سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / امتناع شهرداری لواسان از ارائه اطلاعات خانه‌های لوکس/ جانباز لرستانی به بیمار نیازمند عضو، عمر دوباره بخشید/ کشف ۸۰ دستگاه ماینر غیرمجاز از مسجد مکی زاهدان

امتناع شهرداری لواسان از ارائه اطلاعات خانه‌های لوکس/ جانباز لرستانی به بیمار نیازمند عضو، عمر دوباره بخشید/ کشف ۸۰ دستگاه ماینر غیرمجاز از مسجد مکی زاهدان

آذربایجان شرقی – زن و مرد تبریزی ترویج دهنده خشونت در فضای مجازی دستگیر شدند
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ – ، فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی شناسایی عاملان ترویج خشونت، تشویش اذهان عمومی، تحریک اراذل و اوباش به نزاع و درگیری، بی بندو باری، تیراندازی با سلاح گرم و قدرت نمایی و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی، با انجام اقدامات اطلاعاتی ۲ نفر اراذل و اوباش زن و مرد در تبریز توسط ماموران پلیس امنیت عمومی دستگیر و به اتهام اخلال در نظم  عمومی روانه زندان شدند.

اصفهان – ۲ حادثه گازگرفتگی در اصفهان ۷ مسموم داشت
جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ – سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان از مسمومیت ۷ نفر در ۲ حادثه گازگرفتگی در استان اصفهان خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به حادثه گازگرفتگی در استان اصفهان اظهار داشت: این حادثه در ساعت ۵ و ۵۷ دقیقه بامداد به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه در گلپایگان رباط ابلولان رخ داده است، تصریح کرد: این حادثه به دنبال استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن اتاق گزارش شده است.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با اشاره به اعزام یک واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ برای این حادثه ابراز داشت: در این حادثه ۳ خانم و یک دختر کودک مسموم و برای درمان به بیمارستان امام حسین گلپایگان منتقل شدند.

وی همچنین به دیگر حادثه گازگرفتگی در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این حادثه نیز ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه بامداد به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

عابدی با بیان اینکه این حادثه به دنبال استفاده از چراغ نفتی در یکی از روستاهای شهرستان فریدون شهر گزارش شده است، ادامه داد: یک واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ برای این حادثه اعزام شده است.

وی ادامه داد: در این حادثه نیز ۳ نفر شامل مرد ۶۴ سال، زن ۵۸ سال و زن ۳۰ سال مسموم. به درمانگاه فریدونشهر منتقل شدند.

تهران – امتناع شهرداری لواسان از ارائه اطلاعات خانه‌های لوکس
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ – رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: بعضا گلوگاه‌هایی در مسیرها و فرآیندهای اداری دریافت مالیات وجود دارد که به طور مثال شهرداری لواسان از ارائه اطلاعات خانه‌های لوکس به سازمان امور مالیاتی امتناع می‌کند.
، سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: کل سازمان امور مالیاتی برای شناسایی یک درصد از ثروتمندان جامعه و بررسی عملکرد مالیاتی آنها برنامه دارد.

وی با تأکید بر لزوم همراهی رسانه‌ها با روابط عمومی سازمان امور مالیاتی جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مالیات در جامعه، گفت: بعضی از مسیرها و گلوگاه هایی که در فرآیندهای بروکراتیک و اداری بسته است را حضور رسانه‌ها باز خواهد کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان نمونه از امتناع شهرداری لواسان برای دادن اطلاعات خانه‌های لوکس به سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: نظام مالیاتی بدون اشراف اطلاعاتی نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد که مطالبه گری رسانه‌ها می‌تواند هموار کننده این مسیر باشد.

شهرداری لواسان: اطلاعات خانه‌های لوکس را به زودی ارائه می‌کنیم
روابط عمومی شهرداری لواسان پیرو انتشار اخباری مبنی بر امتناع شهرداری لواسان از ارائه اطلاعات خانه‌های لوکس در این شهر به سازمان امور مالیاتی، اعلام کرد: طی مکاتبات انجام شده توسط شهرداری لواسان با اداره امور مالیاتی اعلام شد که شهرداری فاقد بانک اطلاعاتی موضوع آئین نامه اجرایی بند (ع) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بوده که احصاء و شناسایی املاک فوق مستلزم همکاری دستگاه‌های مختلف است.

