سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / شباهت‌های عجیب جنایات در ویتنام و غزه

شباهت‌های عجیب جنایات در ویتنام و غزه

41 روز از جنگ غزه می‌گذرد. مقامات بهداشتی غزه می‌گویند آمار شهدا به 12 هزار تن رسیده است.شمار شهدای کودک نیز نزدیک به 5 هزار تن اعلام شده است.
بر اساس گزارش‌ها بمباران و محاصره بیمارستان‌های غزه همچنان ادامه دارد و تا کنون چندین نوزاد نارس در بیمارستان«الشفا» به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان غزه که اکنون در محاصره رژیم صهیونیستی به سر می‌برد به دلیل قطع برق شهید شده‌اند. وزارت بهداشت غزه با تاکید بر اینکه بیمارستان‌های این منطقه از خدمت خارج شده‌اند، اعلام کرده است که پیکر ۱۰۰ شهید در بیمارستان شفا وجود دارد و به دلیل نبود برق و عدم انتقال، بوی اجساد همه بخش‌های آن را فرا گرفته است. «محمد ابوسلیمه»، مدیر بیمارستان الشفا، به الجزیره گفته است که در الشفا دستگاه‌های پزشکی به طور کامل از کار افتاده‌اند و بیماران تحت مراقبت‌های ویژه یکی پس از دیگری جان خود را از دست می‌دهند. به گفته مدیر بیمارستان، نظامیان رژیم صهیونیستی به هر کسی که در داخل یا بیرون بیمارستان است، تیراندازی می‌کنند.
طی 41 روز گذشته رژیم صهیونیستی تقریباً هیچ جنایتی نمانده که نکرده باشد. کشتار گسترده زنان و کودکان، بمباران مناطق مسکونی، بمباران بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مدارس، مساجد و کلیساها، کشتار خبرنگاران(50 شهید خبرنگار تا کنون)، کشتار پرسنل غیرنظامی سازمان ملل(100 کارمند)، اجبار مردم به کوچ‌، قطع آب و برق‌، ممانعت از انتقال شهدا و مجروحین به بیرون‌، شکنجه و کشتار اسرا و… تنها بخشی از این جنایت‌ها بوده و احتمالاً در روزهای آتی به این فهرست اضافه خواهد شد. این میزان از جنایت و درندگی که حتی در حیوانات وحشی در جنگل بی‌قانون نیز سابقه‌ای نمی‌توان برای آن یافت‌، افکار عمومی جهانی را به شدت متاثر کرده است. طی این مدت میلیون‌ها انسان با وجدان در 5 قاره جهان به خیابان‌ها ریخته و خواستار آتش بس و توقف جنگ شده‌اند. بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند تا در این جنگ «مداخله» کرده و از رژیم صهیونیستی بخواهد تا حملات خود را در این منطقه متوقف کند.
با گسترش اعتراضات در آمریکا و اروپا و سایر نقاط جهان علیه وحشیگری رژیم اسرائیل در غزه و افزایش نگرانی‌ها در دولت بایدن نسبت به این که این حمایت‌ها ممکن است دموکرات‌ها را در انتخابات ریاست جمهوری 2024 بازنده کند‌، رسانه‌های این کشور مدعی شده‌اند که لحن بایدن نسبت به نتانیاهو تندتر شده است. اما این لفاظی‌ها ظاهراً فقط مصرف رسانه‌ای دارد و در عمل نه تنها میزان حملات به غیرنظامیان کم نشده بلکه حجم حملات و کشتارها بسیار بیشتر نیز شده است. از سوی دیگر علی‌رغم این لفاظی‌های حقوق بشری‌، بازخوانی عملکرد ارتش آمریکا در جنگ‌هایی که دولت‌های این کشور طی چند دهه گذشته به راه انداخته‌اند نشان می‌دهد که نظامیان رژیم صهیونیستی در وحشیگری خود علیه مردم غزه دقیقاً الگوی‌های به کار گرفته شده از سوی ارتش آمریکا در کشتار وسیع غیرنظامیان را در پیش گرفته‌اند.
تارنمای «اینترسپت» طی هفته جاری در گزارشی با بازخوانی عملکرد ارتش آمریکا در جنگ‌های 100 سال اخیر‌، بی‌توجهی ارتش این کشور به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر و همچنین حملات پهپادی غیرمسئولانه آمریکا را مورد انتقاد قرار داده و نوشته است: «در طول قرن گذشته‌، آمریکا به زندگی غیرنظامیان توجهی نکرده و مردم عادی را به عنوان دشمن معرفی کرده است. پنتاگون برای پنهان کردن تلفات واقعی راهبرد جنگی آمریکا‌، از دهه ۱۹۲۰ تا کنون به طور مداوم عوام‌فریبی کرده است.» «اینترسپت» به عنوان شاهد مثال آماری از تلفات غیرنظامیان در ژاپن ارائه کرده و نوشت:«در ژاپن، آمریکا به ۶۷ شهر حمله کرد، ۱۸۰ مایل مربع را سوزاند، بیش از ۶۰۰ هزار غیرنظامی را کشت و ۸.۵ میلیون نفر را بی‌خانمان کرد. وزیر دفاع وقت آمریکا، هنری استیمسون با اشاره به این فاجعه انسانی و ویرانی‌های گسترده هشدار داد که ایالات متحده در ارتکاب جنایات از هیتلر پیشی خواهد گرفت. با این وجود، استیمسون یک حمله اتمی به شهر هیروشیما را امضا کرد که منجر به کشته شدن ۱۴۰ هزار نفر، عمدتا غیرنظامی، در این شهر و ۷۰ هزار غیرنظامی دیگر در ناکازاکی شد. همچنین «کورتیس لی می» فرمانده نیروی هوائی آمریکا در جنگ کره صریحا اعلام کرده بود که ایالات متحده بیش از یک میلیون غیرنظامی کره‌ای را کشته و چندین میلیون نفر دیگر را از خانه‌هایشان بیرون کرده است.»
