سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / استعمال دخانیات در جوانان و نوجوانان، زنگ خطر ابتلای بیماری‌های ریوی

استعمال دخانیات در جوانان و نوجوانان، زنگ خطر ابتلای بیماری‌های ریوی

سیگارکشیدن‌های دسته جمعی نوجوانان و جوانان، زنگ خطری جدی برای ابتلای آن‌ها به بیماری‌های مرتبط با سیگار از جمله بیماری‌های ریوی و سرطان ریه به حساب می‌آید.

متخصص ریه و عضو هیأت علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری‌های ریه عمدتاً شامل آسم و آلرژی، بیماری‌های مرتبط با سیگار، مواردی که موجب درگیری ریوی می‌شوند مانند بیماری‌های شغلی و نیز توده‌های و تومور‌های ریوی هستند.
دکتر مهناز مزدوریان با بیان اینکه در سطح کشور شاهد افزایش میزان و شیوع مصرف سیگار به‌خصوص در گروه‌های سنی نوجوان و جوان هستیم، افزود: این کاهش سن مصرف سیگار هم نسبت به سال‌های قبل، نگران کننده است.
وی سرطان ریه را یکی از شایع‌‎ترین سرطان‌ها در افراد سیگاری خواند و گفت: برخی افراد بسیار دیر به فکر درمان این بیماری می‌افتند که به آنان توصیه می‌شود هرگونه تغییر رفتار و علامت ناشی از مصرف سیگار همچون سرفه شدید، خلط خونی و کاهش وزن را جدی بگیرند و برای بررسی، غربالگری، تشخیص و درمان به‌موقع به پزشک مراجعه کنند.
عضو هیأت علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تمامی افراد در سنین ۵۵ تا ۸۰ سال و بیشتر که سابقه مصرف حداقل ۳۰ پاکت سیگار در سال را دارند، توصیه کرد، برای بررسی سرطان ریه، سی تی اسکن ریه انجام دهند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

روزبزرگداشت شیخ بهایی؛ روزملی کارآفرینی و معماری

مسجد امام اصفهان

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.