آنها در عین حال نگران هستند که آتش‌بس فعلی موجبات دسترسی رسانه‌ها به داخل غزه و برانگیختن بیشتر افکار عمومی جهان علیه اسرائیل را فراهم کند.
این خبر را نشریه پولیتیکو منتشر کرده و از قول مقامات آمریکایی افزود: هیچ تصوری وجود ندارد که وقفه چند روزه به آتش‌بس طولانی‌تر تبدیل شود. در مورد پیامد‌های ناخواسته این توقف، نگرانی‌هایی در دولت آمریکا وجود داشت مبنی بر این که به خبرنگاران امکان دسترسی بیشتر‌ به غزه و نمایان‌تر کردن خرابی‌ها و برانگیختن بیشتر افکار عمومی را بدهد. آمریکا نگران است خبرنگاران کُشتار وحشتناک را از نزدیک ببینند و گزارش کنند.
سه مقام دولت آمریکا گفتند که هیچ چیزی برای دور پیروزی زدن وجود ندارد چرا که با وجود توافق فعلی، همچنان 200 اسیر در اختیار حماس خواهد ماند. همچنین 1200 نفر اسرائیلی توسط حماس کشته شده‌اند.
درخواست‌های فزاینده در حزب دموکرات برای آتش‌بس کامل و پایان دادن به حمایت از انتقام‌جویی اسرائیل، در کاخ سفید نادیده گرفته شد. بایدن و تیمش بارها گفتند تنها راه برای دستیابی به پیشرفت معنادار بشردوستانه، یک توافق درباره گروگان‌هاست. نتانیاهو، با فشار شدید خانواده‌های گروگان‌ها و ناآرامی داخلی مواجه بود. به نتیجه رسیدن توافق تنها با حمایت علنی از وی و فشارهای پشت‌پرده به او، ممکن بود.
دیوید ساترفیلد، نماینده ویژه واشنگتن در مسائل بشردوستانه در جنگ اسرائیل و غزه، در گفت‌و‌گو با المانیتور درباره آتش‌بس موقت گفت: «مسئله اثبات درستی استراتژی نیست. این کار درست و ضروری است».
ایوو دالدر، رئیس شورای امور جهانی شیکاگو که به مقامات ارشد دولت بایدن نزدیک است، گفت: هیچ نشانه‌ای درباره اینکه این وقفه، نظر اسرائیلی‌ها درباره اقدامات نظامی که به نظرشان لازم است انجام دهند را تغییر داده باشد، وجود ندارد. کاخ سفید همچنان در مورد استراتژی بلندمدت اسرائیل و اینکه مرحله بعدی جنگ ممکن چگونه باشد است، عمیقا و عمیقا نگران است و همین امر چند روز آینده را برای افزایش فشار بر نتانیاهو حیاتی می‌کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فهرست برخی از دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تحصن و تظاهرات دانشجوئی

سرکوب شدید پلیس آمریکا

سه اصل اسرائیل

ويدئو/ گدعون لوی، روزنامه‌نگار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.