سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ضربات مهلک مقاومت عراق و لبنان به نیروهای آمریکا و اسرائیل

ضربات مهلک مقاومت عراق و لبنان به نیروهای آمریکا و اسرائیل

همزمان با جنگ غزه و جنايات رژیم آپارتاید اسرائیل، همچنان مقاومت عراق در عراق و سوریه مشغول کوبیدن پایگاه‌های آمریکا، حامی اصلی رژیم اسرائیل، و مقاومت لبنان مشغول کوبیدن مواضع صهیونیست‌ها هستند.
با آغاز جنایات کم‌سابقه رژیم آپارتاید اسرائیل در غزه و حمایت همه‌جانبه آمریکا از این جنایات، نظامیان این دو رژیم به اهداف مشروع برای نیروهای مقاومت تبدیل شدند. البته باید توجه کرد که اسرائیل انتقام شکست خود را از کودکان و مردم بی‌دفاع غزه می‌گیرد و مقاومت ضربات خود را به نظامیان اشغالگر وارد می‌کند.
ضربات مقاومت عراق
در آخرین حملات مقاومت اسلامی در منطقه، مقاومت عراق پایگاه حریر آمریکا در شمال عراق را هدف قرار داد. براساس گزارش خبرگزاری المعلومه، مقاومت عراق اعلام کرد که در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه پایگاه حریر آمریکا در اقلیم کردستان عراق را با پهپاد هدف قرار داده‌است. مقاومت عراق همچنین اعلام کرد که روز جمعه (26 آبان) پایگاه عین‌الاسد آمریکا را در غرب عراق هدف قرار داد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مقاومت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار واقع در غرب عراق را با دو پهپاد هدف قرار داد و این حمله در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه است.
از طرف دیگر، این شاخه از مقاومت اسلامی در منطقه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «مجاهدین ما در پاسخ به جنایات دشمن [صهیونیست] علیه مردم غزه، پایگاه اشغالگران آمریکایی در تل‌بیدر واقع در غرب الحسکه را با دو پهپاد هدف قرار دادند که مستقیماً به هدف اصابت کرد.» گفتنی است که روز پنجشنبه (25 آبان)، «سابرینا سینگ»، معاون سخنگوی پنتاگون، در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود اعتراف کرد: «از ۱۷ اکتبر [25 مهر] گذشته ۵۸ حمله به نیروهای ما انجام شده‌است.»
ضربات مقاومت لبنان
مقاومت اسلامی لبنان دیروز هم مواضع نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد و ضربات مهلکی به آن‌ها وارد کرد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مرکز تجمع نظامیان اشغالگر را در نزدیکی مثلث الطیحات هدف حمله قرار داده و ضربات مهلکی به آنها وارد کردیم.» به گزارش مهر، مقاومت اسلامی لبنان همچنین از حمله دیگری به مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرکز نظامی المرج خبر داد. حزب‌الله لبنان از ضربه دقیق به محل تجمع نظامیان صهیونیست در پادگان رامیم نیز خبر داد.
مقاومت اسلامی لبنان همچنین بامداد جمعه صحنه‌هایی از هدف قرار دادن یک ‌تانک مرکاوا متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف پادگان پرانیت در مرز لبنان با فلسطین اشغالی را منتشر کرد. در ادامه حمایت از مقاومت فلسطین، مقاومت اسلامی لبنان پنجشنبه (25 آبان) یک دستگاه ‌تانک مرکاوا متعلق به نیروهای اشغالگر را در نزدیکی پادگان برانیت با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داد. مقاومت تأیید کرد که ‌تانک مورد نظر مستقیما مورد اصابت قرار گرفت. رسانه‌های نظامی مقاومت اسلامی لبنان همچنین ویدئویی را منتشر کردند که در آن صحنه‌هایی از عملیات هدف قرار دادن تعدادی از پایگاه‌های «ارتش اشغالگر» در مرز لبنان و فلسطین را نشان می‌دهد. مقاومت اعلام کرد که تجمع نیروهای پیاده نظام رژیم صهیونیستی در تپه کرنتینا در نزدیکی سایت حدب یارون و پایگاه هرمون را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و باعث اصابت گلوله مستقیم به آن‌ها شده‌است. حزب‌الله لبنان همچنین مقر نظامی جل العلام را با موشک‌های هدایت شونده و تجمع سربازان اشغالگر در نزدیکی سایت شتولا را هدف قرار داد که اصابت مستقیم به هر دوی این دو مقر را تأیید کرد.
منابع خبری صبح روز پنجشنبه از هدف گرفتن مناطقی در جنوب لبنان توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. آن‌طور که ایسنا نوشته است، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی جنگل‌های اللبونه واقع در جنوب الناقوره را هدف حملات هوائی خود قرار دادند. منابع خبری همچنین اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در حمله‌ای توپخانه‌ای شمال منطقه المحامص واقع در روستای الخیام را نیز هدف قرار دادند.
تارنمای آمریکایی:
تهدیدات نصرالله بیهوده نیست
خبر دیگر آن‌که تارنمایی آمریکایی اعلام کرد که تهدیدات دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره ناوهای آمریکایی بیهوده نیست و یادآور حمله به ناو «ساعر۵» رژیم اسرائیل طی جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ است. تارنمای تحلیلی «essa news» آمریکا اعلام کرد، تهدیدات حزب‌الله لبنان در دوره اخیر علیه نیروهای آمریکا که در منطقه دریای مدیترانه مستقر هستند، بیهوده نیست. مشخص است که حزب‌الله سلاحی دارد که می‌تواند خطر بزرگی علیه ناوهای آمریکایی باشد که از جمله آن موشک‌های یاخونت/ اونیکس – پی800 است. از ۲۰۰۶ تاکنون کارشناسان نظامی معتقدند که قدرت حزب‌الله بسیار افزایش یافته ‌است و احتمالا حزب‌الله موشک اونیکس – پی800 در اختیار دارد. روسیه پیشتر سوریه را به این موشک‌ها مجهز کرد. این مسئله نشان‌دهنده اهمیت زیاد آن و نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از آن است. این رژیم تلاش کرد تا موشک‌های سوریه را از بین ببرد برای همین به انبارهای نزدیک لاذقیه حمله کرد.
گفتنی است، این موشک‌ها با هدف حمله به کشتی‌های جنگی به ویژه ناوهای هواپیمابر طراحی شده‌اند. سرعت این موشک‌ها مافوق صوت بوده و یکی از بهترین موشک‌ها در جهان است. طول این موشک ۹ متر با وزن چهار تن است و می‌تواند مسافت
سه هزار کیلومتری را طی کند و قادر به حمل کلاهک ۲۰۰ کیلوگرمی است. اخیراً خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی اعلام کرد مجهز شدن حزب‌الله به چنین موشک‌هایی تهدید دریایی برای آمریکا است. این خبرگزاری به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد که حزب‌الله تعداد بسیار زیادی از سلاح به ویژه موشک‌های ضد ناو دارد. به رغم این‌که حزب‌الله لبنان رسماً تایید نکرده که موشک‌های پیشرفته ضد ناو دارد، اما سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان سوم نوامبر خطاب به آمریکایی‌ها اعلام کرد: ناوهای شما که با آن ما را تهدید می‌کنید ما را نمی‌ترساند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عجب تصویر با معنایی

مسیحیان اطراف آنها حلقه حفاظتی تشکیل داده اند

آهنگ/ قوم به حج رفته

در بادیه سرگشته شما در چه هوایید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.