سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اوکراینی‌ها حاضر نیستند با روسیه بجنگند مزدوران خارجی پا به فرار گذاشتند

اوکراینی‌ها حاضر نیستند با روسیه بجنگند مزدوران خارجی پا به فرار گذاشتند

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی از جبهه‌های جنگ اوکراین نوشته است که اوکراینی‌ها دیگر حاضر نیستند برای زلنسکی بجنگند از سوی دیگر افسران اوکراینی هم می‌گویند مزدوران خارجی نیز در حال فرار از جبهه‌های جنگ هستند.
نزدیک به 2 سال از جنگ اوکراین می‌گذرد جنگی که تاکنون ده‌ها هزارتن را به کشتن داده کشور را ویران کرده‌، بیش از 10 میلیون آواره بر جای گذاشته و بیش از 1 تریلیون دلار نیز به اوکراین خسارت اقتصادی زده است. در ضدحمله اخیر نیز بر اساس گزارش‌ها کیف ده‌ها هزار نیروی خود را از دست داده است به طوری که اوکراین در جبهه‌های جنگ دچار کمبود نیرو شده است. شبکه خبری سی ان ان نیز در گزارشی در همین زمینه نوشته است: ولودمیر زلنسکی در سطح جهانی و در دیدار اخیرش از واشنگتن و سایر پایتخت کشورهای غربی (حامی کیف) حامل یک پیام و درخواست واحد بود و آن هم ادامه تامین تجهیزات بیشتر و پیشرفته‌تر تسلیحاتی و کمک‌های مالی و نظامی است، اما او در داخل کشورش نیز با مشکل منابع نیرو و جمع‌آوری و جذب قوا مواجه است. تارنمای این شبکه خبری می‌نویسد: درحالی که جنگ اوکراین به دومین سال خود نزدیک می‌شود، ارتش این کشور به قوای نظامی بیشتری نیازمند بوده و نبود این قوا به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. بنابراین گزارش، «والری زالوژنی» یکی از فرماندهان ارشد نظامی اوکراین به تازگی اذعان کرد که آموزش و جذب نیرو به یک چالش جدی برای دولت تبدیل شده است. «زالوژنی» دراین باره گفت: طولانی شدن جنگ، محدودیت فرصت‌ها برای جایگزینی سربازان در خط مقدم و موارد دیگر موجب کاهش چشمگیر انگیزه شهروندان این کشور برای خدمت در ارتش شده است. سی ان ان می‌نویسد: این اظهارات مؤید یک واقعیت تلخ است و آن اینکه اوکراین شدیدا نیاز به افرادی دارد از هم اکنون لباس رزم را بر تن کنند. سی ان ان در ادامه این گزارش نوشت: اینکه امروزه معضل بسیج نیرو در اوکراین تا چه حد جدی است، مسئله‌ای است که از سوی مقامات این کشور نیز کتمان می‌شود، چون دولت حاضر نیست به‌طور مشخص شمار نیروهای خود را اعلام کرده و حتی آمار تلفات و مجروحان خود در این جنگ را نیز اعلام عمومی کند، جنگی که از فوریه ۲۰۲۲ آغاز شده و طبق برآوردها تلفات دوطرف این جنگ به بیش از صده‌ها هزار نفر نیز رسیده است.
فرار مزدوران خارجی
از سوی دیگر یک افسر ارشد ارتش اوکراین نیز در مصاحبه‌ای گفت، بسیاری از نیروهای مزدور خارجی که توسط این ارتش استخدام شده‌اند به فاصله کمی بعد از تجربه واقعیت ترسناک میدان جنگ، فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند. دمیتری کاستیوک، یک فرمانده ارشد ارتش اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه سی.ان.ان گفت: نیروهای مزدور خارجی بر خلاف شهروندان اوکراینی دستشان در پایان دادن به قراردادشان با ارتش باز است و تقریبا نصف این نیروها بعد از دیدن وضعیت درگیری‌ها می‌گویند، نه، این خیلی شدید است. این جنگ آن نوع جنگی نیست که ما انتظارش را داشتیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

از «گردانِ هار» و ضد زن رژیم اسرائیل چه می‌دانیم

«بنی گانتس»، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

مقام اوکراینی: ایرانی‌‌ها از ما درس بگیرند و اشتباه‌مان را تکرار نکنند!

اوکراین چهارمین قدرت اتمی دنیا بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.