«اینترسپت» در گزارش خود با اشاره به الگوبرداری رژیم صهیونیستی از جنایات ارتش آمریکا نوشته است: «در هفته‌های اخیر، مقامات اسرائیلی بارها حملات به غزه را با استناد به روش‌هایی که آمریکا و متحدانش علیه آلمان و دیگر قدرت‌های محور در طول جنگ جهانی دوم به کار گرفته بودند، توجیه کرده‌اند. اسرائیل همچنین استفاده از روش آمریکایی «مناطق آتش آزاد» را که واشنگتن از آن برای گشودن بخش‌های وسیعی از ویتنام جنوبی استفاده کرده و غیرنظامیان بسیاری را کشته بود در جنگ غزه پذیرفته است.»
راهبرد«مناطق آتش آزاد» در جنگ ویتنام از سوی ارتش آمریکا به کار گرفته شد و طی آن جنایت‌هایی به وقوع پیوست که تا قبل از جنگ کنونی غزه سابقه نداشته است. نشریه «فوربس» در گزارشی از جنایت‌های هولناک آمریکا در این جنگ می‌نویسد: «جنگنده‌های آمریکایی از سال 1961 تا 1971 بیش از 20 میلیون گالن سموم گیاه‌کش ‌ مختلف را برای تخریب جنگل‌ها و کشف مخفیگاه‌های دشمن بر سر ویتنام، کامبوج و لائوس خالی کردند. «عامل نارنجی» که حاوی ماده شیمیایی سمّی «دیوکسین» است‌، رایج‌ترین سمّ مورد استفاده بود. بیش از 4 میلیون شهروند ویتنامی در معرض عامل نارنجی قرار گرفتند و ده‌ها هزار کودک ویتنامی با نقص مادرزادی متولد شدند. پس از گذشت بیش از نیم‌قرن، هنوز هم جان‌های بسیاری به دلیل مشکلات سلامتی وحشتناک و جهش‌های ژنتیکی ناشی از مواد شیمیایی در این منطقه از دست می‌رود. این سموم همچنین  5 میلیون هکتار جنگل و 500 هزار هکتار زمین کشاورزی را در ویتنام نابود کرد. در این جنگ بیش از 2 میلیون غیرنظامی ویتنامی و بیش از 1.8 میلیون نظامی ویتنامی جان خود را از دست دادند.  بیش از 6.1 میلیون تن بمب پرتاب شد.» نیویورک‌تایمز نیز در گزارشی هولناکی از جنایت‌های ارتش آمریکا در ویتنام می‌نویسد: در سال 1967نیروهای آمریکایی عملیاتی را برای درگیری با دشمن و بیرون راندن دهقانان از دهکده‌ها به سمت دهکده‌های استراتژیک انجام دادند. روستاها بمباران، سوزانده و ویران شدند. در بسیاری از موارد مردان، زنان و کودکان به ضرب گلوله کشته شدند و نیروهای زمینی شماری از اجساد را مُثله کردند و گوش‌ها را برای درست کردن گردنبند بریدند! آنها نارنجک‌های دستی را به پناهگاه‌ها پرتاب می‌کردند که اغلب خانواده‌ها را می‌کشتند.»
«سیمور هرش»روزنامه نگار شناخته شده آمریکایی مستقر در واشنگتن نیز در همان اوایل جنگ کنونی غزه و با شروع گسترده بمباران نوار غزه از قول یک منبع صهیونیستی نوشته بود: «اسرائیل به دنبال آن است که برنامه استراتژیک هملت (NLF) را برای پناهندگان فلسطینی عملی کند. این برنامه نخستین بار در زمان جنگ ویتنام با همکاری دولت ویتنام جنوبی و آمریکا اجرائی شد و مجوز آن را دولت جان اف کندی رئیس‌جمهوری وقت آمریکا صادر شد. براساس این برنامه، غیرنظامیان ویتنامی که در مناطق مورد مناقشه زندگی می‌کردند به اجبار به خانه‌های ساخته شده در مناطق تحت کنترل ویتنام جنوبی منتقل شدند. پس از این انتقال زمین‌های متروک در ویتنام شمالی به عنوان مناطق آتش آزاد اعلام شدند و همه کسانی که می‌ماندند ممکن بود توسط نیروهای آمریکایی هدف قرار بگیرند.»
چنان که گفته شد علی رغم لفاظی‌های حقوق بشری دولتمردان آمریکا که آنها نگران تاکتیک‌های جنگی به کار گرفته شده از سوی رژیم صهیونیستی در غزه هستند ارتش آمریکا طی چند دهه گذشته به وفور از این تاکتیک‌های جنایتکارانه و ضد بشری در کشتار گسترده غیر نظامیان استفاده کرده و صدها هزار و شاید میلیون‌ها تن را کشته است. چند روز پیش یکی از مقامات صهیونیستی گفته بود ارتش اسرائیل در غزه خیلی انسانی عمل می‌کند و اگر ارتش آمریکا بود تا کنون اثری از غزه روی کره زمین باقی نمانده بود.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فهرست برخی از دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تحصن و تظاهرات دانشجوئی

سرکوب شدید پلیس آمریکا

بازداشت ۶۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به نسل کشی در غزه

پلیس آمریکا صدها دانشجوی معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.