روابط عمومی شهرداری لواسان در ادامه عنوان کرد: با توجه به این‌که ارائه آمار تقریبی و نادرست دارای بار قانونی است، شهرداری لواسان در اجرای تکالیف قانونی خود در حال انجام ممیزی و احصاء آمار و اطلاعات مدنظر اداره مالیات بوده که مرحله اول این اطلاعات به زودی ارسال و در آینده‌ای نزدیک تمامی آمارهای مدنظر ارائه خواهد شد.

جان باختن ۲ نفر در پی تصادف بزرگراه حکیم

شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ – سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از جان باختن 2 نفر و مصدومیت 4 نفر در حادثه تصادف در بزرگراه غرب به شرق حکیم خبر داد.

علی ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۱۳و۴۶ دقیقه روز شنبه ۱۳ آبان در بزرگراه غرب به شرق حکیم مسیر رمپ ورودی ورزشگاه آزادی، یک دستگاه خودرو سمند برای رفع نقص متوقف شده بود و راننده به همراه یکی از مسافران در حال رفع نقص بودند.

وی بیان کرد: یک دستگاه نیسان با افراد در حال رفع نقص سمند برخورد کرده و 2 مرد که حدودا  ۵۵ سال داشتند در این حادثه جان خود را از دست دادند.

سخنگوی آتش نشانی شهرداری تهران اضافه کرد: در این حادثه 4 خانم جوان که سه نفر از آنها در خودرو سمند و یک خانم در خودرو نیسان بودند دچار مصدومیت  شدند.

ملکی افزود: تقاضا داریم رانندگان برای رفع نقص خودرو در بهترین مکان توقف کنند ‌و در حین رفع نقص مثلث احتیاط را نصب کنند، همچنین مسافران از خودرو پیاده شوند و در هنگام شب فلشر خودرو را روشن کنند. لازم است رانندگان دیگر نیز هنگامی که خودرویی درحال رفع نقص است با احتیاط عبور کنند.

خراسان رضوی – واژگونی موتورسیکلت در سبزوار منجر به فوت ۲ راکب نوجوان شد
جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ – فرمانده انتظامی سبزوار گفت: حادثه واژگونی شدید یک دستگاه موتورسیکلت در این شهر منجر به جان باختن ۲ راکب نوجوان آن شد.

، سرهنگ حسین بیات مختاری اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در محدوده خیابان طالقانی تقاطع چهارراه امداد شهر سبزوار بلافاصله گشت تصادفات به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

فرمانده انتظامی سبزوار بیان کرد: با حضور مأموران در محل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد، یک دستگاه موتورسیکلت با راکب و یک ترک نشین به دلایل نامشخصی واژگون شده است.

وی ادامه داد: در این حادثه راکب ۱۶ ساله موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده سر صحنه جان باخت و ترک نشین ۱۵ ساله نیز به علت شدت جراحات در بیمارستان فوت کرد.

بیات مختاری با بیان اینکه علت دقیق این حادثه توسط کارشناسان پلیس راهور در دست بررسی است، گفت: راکبان موتورسوار باید همیشه از کلاه ایمنی استفاده و با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی و از انجام حرکات خطر آفرین خودداری کنند تا جلوی این گونه حوادث ناگوار گرفته شود.

خراسان شمالی – برداشت محصولاتی متفاوت در شیروان؛ از بادمجان سفید تا گوجه سیاه!

پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ – یک کشاورز شیروانی در روستای حسین آباد این شهرستان گلخانه‌ای منحصر به فرد و مجهز راه اندازی کرده و محصولات متنوعی را برداشت و روانه بازار می‌کند.
خوزستان – «نوپو» مادر و ۲ پسرش را از چنگال گروگان‌گیر آزاد کرد
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ – با تلاش مأموران نوپو یگان ویژه، سارق مسلح متواری که زن و ۲ پسرش را به گروگان گرفته بود دستگیر شد.، صبح روز چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ مأموران نوپو استان خوزستان توانستند یک زن و دو پسرش را که توسط پدر خانواده به گروگان گرفته شده بودند در نهایت سلامت آزاد کنند.

برپایه این گزارش ماموران انتظامی هویزه بعد از ساعت‌ها کار اطلاعاتی محل اختفای سارق مسلح متواری را شناسایی کرده و برای دستگیری وی وارد عمل شدند اما متهم همسر و دو فرزندش را به گروگان گرفت.

