سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / سی ان ان: جهان عرب از آمریکا خشمگین است

سی ان ان: جهان عرب از آمریکا خشمگین است

سی ان ان: جهان عرب از آمریکا خشمگین است

دیپلمات‌های آمریکایی در کشورهای عربی به اطلاع واشنگتن رسانده‌اند که جهان عرب به شکل کم سابقه‌ای از آمریکا و دولت جو بایدن عصبانی است.

 شبکه آمریکایی سی ان ان امروز (جمعه) گزارش داد که به پیام‌های سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای عربی برای نهادهای دولتی در واشنگتن دست یافته که حاکی از خشم کم سابقه مردمان عرب از دولت آمریکا است.

در گزارش سی ان ان آمده است که دولت جو بایدن هشدارهای جدی از دیپلمات‌های خود در جهان عرب دریافت کرده است که نشان می‌دهد حمایت بی چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ ویران‌گر غزه، موجب شده است تا «محبوبیت آمریکا در میان یک نسل کامل از جهان عرب از بین برود».

طبق این گزارش، دیپلمات‌های آمریکا عمیقا نگران «خشم فزاینده» علیه ایالات متحده در جهان عرب از زمان آغاز جنگ در غزه هستند.

سی ان ان افزود: «در یکی از این پیام‌ها از سفارت آمریکا در عمان که چهارشنبه گذشته به واشنگتن ارسال شده، آمده است که آمریکا جنگ روایتی را به شدت باخته است».

سفارت آمریکا در مسقط در پیام خود گفته که این ارزیابی را در گفت‌و‌گو با مجموعه وسیعی از منابع مورد اعتماد در عمان به دست آورده است و متوجه شده است که عمانی‌ها آمریکا را مسئول مادی و اخلاقی «جنایات جنگی» رخ داده در غزه می‌دانند.

سی ان ان همچنین به پیام دیگری از سفارت آمریکا در مصر دست یافته است. در این پیام به یک مقاله در یک روزنامه رسمی مصری اشاره شده که در آن‌ آمده است: «بی رحمی و قساوت جو بایدن و بی توجهی به فلسطینی‌ها از تمامی رؤسای جمهور پیشین آمریکا جلو زده است».

به گفته این شبکه، پیام‌های سفارتخانه‌ها به نهادهای مختلف دولتی در آمریکا از جمله شورای امنیت ملی، آژانس اطلاعات مرکزی، دفتر فدرال و دیگر نهادها ارسال شده است تا در جریان خشمی که در غرب آسیا علیه آمریکا وجود دارد، قرار گیرند.

از زمان آغاز حملات رژیم اشغالگر به غزه در هفت اکتبر که تاکنون 35 روز می‌گذرد، کشورهای اسلامی و همچنین کشورهای غربی شاهد تظاهرات گسترده علیه صهیونیست‌ها است، با این حال دولت آمریکا بیش از یک بار بر جانبداری مطلق خود از رژیم صهیونیستی تأکید کرده و حجم بی سابقه‌ای سلاح و تجهیزات جنگی از جمله ناو هواپیمابر برای اشغالگران فرستاده است.

ادامه حمایت‌های واشنگتن از کشتار مردم غزه در حالی است که از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی، ۱۰۵۶۹ نفر شامل ۴۲۳۷ کودک، ۲۸۲۳ زن و دختر و ۶۳۱ سالمند شهید شدند؛ علاوه بر این، گزارش‌هایی درباره بیش از ۳۰۰۰ مفقود و ۲۶۰۰۰ شهروند فلسطینی مجروح ثبت شده است.

از سوی دیگر با وجود آنکه بسیاری از نهادهای کمک‌رسانی و بهداشتی سازمان ملل درباره وضعیت انسانی وخیم غزه هشدار داده‌اند، آمریکا و کشورهای غربی با حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی، مدعی هستند آتش‌بس در غزه تنها به نفع حماس خواهد بود.

وزرای خارجه گروه هفت از جمله «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه در بیانیه‌ای گفتند از وقفه بشردوستانه درگیری‌ها در غزه حمایت می‌کنند اما از درخواست برای آتش‌بس خودداری کردند.

تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون فلسطینی تحت تاثیر عملیات نظامی و رژیم صهیونیستی در ماه گذشته آواره شده‌اند و از محل زندگی خود در غزه فرار کرده‌اند. با این حال رژیم صهیونیستی هیچ یک از این موارد را در نظر ندارد و مدام بر این نکته تاکید می‌کند که جنگ را تا زمان نابودی کامل حماس ادامه می‌دهد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پرچم فلسطین به جای آمریکا در دانشگاه پورتوریکو

دانشجویان دانشگاه پورتوریکو، در حمایت از فلسطین

عصبانیت نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

گیلعاد آردان، نماینده رژیم صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.