سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / درماندگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در میدان نظامی و افکار عمومی

درماندگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در میدان نظامی و افکار عمومی

صهیونیست‌ها نه فقط در میدان نظامی نتوانسته‌اند دستاوردی داشته باشند، بلکه افکارعمومی جهانی نیز پشت سر غزه و آرمان فلسطین ایستاده است. این در حالی است که محدودیت‌های زیادی برای حمایت از فلسطین وجود دارد. آمارها نیز از حجم بالای تلفات نظامیان اشغالگر در غزه حکایت دارد.
حدود سه هفته است که صهیونیست‌ها تلاش همه‌جانبه‌ای برای عملیات زمینی در غزه آغاز کرده‌اند و در حال حاضر نیز پس از حدود 18 روز، رژیم صهیونیستی هنوز در صحنه میدانی جنگ در غزه دستاوردی نداشته است. با وجود ادعای رژیم صهیونیستی برای نابودی حماس، اما شلیک راکت و موشک‌های مقاومت فلسطین به سوی شهرهای صهیونیستی هنوز ادامه دارد و موشک‌های قسام به عنوان شاخه نظامی حماس هنوز در آسمان شهرهای اشغالی حیفا، شومی و نهاریا می‌غرد. عصر دیروز هم گردان‌های شهید عزالدین قسام اعلام کرد که یک مجموعه از نظامیان صهیونیست را در محل اختفای آن‌ها در ساختمانی در شمال بیت حانون با موشک ضد نفر مورد حمله قرار داده است. همچنین گردان‌های قسام اعلام کرده است که گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه خزاعه در شرق خان یونس
با بمب‌های ضدنفر هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرده است. این وضعیت نشان می‌دهد که ابتکار میدان جنگ هنوز در دست نیروهای مقاومت است و پس از حدود بیست روز جنگ زمینی، اما حماس همچنان ابتکار عمل را در دست دارد.  منابع عبری زبان نیز نقشه‌هایی از پیشروی زمینی خود را نشان داده‌اند که براساس آن به نظر می‌رسد که شمال غزه در محاصره نیروهای صهیونیستی است، اما واقعیت آن است که انتشار نقشه محاصره شمال غزه بیشتر یک جنگ روانی است و هنوز در میدان عمل رژیم صهیونیستی دستاورد زیادی نداشته است.
4 نکته درباره ادعای محاصره غزه
تحقیقات روزنامه کیهان از منابع آگاه در غزه حاکی از آن است که با وجود انتشار نقشه محاصره مرزهای شمال باریکه غزه، اما چند نکته را باید در نظر داشت:
اول آن که در تمام نقشه‌هایی که در چند روز گذشته درباره محاصره غزه منتشر شده، پیشروی و عمق نفوذ نظامیان صهیونیست از مرز غزه به سوی داخل کمتر از یک کیلومتر بوده است. در واقع صهیونیست‌ها یک حاشیه کمتر از یک کیلومتر را در دور شمال غزه کشیده‌اند، اما هنوز در عمق غزه دستاوردی نداشته‌اند.
دوم آن که صهیونیست‌ها هنوز نتوانسته‌اند باریکه منتهی به ساحل غزه یعنی خیابان الرشید را تصرف کنند، لذا محاصره همه مرزهای غزه تا روز هجدهم جنگ زمینی عینیت نیافته است. سوم آن که تصاویر حضور نظامیان صهیونیست در مجاورت بیمارستان الشفا، از طریق اعزام نیرو توسط هلی برن
صورت گرفته و حضور نیروهای ارتش اشغالگر در اطراف بیمارستان الشفا از طریق پیشروی زمینی نبوده است. انتقال نیرو از طریق هلی برن حاکی از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته در غزه پیشروی زمینی مورد نظر خود را داشته باشد.
چهارم آن که تمرکز فعلی ارتش رژیم صهیونیستی بر بیمارستان الشفا به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان غزه است.
این بیمارستان در واقع یک مجتمع بیمارستانی با حدود 300 تخت‌خواب است که در حال حاضر نه فقط یک مجتمع درمانی، بلکه پناهگاه 10 تا 14 هزار شهروند بی‌پناه فلسطینی است.
رژیم صهیونیستی در چند هفته گذشته هشدارهای متعددی برای تخلیه بیمارستان شفا صادر کرد، اما پزشکان، بیماران و خانواده‌های فلسطینی از تخلیه بیمارستان خودداری کرده‌اند. بیمارستان شفا اکنون نماد مقاومت مردم غزه است و چون رژیم صهیونیستی در چند هفته گذشته هیچ دستاوردی در جنگ نداشته است، تلاش دارد تا تصرف بیمارستان شفا را به عنوان دستاورد خود اعلام کند، هرچند مردم فلسطین با ماندن در بیمارستان شفا در حال ثبت سخت‌ترین لحظه‌های مقاومت هستند و در مواردی درگیری‌ها در بیمارستان شفا به 50 متری این بیمارستان هم رسیده است.
آمار بالای تلفات در میدان جنگ