در ادامه در پی اطلاع ماموران نوپو یگان ویژه هویزه از وقوع گروگانگیری و تهدید متهم بلافاصله وارد عمل شدند و بعد از ۲ ساعت عملیات روانی توانستند به سلامت گروگان‌ها را آزاد کنند.

گفتنی است، سارق مسلح متواری که سابقه قتل نیز در کارنامه خود دارد توسط مأموران نوپو دستگیر و از وی یک قبضه کلت کشف شد.

زنجان – نزاع دسته جمعی با قتل نوجوان ۱۷ ساله به پایان رسید
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ – فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده در پی وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی از قتل یک نوجوان 17 ساله خبر داد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان، محسن غنیمتی، فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده در این باره بیان داشت: در پی وصول خبر فوریتی مبنی بر درگیری در روستای حصار بلافاصله واحد گشت کلانتری 13 اشراق و یگان امداد به محل اعزام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده افزود: با حضور ماموران در محل، انتقال دو نفر مصدوم به بیمارستان و دستگیری چند نفر متهم به مرکز گزارش شد.

وی ادامه داد: در سرکشی ماموران از بیمارستان مشخص شد یکی از مصدومین که یک نوجوان 17 ساله بود به دلیل شدت جراحات وارد شده فوت کرده است.

سیستان و بلوچستان – استفاده نکردن از سرویس مدرسه در روستای باتک برای دانش‌‌آموزان حادثه آفرید
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ – ، چند روز پیش یک خودروی شخصی که در حال جابجایی برخی دانش‌آموزان در روستای پاتک شهرستان سرباز بود دچار سانحه شده که مصدومیت 6 تن از دانش آموزان را به دنبال داشت.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در اظهاراتی پیرامون این حادثه گفت: دانش آموزانی که‌ دچار سانحه شده‌اند‌ از سرویس‌های مدرسه استفاده نکرده‌اند‌ و با خودروهای عبوری شخصی تردد کرده‌اند.

وی افزود: دانش آموزان ۶ نفر بوده‌اند که متاسفانه در روستای باتک سرباز دچار سانحه شده‌اند و ۵ نفرشان به مرکز درمانی سرباز و یک نفر به بیمارستان ایرانشهر اعزام شده است‌ و مورد مداوا قرار گرفته‌اند.

این مسئول عنوان کرد: این‌ها دانش آموزانی نبودند که از سرویس مدرسه استفاده کنند، خودشان با سرویس‌های شخصی تردد می‌کنند و از سرویس‌های روستا مرکزی استفاده نمی‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: ما در همه شهرستان‌ها و مناطق طرح روستا مرکزی و سرویس مدرسه را داریم و خانواده و دانش آموزانی که تقاضای سرویس مدرسه دارند می‌توانند به اداره آموزش و پرورش منطقه خودشان مراجعه کنند و از سرویس مدرسه روستا استفاده کنند.

کشف ۸۰ دستگاه ماینر غیرمجاز از مسجد مکی زاهدان
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ – ، متولیان مسجد مکی در راستای کسب منافع نامتعارف و شخصی به صورت غیرقانونی با کمک عوامل خارجی، تعدادی ماینر وارد کشور کرده و با سوءاستفاده از برق رایگان مسجد و مدرسه مکی اقدام به استخراج رمز ارز کرده است.تا قبل از مردادماه سال جاری برق مصرفی روند ثابتی داشته است لیکن در قبض مردادماه به طور جهشی مصرف برق بیش از ۱۶ هزار کیلووات (معادل ریالی تعرفه عادی ,به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان) افزایش داشته، این افزایش همزمان با راه‌اندازی تعداد ۸۰ دستگاه ماینر در مکان فوق بوده است.

طی سه ماه گذشته گزارشات مردمی از نوسانات و اختلالات برقی در محدوده خیابانهای خیام، رازی و مدرس (زاهدان) افزایش چشمگیری داشته است.

کرمانشاه – ۴۰ قبضه کلت کمری در کرمانشاه کشف شد
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ – ، حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با رصد دقیق و هوشیارانه پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی استان یک باند قاچاق سلاح در کرمانشاه شناسایی و متلاشی شد.

