سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ایران به جایگاه هفتم تولید فولاد جهان بازگشت

ایران به جایگاه هفتم تولید فولاد جهان بازگشت

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش اعلام کرد که ایران با تولید سه میلیون و 100 هزارتن فولاد در مهرماه، در رده‌بندی جهانی سه پله صعود کرد و دوباره به جایگاه هفتم بازگشت.
انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد ایران در دهمین ماه سال جاری میلادی (اکتبر) برابر با مهرماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش سه و نیم درصدی به سه میلیون و 100 هزارتن رسیده است.
تولید فولاد ایران در ماه سپتامبر (شهریورماه) 12 و هفت دهم درصد کاهش یافته و به دو میلیون و 400 هزار تن رسیده بود.
تولید فولاد ایران در 10 ماه نخست امسال به 25 میلیون و 100 هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یک دهم درصدی داشته است.
بر اساس گزارش انجمن جهانی، ایران در مهر ماه دوباره به جایگاه هفتم تولید فولاد در جهان بازگشته است.
ایران در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹)، در میان بزرگ‌‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در جایگاه دهم قرار گرفت که از آن زمان تا دسامبر (آذرماه) ۲۰۲۲ این جایگاه را حفظ کرده بود، اما در نخستین ماه سال ۲۰۲۳ یک پله صعود کرد و به جایگاه نهم رسید.
ایران در ماه ژوئن ۲۰۲۳ برابر با خرداد ۱۴۰۲ جایگاه هفتم تولید فولاد در جهان را حفظ کرد اما در ماه جولای یعنی تیرماه با سه پله سقوط به جایگاه دهم بازگشت و در ماه‌های آگوست (مرداد) و سپتامبر (شهریور) در این جایگاه قرار دارد.
ایران در ژانویه ۲۰۲۳ (دی‌ماه سال گذشته) دو میلیون و 700 هزار تن فولاد، در فوریه امسال (بهمن‌ماه سال گذشته) دو میلیون و 400 هزار تن فولاد و در مارس امسال (اسفندماه) ۲.۲ میلیون تن فولاد تولید کرد.
 در ماه‌آوریل نیز (فروردین‌ماه ۱۴۰۲) سه میلیون و 100 هزار تن فولاد، در ماه می‌(اردیبهشت‌ماه) ۳.۳ میلیون تن، در خرداد‌ماه یعنی ژوئن سه میلیون و 200 هزارتن فولاد، در تیرماه یعنی جولای دو میلیون تن فولاد، در مردادماه یعنی آگوست هم یک میلیون و 600 هزار تن فولاد تولید شده است.
براساس این گزارش، تولید فولاد ایران در سال ۲۰۲۲ به ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده که نسبت به سال 2021 هشت درصد بیشتر شده است.
تولید فولاد در غرب آسیا در ماه اکتبر (مهرماه) پنج درصد افزایش یافته و به پنج میلیون تن رسیده است.
با توجه به تولید سه میلیون و 100 هزار تنی ایران در این ماه، 62 درصد تولید فولاد غرب آسیا در دهمین ماه سال ۲۰۲۳ در اختیار ایران بوده است. تولید فولاد در غرب آسیا در سال ۲۰۲۲ نیز افزایشی بوده و نسبت به سال ۲۰۲۱ رشد هفت درصدی را ثبت کرده و به ۴۴ میلیون تن رسیده است.
با توجه به تولید 30 میلیون و 600 هزار تنی ایران در سال گذشته میلادی، تقریباً 70 درصد تولید فولاد غرب آسیا را ایران تولید کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ایران به بزرگ‌ترین تولید‌کننده برق بیوگاز در منطقه تبدیل شد 

افتتاح نیروگاه بیوگاز سوز فاضلاب غرب تهران توسط رئیس‌جمهور

تولید رادیوداروی تشخیصی جدید

متخصصان صنعت هسته ای کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.