آمار بالای تلفات صهیونیست‌ها، شکست آنان در نبرد زمینی را ثابت می‌کند. یکی از خبرنگاران رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که نمی‌توان از شمار نظامیان زخمی اسرائیلی که در بیمارستان «برزیلای» در «عسقلان» هستند، سخن گفت یا نمی‌توان از شمار کشته‌ها و زخمی‌ها حرفی زد. تاکنون ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن ۴۳ افسر و نظامی از زمان شروع حمله زمینی به غزه اذعان کرده و این در حالی است که مقاومت فلسطین شمار نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی را به مراتب بسیار بیشتر می‌داند. سید حسن نصرالله هم در سخنان اخیر خود تاکید کرد که فقط در یک حمله حدود 300صهیونیست راهی بیمارستان شدند. حجم بالای تلفات صهیونیست‌ها با توجه به نابودی گسترده تجهیزات نظامی آن‌ها نیز قابل درک است. ابوعبیده، سخنگوی شاخه نظامی حماس از انهدام کامل یا جزئی بیش از ۱۶۰ خودروی نظامی رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوز زمینی خبر داد. اگر هر‌تانک حامل دو نظامی باشد، آمار تلفات نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی بسیار بیشتر از آمار رسمی تل‌آویو است.
سقوط غرب در آزادی بیان
با ادامه ناکامی و زمینگیر شدن نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در میدان جنگ غزه، در کشورهای غربی نیز محدودیت‌های بسیاری برای حمایت از فلسطین وضع شده. جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه منجر به اعمال محدودیت فکری در کشورهای غربی شده و دولت‌های غربی به بهانه «حق تل‌آویو برای دفاع از خود»، سعی در سرکوب آزادی بیان و جلوگیری از هرگونه انتقاد از رژیم صهیونیستی دارند. یک استاد دانشگاه در شیکاگو محدودیت حمایت از فلسطین را که پس از جنگ علیه غزه به وجود آمده، ترسناک توصیف می‌کند و می‌گوید که ما با مک کارتیسم جدیدی رو‌به‌رو هستیم. این استاد دانشگاه با نام «ژنو لاکور» در یادداشتی در مجله پولیتیکو معتقد است که مک کارتیسم جدید علیه فلسطین باعث شده تا بسیاری از خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ها، مجلات و ایستگاه‌های تلویزیونی صرفاً به دلیل ابراز مخالفت با تل‌آویو و حمایت از غزه از کار اخراج شوند یا در معرض اخراج قرار گیرند.
پژواک صدای غزه در گوش جهان
با وجود محدودیت‌های اعمال شده درباره حمایت از فلسطین در آمریکا و کشورهای غربی، اما افکارعمومی جهانی همچنان پس از یک ماه از عملیات طوفان الاقصی، پشت فلسطین ایستاده است و هر روز شاهد برگزاری صدها تظاهرات گروهی در کشورها و قاره‌های مختلف در حمایت از فلسطین هستیم. پس از حضور صدها هزار شهروند انگلیسی در لندن در محکومیت حملات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه، دیگر کشورهای اروپایی نیز شاهد برپایی تظاهرات حمایت از فلسطین طی دو روز گذشته بوده است. در ترکیه، تونس، استرالیا، شهر بکاسی و جاکارتای اندونزی، استکهلم سوئد و در آمریکا رو‌به‌روی اقامتگاه بایدن تظاهرات مشابهی در حمایت از فلسطین برگزار گردید و تظاهرات در شهر بارسلونا اسپانیا برای چهارمین هفته متوالی در حمایت از ملت فلسطین برگزار شد. نمایندگان پارلمان برزیل هم یک نماینده افراطی را به دلیل حمایت آشکار از نسل‌کشی اسرائیل در غزه از جلسه پارلمان اخراج کردند. حتی در تل‌آویو هم تظاهرات بزرگی برگزار شد که در آن معترضان خواستار اخراج نتانیاهو از نخست‌وزیری بودند.
هشدار حمله به ایلات با «سلاح‌های مناسب»
از سوی دیگر گروه‌های مقاومت عراق روز یکشنبه اعلام کردند که شهر ایلات اشغالی را با «سلاح‌های مناسب» هدف قرار داده‌ و تأکید کردند که «به تخریب سنگرها و استحکامات دشمن ادامه خواهند داد.» پیش از این، منابع عبری شامگاه شنبه از رهگیری یک پهپاد بر فراز شهر ایلات اشغالی خبر داده بودند.
«با هم از این‌جا می‌رویم»
همزمان با ادامه جنگ در غزه و ناامنی‌ها در رژیم صهیونیستی، هزاران نفر از ساکنان مناطق اشغالی به فکر مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی افتاده‌اند. رسانه‌های عبری‌زبان خبر دادند، تا به حال هزاران نفر در پویش «با هم از این‌جا می‌رویم» شرکت کرده‌اند. ترتیب‌دهندگان این پویش اعلام کرده‌اند هدف آنها مهاجرت معکوس ۱۰ هزار نفر به خارج از اسرائیل است. همزمان، گزارش جالب شبکه الجزیره از فراخوان در شبکه‌های اجتماعی برای برداشت پول از بانک‌های آمریکایی و غربی با هشتگ #مقاومهًْ_المال_بالمال خبر می‌دهد.
۶ چالش مهم تل‌آویو
روزنامه عبری زبان اسرائیل الیوم در مطلبی نتیجه‌گیری کرده است که تل‌آویو امروزه با ۶ چالش همزمان در زمینه‌های مختلف سیاسی، عملیاتی و اقتصادی رو به روست و باید تلاش کند دامنه جنگ و درگیری به جبهه‌ها و میادین دیگر گسترش پیدا نکند. این در حالی ‌است که تنش در جبهه شمالی و مرز لبنان نیز روز به روز در حال افزایش است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فهرست برخی از دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تحصن و تظاهرات دانشجوئی

سرکوب شدید پلیس آمریکا

بازداشت ۶۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به نسل کشی در غزه

پلیس آمریکا صدها دانشجوی معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.