وی با بیان اینکه از این باند ۴۰ قبضه سلاح کلت کمری به همراه یک‌هزار فشنگ جنگی کشف و ضبط شده است، افزود: این باند پنج نفر بودند که همگی آن‌ها دستگیر و با صدور قرار بازداشت راهی زندان شدند‌ و همچنین ۲ دستگاه خودرو متهمان نیز توقیف شده است.

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این محموله سلاح قاچاق قرار بود که به ۲ استان در مرکز کشور منتقل و در آن‌جا توزیع شود.

لرستان – جانباز لرستانی پس از مرگ به بیمار نیازمند عضو عمر دوباره بخشید
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ – اهدای اعضای پیکر رزمنده و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس به بیماران عضو گیرنده زندگی دوباره بخشید.

، در اقدامی خداپسندانه، با اهدای اعضای پیکر زنده‌یاد «پاپی حسن غلامی» رزمنده و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس خرم‌آبادی و از پیشکسوتان نیروی انتظامی، به بیماران عضو گیرنده جان دوباره‌ای بخشید.

زنده‌یاد «پاپی حسن غلامی» ۶۷ ساله، به دنبال ایست قلبی و با تشخیص عارضه مرگ مغزی توسط متخصصین بیمارستان عشایر خرم‌آباد و با رضایت قانونی خانواده به بیمارستان امام(ره) تهران منتقل شد و با اهدای اعضای خود به بیماران نیازمند عضو، جان دوباره‌ای بخشید.

تحویل ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد لرستان
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ – ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد، اظهار کرد: اولویت و برنامه اصلی ما در کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های نیازمند با بعد اقتصادی است.وی بیان کرد: امسال ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در راستای توانمندسازی خودکفا شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ مسکن توسط کمیته امداد احداث، تعمیر و مرمت شده است، ۲ هزار و ۴۰۰ کلید تحویل مددجویان داده شده است.

به گفته شیخ پور امسال ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده می‌شود.

مرکزی – رونمایی از بزرگ‌ترین فرش سرگل خاورمیانه در محلات
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ – ، بزرگ‌ترین فرش سرگل خاورمیانه طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان در محلات رونمایی شد.

بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه با استفاده از ۲۶۰ هزار سرگل در ابعاد ۴۰ در ۲۰(برابر با ۸۰۰ مترمربع) رونمایی شد.

.
هرمزگان – مسمومیت غذایی ۸ نفر بر اثر مصرف تن‌ماهی در بشاگرد
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ – رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مسمومیت گروهی 8 نفر بر اثر مصرف تن‌ماهی در شهرستان بشاگرد خبر داد.وی از عموم مردم خواست تا از مصرف کنسروهای بادکرده و زنگ زده، فاقد شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت، تاریخ تولید و انقضا و نیز آن دسته از تن ماهی‌هایی که پس از باز کردن متوجه رنگ و بوی غیرطبیعی آن می‌شوند، خودداری کرده و حتما قبل از مصرف تن ماهی، 30 دقیقه آن را بجوشانند.

یزد – عامل شایعات ناامنی در یزد طی عملیات غافلگیرانه دستگیر شد
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ – بر اساس گزارش فارس، فردی که با هویت نامشخص سعی کرده با انتشار تصاویری ساختگی و دروغ حس ناامنی در مناطق مختلف شهر یزد را ایجاد کند و با انتشار کلیپی در فضای مجازی ادعای ناامنی در مناطق چاه شهردار و قاسم نقی شهر یزد را مطرح کرده بود شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه به دام پلیس افتاد.

این اقدام وی موجب ایجاد دلهره و نگرانی برای شهروندان شده بود و در حالی که هیچ کدام یک از کلیپ‌های منتشر شده آن صحت ندارد.

پس از بررسی‌های صورت گرفته و روشن شدن کذب بودن این خبر، حسب دستور معاون دادستان یزد، متهم توسط مأموران پلیس امنیت دستگیر و پس از تفهیم اتهام نشر اکاذیب و طی سایر مراحل قانونی با قرار تامین کیفری روانه زندان شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

90 ثانیه با یکی از نوابغ پرواز در جهان، خلبان شهید علی اکبر شیرودی

ويدئو/ شهید علی اکبر شیرودی

ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی

مستند در لباس سربازی ،دفاع مقدس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.